Share

Ministrul transporturilor: În acest moment avem în lucru 164 de kilometri de autostradă şi drumuri expres

Lucian Bode a declarat că guvernul are ca obiectiv finalizarea cât mai rapidă a proiectelor de infrastructură aflate în stadii avansate de execuţie, iar în acest moment sunt în lucru 164 de kilometri de autostradă şi drumuri expres.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode a declarat la semnarea contractului pentru execuţia secţiunii V a tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti că „prin accelerarea marilor proiecte de investiţii în infrastructura de transport vom recupera rapid decalajele acumulate în această perioadă de criză. Ţinta guvernului Ludovic Orban este să finalizeze cât mai repede obiectivele aflate în execuţie. (…) În acest moment avem în lucru 164 de kilometri de autostradă şi drumuri expres. Sigur, mă refer la finalizarea celor având stadiul fizic de execuţie de 70% – 80%”.

Bode a adăugat și că o altă prioritate o reprezintă deschiderea de noi şantiere de investiţii. „Guvernul (…) şi-a propus şi a reuşit menţinerea tuturor şantierelor deschise şi pe de altă parte lansarea în execuţie de noi proiecte majore de dezvoltare a infrastructurii de transport, aşa cum este şi autostrada Sibiu-Piteşti”, a afirmat monistrul.

Cinci ani pentru 30 km de autostradă

Ieri a fost semnat contractul pentru realizarea unei secțiuni de 30,35 kilometri din Autostrada Sibiu – Pitești, parte a șoselei de mare vir+teză care, cândva, va lega Bucureştiul de Nădlac.

Documentul a fost parafat de directorul CNAIR, Mariana Ioniţă, şi de directorul de ţară al companiei ASTALDI, Pier Luca Canino, în prezența ministrului Transporturilor și a premierului Ludovic Orban.

„Nu am aplaudat semnarea contractului. O să aplaud dacă acest contract va fi finalizat în cele mai bune condiţii şi, de preferat, înaintea termenelor stabilite acolo. 12 luni proiectarea şi patru ani execuţia mie mi se pare o perioadă de timp prea lungă”, a declarat Ludovic Orban.

La rândul său, reprezentantul firmei constructoare a dat asigurări că se intenţionează scurtarea termenelor de execuţie, dacă nu vor apărea alte impedimente.

„Suntem şi noi nerăbdători să începem şi vă asigur că vom face tot posibilul pentru ca să scurtăm termenele (…). Ne ducem la Curtea de Argeş, un loc (…) foarte important pentru istoria României şi suntem extrem de mândri că avem posibilitatea să contribuim şi noi la această autostradă”, a declarat Pier Luca Canino.

Totodată, conform lui Lucian Bode, tronsonul de autostradă dintre Sibiu şi Piteşti este prioritatea acestui an: „După ani de amânări, tergiversări şi blocaje, anul 2020 va fi anul autostrăzii Sibiu-Piteşti. (…) Am răspuns la observaţiile suplimentare solicitate de Comisia Europeană în ceea ce priveşte impactul asupra mediului. Aşteptăm răspunsul Comisiei Europene şi eu am convingerea că vom primi în perioada următoare aprobarea cererii de finanţare pentru secţiunile I, IV şiV”.

Parte a autostrăzii A1 care va lega Bucureştiul de Nădlac, tronsonul de autostradă Sibiu – Piteşti are o lungime totală de 122,11 kilometri, acesta fiind divizat în cinci secţiuni care traversează trei judeţe – Sibiu, Vâlcea şi Argeş. Secţiunea V, Curtea de Argeş – Piteşti, cuprinsă între kilometrii 91+761 şi 122+110, va avea o lungime de 30,35 kilometri.

Potrivit CNAIR, valoarea estimată a secţiunii dintre Piteşti şi Curtea de Argeş este de 1.834.035.567 de lei, fără TVA, cu o durată a contractului de 120 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

Două secțiuni în execuție, trei în așteptare

Tot în proiectul autostrăzii Sibiu – Pitești intră și secţiunea Sibiu – Boiţa cu o lungime de 14,15 km care se află deja în construcție.

Oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR), pentru secţiunea II, Boiţa – Cornetu, între km 13+170 – km 44+500 (inclusiv Secţiunea 1, Lot 2), cu o lungime de 31,33 km (din care Secţiunea 2: 30,35 km şi Secţiunea 1, Lot 2: 0.98 km), compania, prin experţii desemnaţi de către Ministerul Fondurilor Europene în cadrul Acordului BEI PASSA, a beneficiat de asistenţă tehnică în materie de tuneluri. Cu participarea experţilor externi cooptaţi, a fost definită o strategie de promovare a secţiunii 3, precum şi a unui Lot din secţiunea 2 în baza documentaţiei existente.

Pe celălalt lot din Secţiunea II, pe care traseul IPTANA a fost modificat în anul 2015, experţii BEI PASSA au considerat oportună efectuarea unor investigaţii suplimentare. Pentru a se asigura premisele implementării unor soluţii tehnice de actualitate, CNAIR SA a considerat fezabilă această abordare.

Potrivit sursei citate, pe secţiunea III Cornetu – Tigveni, între km 44+500 – km 81+900, cu o lungime de 37,40 km, CNAIR SA, prin experţii desemnaţi în cadrul Acordului BEI PASSA, a beneficiat, de asemenea, de asistenţă tehnică în specializarea tuneluri şi a definit o strategie de promovare în baza documentaţiei existente.

În ceea ce priveşte secţiunea IV a proiectului Autostrăzii Sibiu Piteşti, Tigveni – Curtea de Argeş, între km 81+900 – km 91+761, cu o lungime de 9,86 km, în data de 29 august 2019, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului în valoare estimată de peste două miliarde de lei, fără TVA. Durata contractului este de 60 luni din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 luni perioada de execuţie.

Drumarii precizează că lungimea secţiunii IV, Tigveni – Curtea de Argeş, este de 9,86 km, din care 1,35 km aferenţi tunelului Momâia, implică lucrări tehnice complexe.

Proiectul autostrăzii Sibiu-Piteşti are o lungime totală de 122,11 kilometri, acesta fiind divizat în cinci secţiuni care traversează trei judeţe: Sibiu, Vâlcea şi Argeş.

Citește și:

Leave a Comment