Mașini „exotice” vândute în România în doar patru luni: 22 Bentley, 15 Ferrari, 15 Rolls-Royce, 14 Lamborghini…
Creșterea prețurilor și tensiunile internaționale nu au afectat apetitul românilor pentru mașini exclusiviste. În primele patru luni din 2024 achizițiile de mașini cu prețuri uimitoare au continuat nestingherite.
Pentru majoritatea românilor, mașinile cu prețuri care tind spre sau chiar depășesc 100.000 de euro sunt doar un vis foarte îndepărtat, însă o categorie aparte continuă să își înnobileze garajele cu modele exclusiviste ale căror detalii tehnice, performanțe dinamice și dotări le plasează în categoria așa-numitelor mașini exotice.
Conform datelor Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), în primele patru luni din acest an au fost înmatriculate nu mai puțin de 22 de mașini noi aparținând mărcii Bentley, 15 Ferrari, 15 Rolls-Royce, 14 Lamborghini, 7 Aston Martin, un Lotus și sute de modele din categoria de lux a marilor producători germani BMW și Mercedes-Benz.
În cazul Bentley, cel mai vândut model a fost, în primele patru luni din 2024, SUV-ul Bentayga. Modelul britanic cu prețuri de bază care depășesc 200.000 de euro a fost înmatriculat în 11 exemplare, aproape jumătate dintre acestea doar în luna ianuarie. Românii care apreciază și își permit modele ale mărcii Bentley au achiziționat și șapte Continental GT, precum și 4 Flying Spur. Și în cazul acestora prețul de achiziție depășește cu mult pragul de 200.000 de euro.
Românii care preferă mașinile sportive fără a abandona ideea de lux au preferat în schimb marca italiană Ferrari. Nu mai puțin 15 vehicule noi purâtnd căluțul cabrat pe caroserie au fost înmatriculate în perioada ianuarie – aprilie 2024, cel mai căutat fiind roadsterul SF90 Spider. Cu un sistem hibrid de propulsie care depășește 1000 CP, o viteză maximă de 340 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,5 secunde, acest model cu un preț de catalog care se apropie de 500.000 de euro a fost înmatriculat în patru exemplare.
Ceva mai ieftin, cu un preț de circa 230.000 de euro, modelul Ferrari Roma a fost cumpărat de patru români, tot atâția achiziționând și SUV-ul Purosangue, vehicul al cărui motor termic dezvoltă 725 CP și permite atingerea unei viteze maxime de 310 km/h. Prețul minim al unui Ferrari Purosangue este de 370.000 de euro.
Pe lângă modelele SF 90 Spider, Roma și Purosangue menționate, în România au intrat în circulație anul acesta și două unități 296 GTS, două Roma Spider și un SF 90 Stradale.
Revenind la mașinile care respectă stilul britanic asezonat cu un lux orbitor ajungem la marca Rolls-Royce, ale cărei mașini ascund sub caroserie tehnologia germană de ultimă oră a grupului bavarez BMW. Nu mai puțin de 15 astfel de mașini au fost înmatriculate anul acesta în România.
În cazul acestei mărci este interesant de observat orientarea clienților către cele mai noi tehnologii. În ciuda aspectului tradițional modelul Spectre, al cărui preț de bază este de circa 400.000 de euro, este propulsat de două motoare electrice care dezvoltă împreună 585 CP. Conform DGPCI, șapte astfel de mașini au fost înmatriculate în acest an în România.
Clasamentul celor mai vândute modele Rolls-Royce în România este completat de imperialul SUV Cullinan, model înmatriculat în cinci exemplare, de impunătorul sedan Phantom (două exemplare) și de ceva mai „umanul” model Ghost.
Pasiunea românilor cu bani pentru designul și exuberanța italiene este ilustrată prin cele 14 unități Lamborghini înmatriculate în perioada ianuarie – aprilie 2024. Dintre clienții care au preferat această marcă majoritatea s-au îndreptat către SUV-ul Urus (10 unități), în timp ce trei cumpărători au preferat amenințătorul Huracan, iar unul a țintit modelul Revuelto. Dacă primele două modele menționate au prețuri de bază care depășesc pragul de 200.000 de euro, cel din urmă nu poate fi achiziționat dacă în contul doritorului se află mai puțin de 550.000 de euro.
Lista mașinilor cu prețuri uimitoare care au ajuns pe șoselele din România continuă cu șapte unități Aston Martin. Cinci dintre acestea sunt SUV-uri DBX, mașini cu un preț de bază de peste 200.000 de euro, iar celelalte două sunt modele Vantage, unul având chiar titulatura F1 Edition.
Desigur, enumerarea de mașini exclusiviste poate continua mult și bine, în această categorie putând fi incluse atât modele ale mărcilor Lotus (a fost înmatriculat un spectaculos Eletre), Maserati sau Lamborghini, cât și vârfurile de gamă ale producătorilor premium germani Audi, BMW și Mercedes-Benz.
Și dacă tot am vorbim despre BMW, merită menționat că statisticile naționale arată înmatricularea a 238 de SUV-uri X5, 173 X6 și 89 X7. Asta ca să nu mai vorbim despre cele 39 de unități XM sau 63 de mașini Seria 7 dintre care 30 includ în denumire și cunoscuta literă „M”. Chiar și electricele au zona lor de exclusivism, marca bavareză comercializând în primele patru luni din acest an 24 de unități iX și 18 i7.
În același timp, la rivalii de la Mercedes-Benz, cel mai vândut model „cu pretenții” este AMG GLE 53 (127 unități), acesta fiind urmat în clasamentul celor mai vândute modele de lux ale mărcii în primele patru luni din 2024 de AMG G 63 (60 unități), Clasa S și GLS (ambele cu câte 58 unități), G 400 (23 unități), AMG GT (53 unități) sau G500 și EQS (ambele cu câte 15 unități).
Citește și: