Share

Hyundai actualizează IONIQ 5: baterie de 77,4 kWh și oglinzi digitale

Abia au început livrările IONIQ 5 pe piața din România că Hyundai a și anunțat câteva actualizări tehnologice care culminează cu o baterie mai mare decât cea actuală.

Hyundai prezintă versiunea actualizată a modelului IONIQ 5, care va fi disponibilă pe piață începând cu anul 2023. CUV-ul 100% electric va fi echipat cu o baterie de 77,4 kWh, dar și cu noi dotări pentru îmbunătățirea experienței de condus, inclusiv oglinzi digitale bazate pe camere video și funcție pentru optimizarea bateriei.

Nu trebuie omis faptul că noua baterie este mai mare decât cea actuală de 72,6 kWh care asigură o autonomie WLTP de circa 450 km.

Lansat la nivel global în luna februarie 2021, primul autovehicul Hyundai construit pe platforma electrică E-GMP (Electric Global Modular Platform) a devenit apreciat atât în rândul jurnaliștilor, cât și al clienților.

Anul trecut, IONIQ 5 a câștigat numeroase premii în industrie – 30 de victorii obținute la nivel european, inclusiv prestigiosul titlu German Car of the Year.

„IONIQ 5 a avut un mare succes în cele 12 luni de la lansare, atât în ceea ce privește volumul vânzărilor, cât și creșterea notorietății mărcii. Segmentul devine din ce în ce mai competitiv, iar obiectivul Hyundai este de a oferi funcții optimizate pentru a menține poziția de lider tehnologic în industria auto”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product – Hyundai Motor Europe.

Pentru prima dată, IONIQ 5 va fi echipat cu oglinzi interioare și exterioare digitale bazate pe camere video. Oglindă centrală digitală (DCM) oferă conducătorului auto o imagine panoramică a autovehiculului, camera DCM fiind amplasată sub spoilerul din spate.

Totodată, în premieră pentru un autovehicul Hyundai de pe piață europeană, CUV-ul 100% electric dispune și de oglinzi laterale digitale (DSM). DSM contribuie la îmbunătățirea performanțelor aerodinamice, oferind în același timp o imagine din spate mai clară, chiar și în condiții meteo nefavorabile.

Prin intermediul noii funcții de optimizare a bateriei, temperatura bateriei va fi adaptată automat în timpul călătoriei, pentru a asigura condiții optime de încărcare. Acest sistem contribuie la îmbunătățirea performațelor reale de încărcare, în situațiile în care temperaturile sunt scăzute. În plus, funcția se activează automat atunci când un punct de încărcare este introdus în sistemul de navigație al autovehiculului (sistemul Connected Routing).

Funcția Smart Frequency Dampers (SFD) va contribui la îmbunătățirea răspunsului suspensiilor pentru a spori confortul la rulare. În ceea ce privește designul, versiunea actualizată a modelului IONIQ 5 va dispune de bare de protecție negre cu garnituri de aceeași culoare în combinație cu sistemul de iluminare Projection LED.

IONIQ 5 este importat pe piața românească de Hyundai Auto România, companie care a reușit să ducă anul trecut brandul din Coreea până pe prima poziție în clasamentul mărcilor importate.

Într-un interviu acordat LifeNews.ro la începutul lui 2022, Teodor Brusalis, directorul general al Hyundai Auto România, menționa că anul trceut au fost livrate circa 30 de unități IONIQ 5.

„E o mașină «icon». Am înregistrat pentru ea 200 de comenzi încă înainte de a ajunge prima unitate în România pentru a fi văzută de public. Acum vrem să le livrăm, dar, pentru că este un produs foarte nou și apreciat, comenzile din toată Europa sunt mari și durează între șase și nouă luni până ce clientul intră în posesia mașinii. Cu timpul, perioada de livrare se va reduce, desigur”, a declarat Teodor Brusalis.

Citește și:

Leave a Comment