Share
OFICIAL: Dacia electrică – autonomie de 225 km, motor de 44 CP, încărcare AC și DC

OFICIAL: Dacia electrică – autonomie de 225 km, motor de 44 CP, încărcare AC și DC

Grupul Renault a prezentat cu câteva minute în urmă, la Paris, prima Dacia electrică din istorie. Modelul va ajunge pe piețele din Europa în cursul anului viitor.

În plină pandemie și într-o perioadă extrem de dificilă pentru piața auto din Europa, producătorul autohton Automobile Dacia și-a luat inima în dinți și a prezentat nu unul, ci chiar patru modele noi. După prezentarea de acum câteva zile a celor trei vehicule – Logan, Sandero și Sandero Stepway – astăzi a venit rândul celui de-al patrulea, Dacia Spring, care va face ca această marcă a grupului Renault să aibă anul viitor cea mai tânără gamă de produse dintre toți producătorii prezenți pe piața europeană. Prima Dacia electrică din istorie a fost prezentată în cadrul Renault eWays, „un eveniment unic dedicat mobilității electrice de astăzi şi de mâine”.

Dacia electrică, primul model din segmentul mini al mărcii românești

Dacia a surprins lumea auto cu vehiculele sale și cu modelul său economic. În 2004, Logan a democratizat accesul la achiziția unui automobil nou, șase ani mai târziu Duster și-a făcut o intrare remarcată în segmentul SUV în timp ce Sandero a devenit liderul vânzărilor către persoane fizice în Europa.

Acum, Dacia deschide un nou capitol din istoria sa, odată cu prezentarea primului său model de serie electric ale cărui trăsături generale erau anticipate încă din luna martie a acestui an de showcar-ul Dacia Spring.

Alături de modelul de serie destinat publicului larg, Dacia prezintă azi și două versiuni inedite destinate noilor forme de mobilitate: o versiune adaptată serviciilor de car sharing și o versiune utilitară, denumită Cargo, pentru livrările pe distanțe scurte fără emisii poluante.

Cel mai ieftin automobil electric de pe piață oferă un spațiu interior record pentru segmentul său, o motorizare electrică simplă și fiabilă și o autonomie rezonabilă. Sub liniile care evocă universul crossover, Dacia Spring se dezvăluie ca un vehicul de oraș polivalent și practic.
Mobilitatea electrică începe să facă parte treptat din viața noastră cotidiană. Pionier în domeniul mobilității electrice, Groupe Renault a dobândit o experiență de zece ani, unică în lume. În Europa, una din cinci mașini electrice este concepută de Groupe Renault. Peste 30 000 de salariați ai companiei sunt pregătiți pentru specificul mobilității electrice.
Abordând acest domeniu, Dacia rămâne fidelă filozofiei sale, oferind un vehicul contemporan care răspunde nevoilor reale ale clienților. Spring este un automobil de oraș spațios, robust, disponibil la un preț imbatabil.

Comenzile pentru noul model Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021. Oferta comercială va cuprinde două nivele de echipare pentru varianta destinată publicului larg iar costul bateriei va fi inclus în prețul de achiziție.

„Marca Dacia a fost întotdeauna preocupată să răspundă nevoilor reale ale clienților. Suntem cunoscuți în industria auto pentru revoluțiile pe care le-am creat, începând cu Logan și continuând cu Duster, primul SUV accesibil publicului larg. Astăzi asistăm la cea de-a treia revoluție a mărcii noastre iar numele său este Dacia Spring. Noul model va aborda trei piețe diferite: cea a mașinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numeroși operatori în toată Europa și în fine cea a transportului utilitar pe distanțe scurte, cu versiunea Cargo. Dacia Spring se va remarca fără îndoială ca soluția de mobilitate electrică accesibilă tuturor”, a declarat Denis Le Vot, membru al Comitetului Executiv al Renault.

Primul model al mărcii Dacia din segmentul mini, Spring afișează un design inedit pentru o mașină electrică « convențională». Garda la sol înălțată, protecțiile de la nivelul pasajelor roților și barele de pavilion îi conferă un aspect de mini off-roader, ideal pentru a înfrunta jungla urbană.

Linia generală a mașinii se remarcă prin elemente specifice universului modelelor crossover – pasaje ale roților bine conturate, bare de pavilion, bare de protecție ranforsate în partea inferioară, scut de protecție în partea din spate și o gardă la sol supraînălțată (150 mm gol).
Capota motorului bombată și flancurile proeminente îi conferă modelului un aspect robust. Cu toate acestea, Spring aparține segmentului mini : dimensiunile sale sunt de numai 3,73 m lungime, 1,62 metri lățime (fără retrovizoare) și 1,51 m înălțime.

Dacia Spring Electric - dacia electrică (1)

Spring nu trece neobservat în trafic. Partea sa frontală degajă o personalitate puternică datorită capotei proeminente, a barei de protecție generos dimensionate și a blocurilor optice înguste echipate cu LED, a căror linie orizontală este prelungită de ornamentele din partea superioară a calandrului. Element distinctiv pentru vehiculele electrice, calandrul modelului Spring nu este perforat. Cu un aspect modern, subliniat de elemente 3D, acesta include și trapa de acces pentru cablul de încărcare, a cărei deschidere se realizează din interiorul mașinii.

Blocurile optice spate beneficiază de noua semnătură luminoasă în formă de Y, specifică de acum modelelor Dacia.

Versiunea de lansare a modelului Spring se remarcă prin câteva detalii exterioare vopsite în portocaliu: carcasa oglinzilor retrovizoare, ornamentele situate în partea din spate a barelor de pavilion, conturul bandourilor de protecție laterale și ornamentele din partea superioară a calandrului sunt de culoare portocalie.

Citește și:

Dacia Sandero dispare din portofoliul uzinei de la Mioveni. Fabrica din România asamblează doar Duster, Logan și varianta Stepway

Ce spune presa europeană despre noile modele Dacia și prețul acestora

Toate detaliile despre a treia generație Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway

Capacele de roți ale modelului Spring au un aspect similar jantelor de aliaj. Acest lucru este posibil datorită tehnologiei Flexwheel : jantele din oțel sunt perforate pentru a permite instalarea unor capace cu aspect elegant. O soluție estetică și economică dacă este nevoie ca jantele să fie schimbate.

Atributele inedite ale designului noului model Dacia se regăsesc și în aspectul părții din spate. În timp ce luneta ușor bombată, conturul rotunjit al blocurilor optice și liniile curbe ale marginilor hayonului sunt specifice mașinilor de oraș, bara de protecție robustă, completată în partea inferioară de un scut de culoare gri evocă universul modelelor crossover. Un artificiu stilistic de efect : două fante verticale având aspectul unor prize de aer, dispuse de o parte și de alta a barei de protecție, adăpostesc catadioptrii.

Interior pentru patru persoane

În pofida dimensiunilor sale exterioare reduse, Spring este suficient de încăpător pentru patru adulți. Pe locurile din spate, care beneficiază de un spațiu generos deasupra capului și de o distanță de la genunchi la spătarul scaunelor din față de 100 mm, își pot găsi loc fără probleme chiar și persoane cu talie peste medie.

Impresia de spațiu disponibil contribuie, de altfel, la confortul general resimțit la interior. Ocupanții locurilor din față au la dispoziție spații de depozitare la nivelul torpedoului, fețelor de portieră și la baza consolei centrale, care totalizează 23,1 L. Pasagerii din spate beneficiază de buzunare amplasate în spătarele scaunelor din față.

Portbagajul dispune de cea mai mare capacitate de încărcare din segment : 300 de litri (fără a lua în calcul spațiul de sub portbagaj destinat roții de rezervă disponibile în opțiune). Această valoare se regăsește de obicei în fișa tehnică a unor modele din segmentul superior, subcompact. Bancheta spate este rabatabilă, oferind astfel la nevoie o capacitate de încărcare de circa 600 litri.

Modelul dispune, în serie sau opțional, de numeroase echipamente, printre care: direcția cu asistență variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanță, geamurile electrice, sistem de aer condiționat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare.

Între cadranele de bord este amplasat un ecran cu afișaj digital de 3,5” iar sistemul de recunoaștere vocală Google sau Apple poate fi activat la o simplă apăsare pe un buton de comandă amplasat pe volan.

Disponibil în opțiune, echipamentul multimedia Media Nav cuprinde un touch screen de 7”, sistem de navigație, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB și este compatibil Apple Carplay și Android Auto. Funcția de recunoaștere vocală (via smartphone) poate fi activată cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.

Motor de doar 44 CP

Fidel filozofiei modelelor Dacia, Spring este un vehicul economic atât la achiziție cât și în utilizare. Disponibil la un preț imbatabil cu o autonomie de 225 km (conform normei WLTP), modelul îmbină polivalența, fiabilitatea și robustețea. Atribute care corespund perfect motorizării sale electrice.

Motorul electric de 33 kW (echivalent cu 44 CP) este cuplat cu o baterie de 26,8 kWh. Această tehnologie beneficiază de toată experiența Groupe Renault în domeniu. O experiență de zece ani, unică în lume. Fiabil, robust și sigur, motorul asigură o accelerație liniară, o funcționare silențioasă și lipsită de vibrații. Spring are un cost de utilizare inferior celui al unui model echivalent cu motor termic întrucât atât costul energiei cât și cel de întreținere sunt mai mici.

Noua Dacia electrică are încărcare atât AC cât și DC

Spring oferă multiple posibilități de încărcare: la o priză standard de 220V, cu ajutorul unui cablu furnizat în serie, la un Wallbox (cu un cablu oferit opțional) sau la o bornă DC (opțional).

Conform producătorului, durata de încărcare a bateriei Litiu-ion este de mai puțin de o oră pentru o încărcare 80% la o bornă DC 30 kW, mai puțin de 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW, mai puțin de 8h30 pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW, mai puțin de 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză standard de 2,3 kW.

Funcționând fără să aibă nevoie de ulei și cu un număr de piese în mișcare mult mai redus față de un motor termic (ceea ce duce, printre altele, la absența curelei de transmisie), motorul electric este fiabil și mai ieftin de întreținut decât un motor termic. Dacia Spring dispune de o garanție de 3 ani/100 000 km iar bateria sa este garantată 8 ani/120 000 km.

Versiune adaptată pentru car-sharing

Francezii susțin că în Europa durata medie de utilizare a unui vehicul aflat în serviciu de car sharing este de 40 de minute, pentru o distanță parcursă de 8 kilometri. Dacia Spring corespunde perfect acestei utilizări: electric, simplu de utilizat, fiabil și robust. În plus, prețul său corespunde modelului economic al serviciilor de car sharing și așteptărilor clienților.

Pe baza experienței dobândite de ZITY, serviciul de car sharing dezvoltat de Groupe Renault și de compania spaniolă Ferrovial la Madrid și Paris, Dacia a dezvoltat o versiune specifică a modelului Spring pentru piața serviciilor de car sharing. Ea este pre-echipată pentru a permite instalarea unui sistem de geo-localizare sau pentru deschiderea ușilor cu ajutorul unui smartphone.

Dacia electrică, mic transportator de mărfuri

Destinată întreprinzătorilor și micilor comercianți, versiunea Spring Cargo este prevăzută cu un spațiu de încărcare în locul banchetei spate. Atât planșeul cât și pasajele roților din spate sunt acoperite cu material plastic, asigurând astfel o suprafață plană, rezistentă la uzură. În părțile laterale ale portbagajului sunt prevăzute patru inele de ancorare. Un grilaj metalic separă locurile din față de compartimentul de transport. Lungimea de încărcare a acestei versiuni specifice este de 1 033 mm, pentru un volum de 800 de litri și o sarcină utilă de 325 kilograme.

Disponibilă exclusiv în culoarea albă, Spring Cargo dispune de un echipament de serie care include sistemul de aer condiționat, radio (cu Bluetooth, priză USB și pre-echipare pentru un suport de telefon/smartphone), tapițerie din material textil, mânere de uși exterioare și carcase ale oglinzilor retrovizoare de culoare neagră și roți cu jante din oțel de 14 ”.

Deși în cadrul evenimentului eWays nu au fost date informații despre preț este de așteptat ca Dacia electrică să aibă un coste între 15.000 și 17.000 de euro, sumă extrem de redusă pentru un vehicul 100% electric. Să nu uităm că cel mai ieftin model comercializat pe piața noastră, Renault Zoe, costă cel puțin 30.000 de euro.

Citește și:

Leave a Comment