Share
Așa va arăta gama Dacia în doar doi ani: De la crossover electric, la SUV cu 7 locuri

Așa va arăta gama Dacia în doar doi ani: De la crossover electric, la SUV cu 7 locuri

În doar doi ani gama Dacia va suferi modificări importante care vor debuta, încă din această vară, cu noul Dokker.

Așa cum LifeNews.ro a scris de mai multe ori în ultima perioadă, marca româneacă Dacia, deținută de grupul francez Renault se află în pragul unei ofensive de produse fără precedent.

Deși nu mulți par să conștientizeze, evoluția gamei Dacia este spectaculoasă. Dacă ne gândim doar că primul model al mărcii românești „by Renault” a apărut în urmă cu numai 16 ani și că, de atunci, producătorul autohton inexistent pe piața europeană a ajuns să ocupe aproape 4% din cererea de autoturisme de pe întregul continent, depășind mărci consacrate precum Seat, Nissan, Volvo sau Mazda, lucrurile pot fi văzute într-o cu totul altă lumină.

Ei bine, în acest context, Dacia pregătește o schimbare agresivă a gamei de produse, una care va avea loc în doar doi ani. Conform presei franceze, clienții vor putea vedea și chiar achiziționa un nou Dokker încă din acest an, la fel ca și un nou Sandero. Apoi, spre sfârșitul anului, alte două modele – Logan și Spring – vor fi prezentate publicului pentru a fi comercializate din primăvara lui 2021. În toamna lui 2021 va fi dezvăluit și primul SUV cu 7 locuri al mărcii românești, înlocuitorul actualului Lodgy. Din enumerarea de noutăți lipsește, vizibil, vedeta Duster, cel mai vândut model al mărcii în ultima perioadă. Ei bine, deși nu se încadrează în termenul de doi ani menționat, SUV-ul este așteptat fie la finalul lui 2023, fie la începutul lui 2024.

Revoluția începe cu Dokker

Forțată, ca și alte mărci, de durata tot mai redusă de viață a modelelor de pe piața auto, dar mai ales de reglementările antipoluare adoptate la nivel european, Dacia își va începe ofensiva de noi produse încă din acestă vară. Conform publicației franceze l`Argus, debutul va fi făcut în următoarele săptămâni de a doua generație a modelului Dokker produs la uzina Renault din Maroc.

Deși necesitatea de a schimba platforma tehnică pentru a ține pasul cu noutățile tehnologice este evidentă, noul Dokker va fi singurul produs al mărcii care va utiliza în continuare o bază tehnică similară cu cea de până acum. Denumită B0+, aceasta este dusă către limita capacităților sale pentru Dokker, însă reușește ceea ce nu ar fi fost posibil prin adoptarea unei noi platforme: menținerea unui preț foarte redus. Tot despre viitorul Dokker știm că atât exteriorul cât și interiorul vor fi modificate substanțial, iar sub capotă se vor afla motoarele de origine Renault 1.3 TCe și 1.5 Blue dCi. De asemenea, în Franța și alte piețe din afara Europei, modelul ar putea purta marca Renault și numele Kangoo Express.

Sandero III, primul model Dacia cu CMF-B

A treia generație a modelului Sandero, un adevărat best-seller în vestul Europei, acolo unde a ajuns în urmă cu o lună să ocupe prima poziție pe piața spaniolă, de exemplu, va fi prezentată în luna septembrie a acestui an și, în perioada imediat următoare, va ajunge în showroom-uri.

Dacia Sandero

Conform informațiilor colectate, pe surse, e drept, de LifeNews.ro, și confirmate de jurnaliștii francezi, Sandero III va utiliza o verisiune simplificată a platformei existente în dotarea noului Renault Clio. Având la bază CMF-B, modelul de clasă B va putea fi dotat cu cele mai noi motoare ale grupului francez, incluzând aici 1.0 SCe – 75 CP și 1.0 TCe – 100 CP, precum și dieselul 1.5 Blue dCi – 85 CP. Acestea vor oferi numai variantele de bază în privința puterii pentru a nu ajunge la așa-numita canibalizare cu fratele mai evoluat și mai scump, Clio. Toate motoarele alimentate cu benzină vor putea fi comandate și cu sistem GPL. Cei care doreau și o versiune cu mild-hybrid vor trebui să aștepte până la primul face-lift major, în 2023 sau 2024.

Pe lângă o platformă nouă, Sandero va avea un nou aspect și va beneficia de un upgrade tehnologic important, inclusiv la nivelul sistemului de infotainment. În cazul versiunii Stepway sunt așteptate inclusiv dotări precum frânare automată de urgență sau all-around monitor.

Logan, doar pentru piețele în care sunt căutate sedanuri

Înainte de finalul anului este așteptată și cea de-a treia generație a modelului Logan. Ca și în cazul Sandero, noul model va utiliza platforma CMF-B a Renault dar va avea un ampatament ceva mai lung și un ecartament la lat. Creșterea în dimensiuni va încadra vehiculul mai corect în clasa compactă și va permite utilizarea unei caroserii ceva mai sportive, fără a reduce spațiul interior. În privința echipamentelor de comandă, control și confort acestea vor fi, așa cum ne-am obișnuit, identice cu cele ale lui Sandero.

Ar mai fi de menționat și că o versiune break care să înlocuiască actualul MCV nu pare a mai exista în planurile Dacia.

Prima mașină Dacia 100% electrică

La 16 ani după ce a revoluționat industria auto prin pionieratul în privința modelelor low-cost având ca exponent modelul Logan, marca Dacia se pregătește să agite din nou apele prin prezentarea celui mai ieftin autoturism electric de pe piață. Deja prezentat online, conceptul Spring se va transforma la finalul acestui an în vehicul de serie și va avea un preț de bază estimat la circa 15.000 de euro. Fără nicio deducere sau bonificație oferite prin programe tip „Rabla”. Aplicarea unor astfel de subvenții de achiziție va duce în multe state europene prețul modelului Spring sub pragul de 10.000 de euro, o valoare de neatins până acum de vreun producător auto pe Bătrânul Continent.

Dacia Spring Concept (1)

Așa cum deja ați aflat citind articolele LifeNews.ro, modelul 100% electric Dacia Spring va fi o versiune europeană a modelului Renault City K-ZE comercializat deja în China. Poate ar trebui spus și că, la rândul său, acesta este doar o versiune electrică a modelului indian Renault Kwid.

Conform datelor tehnice ale lui K-ZE, viitorul Spring va avea o lungime de doar 3,8 metri, un portbagaj de 300 de litri și un motor electric care dezvoltă 45 CP. Deși pare o putere redusă, atât greutatea mică a mașinii cât și specificul vehiculelor electrice par a garanta o deplasare fără probleme în special în orașe, terenul predilect al modelelor de segment A. Autonomia modelului Spring va fi de circa 270 km, adică mai mul decât sufient pentru deplasarea urbană zilnică, iar timpul de încărcare anunțat de producător pentru K-ZE este de 30 de minute pentru 80% din capacitatea bateriilor sau de circa 4 ore pentru 100%.

Lodgy se transformă în SUV cu 7 locuri

Monovolumul Lodgy a avut partea sa de succes în gama Dacia, dar a rămas departe de estimările inițiale. Asta și pentru că s-a născut într-o perioadă în care clienții deja refuzau să mai plătească pentru vehicule spațioase, de familie, care nu promit și o utilizare, măcar minimală, în teren accidentat. Ca și în cazul altor mărci mult mai cunoscute în acest segment, vânzările monovolumul Dacia au fost tot mai slabe, fapt ce a dat oficialilor Renault semnalul că trebuie să schimbe radical produsul.

Lodgy SUV 7 locuri

Așa se face că, în loc de un „people carrier” Lodgy cu șapte locuri, Dacia va include anul viitor în gamă un SUV – sau, mai degrabă, un crossover – cu șapte locuri. Nu știm cu exactitate dacă numele modelului va rămâne același, dar, utilitatea va fi la fel. Având la bază tot noua platformă CMF-B a Renault, acesta va fi, conform jurnaliștilor francezi, primul model Dacia care va avea sub capotă un sistem hibrid E-Tech. Pentru a reduce costurile, acest sistem hibrid de propulsie va fi ușor simplificat față de cel aflat în dotarea modelelor fratelui mai mare din Franța.

Singurul model despre care, deocamdată, nu există prea multe date, este viitorul Duster. Asta în mare parte pentru că o nouă generație a SUV-ului produs la Mioveni va fi prezentată cel mai devreme în 2023 sau chiar la începutul lui 2024. Este cert că vehiculuol va utiliza platforma CMF-B, fapt ce pune sub semnul întrebării existența tracțiunii integrale, un atu pe care Dacia Duster îl avea în fața multor concurenți cu prețuri mai mari. De altfel, nici crossoverul cu șapte locuri nu are mari șanse să primească o variantă 4×4.

Citește și:

Dacia Spring Concept

Leave a Comment