Share
GOMS 2020: Dacia Spring Electric Concept

GOMS 2020: Dacia Spring Electric Concept

Așa cum a anunțat, Dacia a prezentat astăzi conceptul unui viitor model electric, vehicul care are drept principal scop reducerea emisiilor medii ale gamei producătorului român în perspectiva intrării în vigoare a unor limite mult mai stricte privind emisiile poluante.

Dacia deschide o nouă pagină din istoria sa odată cu prezentarea showcar-ului Dacia Spring care prefigurează primul model 100% electric al mărcii.

În ultimii 15 ani, Dacia și-a lăsat amprenta asupra pieței auto reușind două adevărate revoluții prin modelele Logan (pe piața vehiculelor noi) și Duster (în segmentul SUV).  Marca a știut să evolueze și să se adapteze nevoilor utilizatorilor rămânând fidelă valorilor sale : o ofertă de mașini simple, moderne, fiabile și robuste, la prețul corect. O adevărată poveste de succes care i-a permis să-și atragă 6,5 milioane de clienți și să se impună ca lider european al vânzărilor către persoane fizice cu modelele Logan, Sandero și Duster.

Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uși și 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică. Spațios, vehiculul afișează atributele recunoscute ale mărcii : simplitate, robustețe și accesibilitate.

Ușoară și compactă, versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, fapt care garantează o utilizare polivalentă, atât în mediul urban, cât și pe trasee interurbane. Modelul de serie va fi disponibil în 2021.

Caroseria de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, beneficiază de protecții laterale și de scuturi integrate în barele față și spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălțată și de prezența barelor de pavilion. Showcar-ul Dacia Spring este un vehicul de segment mini electric și electrizant. Dimensiunile sale reduse îl recomandă ca soluția ideală pentru o utilizare zilnică fără griji.

O atenție deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile 100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară și o serie de elemente grafice integrate în bara de protecție. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunțând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia.

Partea frontală a showcar-ului Spring, cu noua semnătură luminoasă și cu profilul specific al capotei și al calandrului, exprimă robustețe.

Dacia Spring mizează pe car-sharing

Beneficiind de o motorizare 100% electrică și de o baterie adaptată pentru o utilizare cotidiană, Dacia Spring răspunde nevoilor pragmatice de mobilitate urbană și interurbană. Robust, vehiculul oferă atât clienților particulari, cât și proprietarilor de flote, toate avantajele mașinilor electrice: ușurința în manevrare, funcționarea silențioasă, absența vibrațiilor, emisiile zero. În plus, alimentarea este simplă, iar nevoile de întreținere ale vehiculului sunt reduse.

Dacia Spring reprezintă astfel o soluție ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing. Versiunea de serie va fi propusă așadar și pe această piață, în care grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. și Twizy).

Din nefericire, oficialii Renault nu au dat încă detalii despre tehnologia pe care conceptul o ascunde sub capotă. Nu știm așadar cu certitudine nici cât de mare este pachetul de baterii și, cu atât mai puțin, cât de puternic este motorul sau care este timpul de încărcare.

Află toate detaliile despre noutățile de la Geneva Online Motor Show 2020

Pentru jurnaliștii auto conceptul preznetat astăzi de grupul Renault, sub tutela căruia se află marca Dacia, nu a avut multe secrete. Asta pentru că informațiile preliminare arătau clar legătura directă a acestuia deja cunoscutul model electric K-ZE comercializat în Asia. Totodată, trebuie menționat faptul că, încă din septembrie 2019, șeful de pe atunci al francezilor, Thierry Bollore, anunța că grupul său lucrează la un vehicul electric care va putea fi vândut în Europa. „Nu toată lumea își poate permite prețul vehiculelor electrice aflate astăzi pe piață. Producătorii lucrează la mașini de înaltă calitate, dar elementul cheie este să facem mobilitatea electrică accesibilă”, explica, pe atunci, Thierry Bollore.

De asemenea, cu un an înainte, în septembrie 2018, conceptul K-ZE a fost prezentat în cadul unui eveniment restrâns numit „Electric Night” chiar de Carlos Ghosn, controversatul fost șef al Alianței Renault – Nissan. Acesta declara că „grupul Renault a fost un pionier și este lider în segmentul vehiculelor electrice. Modelul nostru nou, accesibil, urban și inspirat de liniile unui SUV, Renault K-ZE, reunește întreaga experiență a grupului: leadership-ul în domeniul vehiculelor electrice, expertiza noastră în vehicule accesibile și capacitatea de a construi parteneriate puternice”.

Tot la acel eveniment, la care a luat parte și LifeNews.ro, oficialul menționa că modelul K-ZE va ajunge și în Europa, însă nu a fost luată decizia dacă aici va purta marca Renault sau Dacia. „E încă devreme. Întâi să vedem evoluția pe piața chineză”, explica Ghosn.

Prin urmare, viitorul model Dacia 100% electric, o versiune adusă la stadarde europene a modelului K-ZE produs și comercializat în China ar putea avea un preț de circa 15.000 de euro, sub cel mai ieftin model electric aflat în prezent pe piața din România, Skoda Citigo-e iV, care costă 19.990 de euro. De altfel, într-o declarație dată anul trecut revistei britanice Autocar, Thierry Bolloré susținea chiar că modelul ar putea costa „în jur de 10.000 de lire sterline”. Ideea că urmașul acestui concept electric Dacia va avea un preț redus este confirmată și de modul în care oficialii Renault au anunțat vehiculul. Conform acestora, „Dacia deschide un nou capitol și își începe revoluția electrică. Fidelă istoriei sale de «gamechanger» în industria auto, marca Dacia intră pe piața electrică și va prezenta un showcar 100% electric. O revoluție care valorifică experiența de peste 10 ani a grupului Renault în domeniul mobilității electrice”.

Varianta chineză a lui K-ZE are o baterie de 26.8 kWh, un motor de 44 CP și o autonomie NEDC de circa 250 km. Prețul actual pe piața chineză este de aproximativ 8.650 de dolari.

În acest noian de vești bune, vine și una mai puțin plăcută pentru români. Viitorul model electric Dacia va fi importat în Europa din China, deci nu va fi produs la Mioveni. Cel puțin deocamdată. Asta pentru că uzina din România nu poate produce încă vehicule electrice, fapt confirmat, la solictarea LifeNews.ro, chiar de Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia și al grupului Renault în România.

Deși, la fel ca presa din întreaga lume, ne asumăm „vina” de a nu putea prezenta informații de la fața locului din cauza anulării expoziției de la Geneva, LifeNews.ro a decis să încerce preluarea tuturor informațiilor importante sub titulatura Geneva Online Motor Show 2020 (GOMS 2020).

Dacia Spring Concept
Dacia Spring Concept
Dacia Spring Concept

Citește și:

Leave a Comment