Share

Renault Megane eVision, conceptul care prefigurează un viitor model compact electric

Odată cu prezentarea noului model Dacia Spring Electric, francezii de la Renault au dezvăluit și un concept denumit Megane eVision cu caracteristici spectaculoase.

Evenimentul Renault eWays, desfășurat la Paris, a găzduit aseară două premiere extrem de importante pentru grupul francez. Pe lângă modelul de serie Dacia Spring Electric despre care ați putut afla deja toate detaliile, la Hangar Y – primul astfel de spațiu dedicat dirijabilelor, ridicat în secolul al XIX-lea și unde a fost construit primul dirijabil alimentat cu energie electrică – a fost dezvăluit și conceptul Renault Megane eVision.

Renault scrie un nou capitol în istoria mărcii cu Megane eVision, un show-car inovator care oferă o imagine a celor mai noi modele din linia de vehicule electrice bazate pe noua platformă modulară CMF-EV.

Acest hatchback dinamic are una dintre cele mai subțiri baterii de pe piață și un nou sistem de propulsie ultracompact care oferă mai mult spațiu. Caracteristicile sale sofisticate și semnătura luminoasă accentuează aspectul modern al mașinii, care sfidează codurile existente ale vehiculelor electrice atunci când vine vorba de utilizare, dimensiune și design, precum și eficiență energetică.

Acest vehicul al zilei de mâine va deveni foarte curând o realitate, modelul de serie bazat pe concept urmând să fie prezentat în 2021.

Renault Megane eVision, viitorul categoriei compacte

Mégane eVision simbolizează reinventarea pieței principale a gamei Renault, prefigurând viitorul categoriei compacte.

„Datorită noii platforme CMF-EV a Alianței, am sfidat regulile de mărime, utilizare, design și eficiență energetică pentru a ne imagina show-car-ul Mégane eVision. Am valorificat pe deplin potențialul platformei electrice pure pentru a reinventa hatchback-ul clasic într-un mod emoțional. Cu cea mai subțire baterie de pe piață, o caroserie compactă de 4,21 metri, care oferă spațiul unui vehicul din segmentul C (n.n. – compact), Mégane eVision este o capodoperă a asamblării! Am luat best-seller-ul nostru de 25 de ani și l-am dus în viitor. Megane eVision reinventează Megane, iar Renault reinventează Renault. Acesta este doar începutul pentru că va veni o nouă generație de vehicule electrice caracterizate de inovație”, a declarat Luca De Meo, CEO al grupului Renault.

Zece ani de experiență în domeniul vehiculelor electrice

Renault se poate baza pe zece ani de experiență și expertiză în proiectarea, fabricarea și comercializarea vehiculelor electrice. În Europa, Renault conduce sectorul și atrage un număr tot mai mare de clienți. Marca a vândut 300.000 de vehicule electrice de la lansarea gamei sale speciale, reprezentând una din cinci mașini înregistrate din 2010 până acum.

Pentru a realiza acest lucru, grupul a dezvoltat o gamă extinsă care se potrivește nevoilor variate ale clienților săi: versatilitate zilnică cu ZOE, micro-mobilitate cu Twizy, un pas mai departe cu Kangoo Z.E. și Master Z.E și, cel mai recent, flexibilitate urbană cu Twingo Electric.

Renault eWays - Mgane eVision

Conform oficialilor francezi, gama de mașini electrice va fi extinsă în continuare pentru a oferi o alegere mai variată și pentru a se potrivi unui număr si mai mare de utilizări, începând cu modelul de serie al Mégane eVision, care va fi prezentat anul viitor.

Show-car-ul Mégane eVision marchează începutul unei noi game Renault de vehicule electrice dinamice și versatile, care vor fi din ce în ce mai în concordanță cu diferite utilizări și stiluri de viață. Această nouă gamă de vehicule va avea servicii conectate de ultimă generație și va face parte dintr-un proces de dezvoltare generală a ecosistemului electric pentru a sprijini utilizatorii și nevoile acestora, precum și societatea în ansamblu, în tranziția energetică.

Viitoarele vehicule electrice ale Renault vor fi construite pe noua platformă modulară CMF-EV proiectată de Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi, făcând fiecare nou model mai ușor de fabricat, cu performanțe electrice crescute și optimizate.

Platforma CMF-EV are multe avantaje care o diferențiază de o platformă tradițională utilizată pentru vehiculele termice sau mixte cu motor electric / combustie internă. Cu tehnologii avansate și baterii mai puternice, platforma CMF-EV va oferi clienților viitorului autonomie sporită de conducere și timp de încărcare redus. Cadrul sofisticat și centrul de greutate coborât, cu bateria montată în podea sporesc, de asemenea, capacitatea de reacție și plăcerea de a conduce.

Cu platforma CMF-EV, viitoarele vehicule electrice ale Renault vor fi mai modulare și mai spațioase, fără a fi nevoie să fie mai mari sau mai lungi. Show-car-ul Mégane eVision este un exemplu perfect în acest sens. Cu o lungime de 4,21 metri (cu 15 până la 30 cm mai scurtă decât mașinile tradiționale), pasagerii vor beneficia de cel mai bun spațiu interior și de utilizare, precum și de o conducere mai ușoară în oraș. Pe scurt, Mégane eVision este o mașină care sfidează codurile tradiționale ale segmentului.

Baterie de 60 kWh și încărcare DC cu până la 130 kW

Autonomia unei mașini electrice depinde de obicei de mărimea vehiculului și de tipul de baterii cu care poate fi echipat, dar încă o dată, această limitare a fost depășită de Mégane eVision. Are o baterie ultra-subțire de 60 kWh, ceea ce îl face mai mic, obținând o aerodinamică sporită și un consum redus semnificativ de energie electrică. Încărcătorul său DC (până la 130 kW) permite, de asemenea, timpi de încărcare mai mici.

Bateriile dezvoltate pe platforma CMF-EV au o caracteristică excepțională inovatoare prin faptul că sunt „structurale” – fac parte integrantă din structura mașinii și ajută la absorbția energiei de impact în cazul unei coliziuni laterale. Aceste baterii compacte de diferite grosimi pot fi montate în moduri diferite pentru a oferi cele mai bune niveluri de compactare de pe piață, pentru proiectarea vehiculelor mai mici și mai aerodinamice. Consumul electric este astfel redus semnificativ, raza de acțiune este mărită și eficiența energetică îmbunătățită.

Fără sistem de evacuare sau transmisie clasic, tunelul standard al vehiculelor cu ardere internă a fost eliminat. Podeaua viitoarelor vehicule proiectate pe platforma CMF-EV este complet plată, pentru a oferi mai mult spațiu și modularitate interioară.

Motorul Mégane eVision este unul dintre cele mai puternice din gama Renault. Are o putere de 160 kW (echivalentă cu 217 CP) și un cuplu de 300 Nm, pentru o accelerație de la 0 la 100 km / h (62 mph) în mai puțin de opt secunde. Plăcerea de a conduce este maximizată pe autostrăzi, drumuri normale și în oraș.

Ca detalii importante trebuie menționată greutatea de doar 1.650 kg, adică foarte apropiată de cea a mașinilor similare cu propulsie convențională, pachetul de baterii de 60 kWh care promite o autonomie de peste 450 km și un sistem de încărcare cu energie care funcționează la AC până la 22 kW și la DC până la 130 kW.

Citește și:

Leave a Comment