Share
Dacia Sandero dispare din portofoliul uzinei de la Mioveni. Fabrica din România asamblează doar Duster, Logan și varianta Stepway

Dacia Sandero dispare din portofoliul uzinei de la Mioveni. Fabrica din România asamblează doar Duster, Logan și varianta Stepway

Marc Suss, directorul de produs Dacia, a dezvăluit câteva dintre secretele de fabricație ale noilor Sandero și Logan.

Dezvoltarea noilor modele Dacia care vor putea fi comandate de clienți în doar câteva săptămâni a început în 2016, la acestea lucrând 78 de persoane de la centrul tehnic Renault din Guyancourt și alte circa 20 de la cel din București. Acestea sunt doar câteva dintre secretele dezvăluite de David Durant (Dacia Design Manager), Denis Simard (Sandero Program Manager) și Marc Suss (Dacia Product Manager) în cadrul unei discuții cu jurnaliștii francezi.

La patru ani de la debutul proiectării noilor Sandero, Sandero Stepway și Logan, oficialii francezi care au avut dificila sarcină de a dezvolta și industrializa cele trei noi vehicule Dacia au dezvăluit că, așa cum e normal, pentru modificările acesteia a treia generații, au fost inspirați de anchetele derulate în rândul clienților. Astfel, pe lângă aprecierile privind prețul competitiv, funcționalitatea și volumul de încărcare, posesorii de Dacia au evidențiat dorința lor de a deține mașini mai la modă și mai bine finisate.

Având tot timpul în gând rivalul Volkswagen Polo, pe care designerul David Durant recunoaște că îl consideră „un reper”, echipa de dezvoltare a reușit să respecte sistemul „design to cost” fără a se abate de la dorințele clienților. Un exemplu în acest sens este cel al blocurilor optice din spate care imită sistemele de iluminare cu LED. În schimb, lămpile din față utilizează această tehnologie pentru a contribui la reducerea emisiilor de CO2.

Citește și:
Ce spune presa europeană despre noile modele Dacia și prețul acestora

Pe lângă noul design exterior influențat major de noua platformă preluată de la Renault Clio V, designerii au trebuit să schimbe multe detalii din interior. Iar asta a însemnat cheltuieli suplimentare sesizabile în special în zona calității materialelor, dar și a elementelor din plastic care compun planșa de bord.

Sandero, cu plusuri și minusuri

Dacă în privința designului au fost necesare cheltuieli suplimentare, un exemplu de reducere a costurilor vine din zona tehnică. Astfel, având în portofoliu motoare cu puteri mici, sistemul de frânare a putut fi simplificat și adaptat acestora, notează șeful de produs Marc Suss. în plus, față de Clio V, noul Sandero are o structură a caroseriei mai puțin rigidă pentru care a fost utilizat un alt tip de oțel ceva mai ieftin. Chiar și sistemul multimedia a permis o reducere de costuri în ciuda dimensiunilor mari ale ecranului furnizat de LG.

Același Marc Suss susține că sistemul „design to cost”, atât de bine utilizat de Dacia până acum, a fost aplicat și în privința bazei tehnice. Marca românească din grupul Renault își poate permite acum moderna platformă CMF-B atât pentru că ea fusese deja dezvoltată pentru Clio V, cât și pentru că vânzările mari asigură estomparea costurilor. Cu toate acestea, prețul de fabricație al noului Sandero este mai mare decât al celui anterior în special din cauza echipamentelor obligatorii de siguranță și de reducere a emisiilor. Un exemplu simplu în acest sens este sistemul de urgență eCall care implică un cost suplimentar de circa 100 de euro.

Modelul Sandero nu mai este produs la Mioveni

Poate cea mai mare surpriză dezvăluită de presa franceză este faptul că uzina de la Mioveni nu mai asamblează modelul Sandero. Conform jurnaliștilor, începând din septembrie doar versiunea Stepway mai este produsă la uzina din România, în timp ce Sandero este trimis către piețele din Europa de la uzinele marocane de la Tanger și Casablanca. Alături de Sandero Stepway în România rămân în producție modelele Logan și Duster. Sursele LifeNews.ro arată însă că această împărțire a modelelor pe uzine se poate schimba în orice moment în funcție de cererea de pe piață și de deciziile oficialilor de la Paris.

O altă informație importantă dezvăluită de oficialii francezi este că, deocamdată, sistemul hibrid E-Tech pe care Renault în utilizează pe mai multe modele, inclusiv Clio V, este încă prea scump pentru Dacia. Acesta ar putea intra în dotarea lui Sandero în următorii ani după ce va fi utilizat, pentru prima dată pe un model Dacia, odată cu lansarea viitorului SUV cu șapte locuri care ar trebui să intre în gamă anul viitor.

Citește și:

Leave a Comment