Share

Șeful BMW România consideră că piața auto locală începe să își arate potențialul

Josef Reiter, directorul general al BMW Group România, a explicat pentru LifeNews.ro cum a reușit marca sa un rezultat-record în 2023, cum trebuie privită creșterea de prețuri din ultima perioadă și cum s-a modificat cererea clienților.

BMW Group România, reprezentanța producătorului bavarez de vehicule premium în România, a încheiat 2023 cu mai multe recorduri. Astfel, a fost depăşită pentru prima dată cota de 5.000 de unități noi BMW și Mini înmatriculate, marca principală s-a plasat pe prima poziție între mărcile premium cu 4.689 de mașini înmatriculate (+57%), în cazul Mini unul din patru vehicule înmatriculate a fost electric, iar BMW Motorrad a crescut cu 31% până la 809 motociclete livrate.

„2023 a fost un an record. Am avut o creştere puternică cu toate mărcile noastre – 57% cu BMW şi MINI, 31% cu BMW Motorrad. Am atins mai multe praguri importante, în premieră. Peste 4.000 de înmatriculări cu BMW, deja din luna noiembrie. Peste 5.000 de automobile înmatriculate într-un an. Toate aceste performanţe au poziţionat BMW pe primul loc în segmentul premium în România şi pe a opta poziţie în topul înmatriculărilor în România. A fost un an foarte bun pe plan local şi, cel mai important, susţinut de o creştere organică”, a declarat Josef Reiter pentru LifeNews.ro.

Totodată, oficialul companiei germane consideră că marca BMW pornește de la o poziţie specială pe piaţa din România. „BMW este un «love brand» autentic, are o comunitate mare de pasionaţi, este o marcă foarte urmărită, e parte din cultura locală şi are o istorie în România de aproape un secol. La acestea să adaugă şi aprecierea deosebită pentru tehnologia germană. Transformările recente în limbajul de design al mărcii, deşi le vedem foarte intens dezbătute, au generat multă vizibilitate şi s-au dovedit foarte bine primite de clienţii noştri. BMW este o marcă apreciată pentru plăcerea de a conduce și acesta rămâne un argument foarte important pentru clienţi. În plus, experienţa pe care o avem cu sistemele electrice de generaţia a cincea ne ajută să oferim în automobilele noastre soluţii rafinate şi foarte avansate”, spune Josef Reiter adăugând și că „la nivelul serviciilor, am căutat să evoluăm permanent, să lucrăm cu reţeaua de dealeri şi partenrii noştri să ne putem îmbunătăţii. Am lansat de-a lungul anilor o serie de servicii de finanţare valoroase, care au deschis noi direcţii în piaţă, aşa cum este BMW Select sau, mai recent, soluţiile de leasing operaţional pentru persoane fizice. Am lucrat mult la digitalizarea experienţei din service, am dezvoltat noi servicii de închiriere şi travel cu BMW Motorrad”.

În privința creșterii de prețuri remarcată în întreaga piață auto din Eruopa, dar și în România, șeful BMW România evidențiază faptul că, în cazul BMW Group, aceasta a fost sub ritmul inflației.

„În acelaşi timp, ştim că adevăratul impact asupra clienților îl are costul total de deţinere şi utilizare al unui automobil (n.n. – TCO). Asta înseamnă că, deşi poate costul de achiziţie e ceva mai mare, o valoare reziduală solidă poate să însemne în total costuri de utilizare mai mici. Un instrument foarte bun pentru a face clienţii să înţeleagă această perspectivă este utlizarea pachetelor de finanţare cu valoare reziduală garantată. Chiar şi cu un preţ mai mare, un automobil premium poate fi în cele din urmă accesibil. Avem exemplul ofertelor de leasing operaţional pentru BMW şi Mini, cu valori foarte competitive pentru ratele lunare”, a explicat oficialul BMW.

El are și o viziune aparte, interesantă, asupra pieței din România și a previziunilor pentru 2024. În opinia lui Josef Reiter, deși marca BMW are în România o cotă de piață de 3,2%, sub cea de 5,7% înregistrată la nivelul continentului, diferența trebuie privită ca o oportunitate.

„În România performăm foarte bine în segmentele superioare şi avem volume mai mici în segmentele medii şi compacte. Asta înseamnă că publicul pentru aceste modele nu s-a dezvoltat încă şi există mult loc de creştere. Vedem în România o creştere solidă a produsului intern brut, unele studii arată că țara poate ajunge la nivelul Poloniei în următorii ani în privința PIB-ului raportat la numărul de locuitori. Pe măsură ce economia devine mai puternică şi nivelul de trai creşte avem şansa să acoperim diferenţa celor 2,5 puncte procentuale”, consideră Josef Reiter.

În acest context, el este de părere că 2024 este un an volatil, însă România se află într-o poziție bună pentru a crește. Conform șefului reprezentanței BMW din România, „experienţa recentă ne-a arătat probleme fără precedent, pe care nimeni nu şi le imagina acum cinci ani – pandemia, criza semiconductorilor, problemele de logistică, războiul din Ucraina cu impactul direct asupra unor furnizori sau, mai nou, criza din Marea Roşie. Aceasta din urmă nu are un impact direct asupra BMW România dar a afectat transporturile globale. 2024 este anul alegerilor globale şi aceasta poate să fie o sursă de instabilitate şi incertitudine. Dar credem că România este pe o poziţie bună. Am vorbit de multă vreme despre potenţialul României, acum piaţa locală începe să îl arate.”

Creșterea mărcilor BMW, Mini și BMW Motorrad în România va fi susținută de o ofertă matură susținută de noile generații noile modele BMW Seria 7 şi i7, XM, X1, Seria 5 şi i5 deja lansate, dar și de deputul BMW X2, Seria 5 Touring şi i5 Touring, precum și de îmbunătăţiri pentru Seria 3 şi Seria 4.

Citește și:
– Roxana Capătă (Ford România Services): Mă aștept la o creștere moderată a pieței auto în 2024
– Șeful global Dacia confirmă: Viitorul Sandero va avea și o versiune electrică
– Radu Mocanu (Mercedes-Benz): În 2024 vom lansa două modele emblematice – Clasa G Electric și Mercedes-Maybach EQS SUV
– Dacia pierde o piață de 40.000 de unități pe an

În privința mărcii Mini, anul 2024 aduce o transformare mahoră pentru întreaga familie de produse. „2024 va fi anul Mini”, spune Reiter, menționând că anul acest ajung pe piața din România noile generaţii de Mini Cooper (electric şi benzină), Countryman (electric şi benzină), dar și total noul Aceman, un model complet electric.

Aceste noutăți vin să ducă transformarea modelelor chiar mai departe după ce, în prezent, unul din patru modele BMW este electrificat. Aproximativ 10% dintre modelele mărcii livrate local sunt electrice, iar 15% sunt hibride, în timp ce portofoliul de modele cu motoare cu ardere internă este în mare parte echipat cu sisteme mild hybrid de 48V. La fel, în cazul Mini, 25% dintre mașinile vândute anul trecut au fost electrice.

Este interesantă și viziunea lui Josef Reiter, rezultată din date concrete prezente din statisticile companiei, conform căreia clienții mărcii sale au o deschidere mult mai mare către tehnologie și, mai ales, soluții de conectivitate. „Aproape 90% dintre maşinile noi livrate în România anul trecut au fost contectate la aplicaţiile My BMW şi Mini App. Pe termen mediu, soluţiile digitale inteligente pot aduce un mare plus în utilizarea zilnică, inclusiv crescând semnificativ uşurinţa utilizării automobilelor electrice prin informațiile oferite navigaţie şi conectarea la staţii. Această transformare digitală a dus la un nivel mai mare de adopţie al echipamentelor opţionale”, declară oficialul BMW România.

În opinia sa, tranziţia de la motoarele diesel către cele alimentate cu benzină, electrice şi „plug-in” este una evidentă. Cu toate acestea, interesul pentru propulsoare pe motorină pentru clienţii BMW este mult mai mare decât media pieţei, detaliu justificat „de faptul că marca oferă motoare eficiente şi curate”.

„BMW este o marcă premium, deci ne adresăm clienţilor cu venituri mari. Cu toate acestea, pe măsură ce pătura de mijloc se dezvoltă, vedem noi grupuri ţintă, inclusiv noi categorii profesionale, care devin tot mai puternice local, aşa cum este segmentul IT. Poate teritoriul unde clienţii noştri au rămas cei mai conservatori sunt culorile de caroserie. Chiar dacă acum avem soluţii sofisticate BMW Individual, marea majoritate încă optează pentru negru, gri şi alb”, încheie Josef Reiter.

Citește și:

Leave a Comment