Share

BMW investește în România, alături de NTT Data, într-un centru IT. Va avea „câteva mii de angajați”

Prima investiție a grupului german BMW în România are ca țintă dezvoltarea, împreună cu NTT DATA, a unui centru IT la Cluj-Napoca.

BMW Group și NTT DATA au semnat un acord pentru înfiinţarea unui joint-venture în România care are ca scop dezvoltarea şi implementarea soluţiilor IT de business.

Pentru a dezvolta primul său proiect în România – după reprezentanța de vânzări cu sediul la București – grupul BMW a alea ca partener NTT DATA. Prin acest joint-venture, BMW Group continuă să-şi extindă reţeaua globală de centre IT, iar în România a ales să colaboreze cu NTT DATA pentru a beneficia de „experienţa extinsă a acestei companii în dezvoltarea agilă de software şi de reţeaua sa excelentă în comunitatea IT locală”. Contractul de joint-venture este supus revizuirii şi aprobării de către autorităţi.

Noua companie din România are scopul de a sprijini BMW Group IT în Europa şi de a dezvolta proiecte şi inovaţii IT pentru producţie, dezvoltare, resurse umane, vânzări şi servicii financiare.

„Cu NTT DATA ne bazăm pe un partener puternic care are o reţea excelentă într-o regiune tehnologică dinamică şi ne permite să dezvoltăm competenţe software suplimentare într-un ritm accelerat şi într-o manieră ţintită. În colaborare cu companii precum NTT DATA, putem stabili huburi IT puternice şi, prin urmare, putem oferi un răspuns la deficitul de experţi IT”, a declarat la anunțarea parteneriatului Alexander Buresch, director IT executiv şi vicepreşedinte executiv al BMW Group IT.

Totodată, Maria Metz, CEO al NTT DATA Romania, a menționat că firma sa va „deschide împreună cu BMW Group un nou centru de dezvoltare software în Cluj-Napoca. Această colaborare îşi propune să sprijine producătorul auto în misiunea sa de transformare digitală”.

Așa cum a declarat Maria Metz, joint-venture-ul va fi înfiinţat la Cluj-Napoca. Asta pentru că, în opinia celor doi parteneri „orașul, cunoscut centru universitar, oferă un ecosistem puternic pentru inovaţie, cu antreprenoriat solid, companii de tip start-up şi un număr mare de talente pe scena tech. Acest lucru creează un potenţial ridicat de creştere pe termen lung a joint-venture-ului”.

Se preconizează că joint-venture-ul va angaja aproximativ 250 de dezvoltatori de software până la sfârşitul anului 2024 şi intenţionează să crească la câteva mii de angajaţi până în 2027.

BMW Group şi NTT DATA colaborează într-o gamă largă de proiecte de peste 30 de ani. Semnarea contractului de joint-venture din România marchează următorul pas important în acest parteneriat.

De câţiva ani, huburile BMW Group de IT şi software din Germania, SUA, Africa de Sud, India, Portugalia (joint-venture Critical TechWorks) şi China (LingYue Digital IT Co. Ltd. şi BA TechWorks) au consolidat competenţa în software a producătorului de mașini premium. Un total de peste 9.400 de angajaţi din întreaga lume lucrează deja în domeniul IT şi al dezvoltării software pentru BMW Group şi joint-venture-urile sale.

NTT DATA Romania furnizează o gamă variată de servicii și soluții pentru clienți din diverse industrii. Parte a grupului NTT DATA, cu clienți în peste 50 de țări, compania îmbină acoperirea globală cu avantajul tehnologic și experiența locală.

Cu o prezență solidă în principalele centre universitare din România, NTT DATA are o echipă diversificată de profesioniști și oferă o gamă completă de servicii în domenii precum dezvoltarea și mentenanța aplicațiilor, servicii de infrastructură, soluții cloud, transformare digitală și outsourcing. Această diversitate a competențelor permite implementarea unor inițiative IT complexe din industrii variate.

BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă inclusiv servicii financiare şi de mobilitate. Reţeaua de producţie a BMW Group cuprinde 30 de facilităţi la nivel mondial, iar cea de vânzări este prezentă în peste 140 de ţări.

Deși nu are o importanță asemănătoare noii uzine de automobile pe care grupul BMW o construiește în Ungaria, investiția de la Cluj-Napoca, a cărei valoare nu a fost comunicată, este un prim pas al companiei bavareze în România. Mai multe detalii vor fi disponibile după ce noul joint-venture BMW Group – NTT DATA va primi toate avizele necesare din partea autorităților.

Citește și:

Leave a Comment