Share

Premieră mondială BMW Seria 7 și i7: inovație, confort, lux, digitalizare

Bavarezii de la BMW au prezentat astăzi noile Seria 7 și i7, rivali puternici pentru Mercedes Clasa S și EQS, dar și pentru vârful de gamă Tesla.

Pentru a se putea lupta de la egal la egal cu Mercedes Clasa S, dar și cu varianta sa electrică, EQS, BMW avea nevoie de un vehicul revoluționar și ostentativ. Ei bine, chiar pe asta mizează atât noul Seria 7, cât și varianta sa electrică, i7.

Vârful de gamă al producătorului premium german BMW a ajus la cea de-a șaptea generație și, conform lui Oliver Zipse, șeful grupului bavarez, „sună semnalul de pornire pentru noua noastră generație de motoare cu ardere extrem de eficiente”. Asta în varianta „convențională”, Seria 7 pentru că în cazul electricului i7, lucrurile se schimbă radical.

BMW Seria 7 – exterior puternic, exclusivist, intrigant

Aspectul vizual puternic şi exclusiv al noului BMW Seria 7 semnalează prezenţa unei experienţe de condus remarcabile şi a unui lux progresiv, combinate cu spaţiul excepţional şi experienţa digitală inovatoare ale compartimentului din spate. Partea frontală verticală alături de noua interpretare a farurilor circulare duble şi a grilei BMW – ambele elemente de design BMW emblematice – conferă imaginii automobilului o prezenţă puternică şi distinctivă.

Modelul este echipat standard cu faruri LED adaptive, inclusiv faza lungă cu funcţie matrix şi asistentul de fază lungă BMW Selective Beam cu efect antiorbire. Funcţiile de lumină sunt împărţite în două zone separate. Banda extrem de subţire de lumini montată mai sus în partea frontală reuneşte luminile de zi, luminile de poziţie şi semnalizatoarele. Disponibile opţional, farurile din cristal BMW Iconic Glow creează un efect de lumină neegalat de nici un alt automobil. Aici, cristalele Swarovski – dispuse în formă de L şi fiecare iluminat din spate de unităţi LED – îndeplinesc rolul de lumini de poziţie şi de lumini de zi. Farurile pentru faza scurtă şi faza lungă sunt poziţionate în unităţile inferioare întunecate, cizelate adânc în spoilerul faţă.

BMW Seria 7 (i7)

Prezenţa impresionantă a părţii frontale este sporită şi de iluminarea de contur a grilei BMW. Împreună cu farurile din cristal BMW Iconic Glow, face parte din Welcome & Goodbye Scenario, foarte expresiv din punct de vedere vizual. Alte caracteristici specifice de design ale modelului de nouă generaţie includ suprafaţa clară a spoilerului faţă şi capota cizelată cu dungi dinamice pe linia centrală.

La fel ca partea frontală, spatele este modelat tot de o structură de suprafeţe clar divizată. Unităţile LED subţiri ale stopurilor se extind mult spre lateral dând impresia unei lățimi chiar mai mari decât cea reală. Nu că ar fi fost nevoie.

Interior high-tech cu aer de cinematograf exclusivist

Dacă exteriorul este, pentru mulți, de tipul „love it or hate it”, interiorul are cam tot ce și-ar putea dori un memebru al exclusivistului top Forbes al celor mai bogați oameni de pe pământ. Vorbim despre lux în forma sa cea mai progresistă.

Habitaclul reflectă echilibrul dintre dinamică şi confort ca element definitoriu pentru noua generaţie. Pentru conducător, noul Seria 7 este un sedan care se remarcă prin dinamică, în timp ce pasagerii de pe locurile din spate se pot bucura de o atmosferă, cu un pachet de experienţe fără egal în segment.

Cockpitul noului BMW Seria 7 are un număr semnificativ mai mic de butoane, comutatoare şi comenzi decât predecesorul său. Cheia o reprezintă angajamentul faţă de digitalizare întruchipat de ecranul central curbat BMW. Acest grup de ecrane digitale constă dintr-un afişaj de informaţii de 31,24 cm în spatele volanului şi un display central cu diagonală a ecranului de 37,85 cm.

Volanul şi selectorul de viteze de pe consola centrală au de asemenea un nou design. IBMW Interaction Bar îşi face debutul aici ca o nouă generaţie de elemente de control/operare şi design. Această unitate funcţională, care dispune de iluminare de fundal extrem de eficientă, se extinde pe toată lăţimea panoului de bord, inclusiv în ornamentele panourilor uşilor.

De asemenea, pentru pasagerii din spate, adevărații răsfățați ai noi nave amiral a BMW, este disponibil BMW Theatre Screen – un ecran care se extinde din plafon şi înlocuieşte afișajele clasice din spătarele scaunelor – cu Amazon Fire TV încorporat.

Cu ecranul tactil de 79,5 cm (!) şi rezoluţie 8K, sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins surround cu shakers opţionale în scaune şi afişajele de operare tactilă a funcţiei de 13,97 cm în uşile din spate (BMW Touch Command), transformă compartimentul din spate al noului BMW Seria 7 într-un lounge privat de cinema pe roţi. Pasagerii pot viziona filme şi videoclipuri, se pot juca (chiar şi la o consolă modernă de jocuri precum Sony Playstation sau Microsoft Xbox cu conectare HDMI), pot asculta muzică şi pot face streaming de conţinut video. Pentru aceasta din urmă, Amazon Fire TV combină producţiile originale populare, transmisiunile live de sport şi ştiri într-o experienţă de divertisment bogată şi variată.

Scaunele confort nou dezvoltate reprezintă echipare standard în noul BMW Seria 7. Acestea oferă suprafeţe mai mari ale şezutului decât la modelul anterior, precum şi reglaje electrice extinse, încălzire a scaunelor şi suport lombar pentru conducător şi pasagerul din faţă. Scaunele multifuncţionale opţionale pentru primul şi al doilea rând includ ventilaţie activă a scaunelor cu răcire optimizată şi o funcţie de masaj cu nouă programe.

Citește și:
– Profitul BMW a atins un nou maxim istoric: 12,46 mld. euro

Opţiunea Executive Lounge oferă în compartimentul din spate un confort imbatabil al scaunelor. Include o funcţie de înclinare, cu suport continuu pentru picioare. Actualizările aduse funcţiilor de reglare a scaunului permit o poziţie de înclinare extrem de confortabilă.

În completarea sistemului de control automat al climatizării pe patru zone – disponibil standard -, cu noi orificii de ventilaţie tip fantă, vine încălzirea panoului pentru cotierele din ornamentele uşilor şi consola centrală. De asemenea, este inclusă standard şi trapa panoramică fixă din sticlă, care este semnificativ mai mare decât la modelul anterior.

Miza pe electricitate

În Europa, noul BMW Seria 7 va fi lansat exclusiv sub forma variantei electrice BMW i7 xDrive60. i7 xDrive60 este alimentat de două motoare electrice care dezvoltă împreună o putere de 544 CP şi se mândreşte cu o serie de inovaţii care îi măresc autonomia la 590-625 de kilometri în ciclul WLTP.

În SUA, China şi alte regiuni de vânzări selectate, două modele cu motor pe benzină şi tehnologie mild-hybrid 48V vor fi oferite, de asemenea, de la lansarea pe piaţă. Aici, vârful de gamă va fi BMW 760i xDrive, cu noul său motor V8 de 544 CP. Un motor diesel, cu şase cilindri în linie, care dezvoltă 300 CP la BMW 740d xDrive va fi adăugat portofoliului de sisteme de propulsie din Europa în primăvara anului 2023.

BMW Seria 7 (i7)

Se aşteaptă ca variante plug-in hybrid ale noului BMW Seria 7 să se alăture portofoliului pe un număr mare de pieţe la începutul anului 2023. La fel ca BMW i7, acestea dispun de tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie, care permite o creştere a autonomiei electrice la peste 80 de kilometri în ciclul WLTP. Alte variante ale variantei electrice BMW i7 vor fi introduse într-o etapă ulterioară. Acestea vor include viitorul vârf de gamă, BMW i7 M70 xDrive, care dezvoltă 60 CP.

BMW i7 are o autonomie de 590 – 625 km conform standardului european de testare WLTP și 500 km conform standardului EPA din SUA. Toate sistemele de propulsie ale noii Serii 7 se bazează pe o singură arhitectură, cea a platformei CLAR, cu tracțiune spate sau integrală.

Lansarea noului BMW i7, singura versiune care va fi disponibilă inițial pe piața europeană, va începe în noiembrie 2022. La 45 de ani după ce primul BMW Seria 7 a ajuns pe şosele, a şaptea generaţie a modelului va fi construită tot la uzina BMW Group din Dingolfing. Conform Reuters, prețurile variantei electrice i7 vor începe, în Europa, de la 135.900 de euro. Variantele alimentate cu benzină și motorină vor fi disponibile ulterior.

Citește și:

Leave a Comment