Noi promisiuni ale ministrului Grindeanu: Finalizarea modernizării căii ferate Curtici – Sighişoara, în vara lui 2024
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că lucrările la calea ferată dintre Curtici şi Simeria ar putea fi terminate până în august 2024.
Conform lui Sorin Grindeanu, care a vizitat şantierul tunelului din zona comunei arădene Bata, din august 2024 ar urma să se circule între Curtici și Sighișoara pe o infrastructură nouă, dar şi cu trenuri noi.
„Azi am vrut să văd aceste proiecte care ar trebui, în vara anului 2024, undeva în august, să ducă la circulația pe o linie modernizată de la Curtici până la Sighişoara. (…) În acest moment noi avem în licitaţie achiziţia a 161 de garnituri de tren noi. De 25 de ani nu s-a cumpărat nici măcar o garnitură nopuă de tren în România. Undeva la sfârşitul acestui an va veni prima garnitură de tren nou, ceea ce e un lucru bun pentru că ştim cu toţii că nu sunt cele mai bune condiţii de circulat cu trenul în România”, a declarat ministrul.
Tunelul săpat în munte în zona localităţii arădene Bata are o lungime de 649 metri iar prin acesta ar trebui să treacă o cale ferată de mare viteză. Muntele a fost străpuns la începutul acestui an, dar se continuă lucrările de amenajare a tunelului, urmate de instalarea şinelor, electrificare şi realizarea instalaţiei de semnalizare.
Tunelul este construit în cadrul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 şi Tronsonul 3”.
Sorin Grindeanu s-a referit şi la proiectul de construire a ultimei părţi din centura municipiului Arad, care va închide inelul în jurul oraşului.
„Cred că până la finalul acestei luni vom putea să dăm autorizaţia de construcţie pentru varianta de ocolire Arad – Est. Sunt toate documentele depuse la minister”, a declarat Grindeanu.
În luna iunie, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca, anunţase că proiectul de construire a Centurii de Sud-Est a primit acordul de mediu.
„Am fost informaţi de către Agenţia pentru Protecţia Mediului Arad că nu este necesară evaluarea impactului asupra mediului pentru această investiţie. Îmi doresc ca proiectul să decurgă bine în continuare, iar în 2024 să putem deja circula pe noua centură”, spunea Cionca.
Proiectul segmentului de centură include o şosea de 11 kilometri (dotată cu pistă de biciclete), un pasaj de trecere peste calea ferată (la Vladimirescu) şi un pod peste Mureş (la Fântânele), asigurându-se legătura între DN 69 Arad-Timişoara şi DN 7 Arad-Deva, dar şi racordarea la Autostrada A1. Contractul pentru proiectarea tehnică şi execuţia lucrării a fost semnat în octombrie 2022, în prezenţa premierului de atunci, Nicolae Ciucă, când a fost anunţată valoarea investiţiei – 308 milioane de lei.
Citește și: