Share

Josephine Payne (Ford România): Cu viitoarele produse apare o perspectivă foarte puternică pentru noi angajări

Josephine Payne, președintele Ford România, consideră că preluarea uzinei de la Craiova de Ford Otosan asigură viitorul unității de producție și poate genera noi angajări.

Josephine Payne, președintele Ford România, consideră că preluarea uzinei de la Craiova de Ford Otosan asigură viitorul unității de producție și poate genera noi angajări.

Într-o discuție cu LifeNews.ro, Josephine Payne, actual președinte al Ford România și director al uzinei din Craiova, prima femeie care conduce operațiunile companiei americane la nivel local, a explicat propria sa viziune asupra tranziției prin care trece fabrica din Oltenia.

Așa cum este deja cunoscut, începând din acest an Ford Otosan va prelua proprietatea asupra fabricii de la Craiova și a activității de producție din România în urma unei tranzacții de 575 mil. euro, la care se adaugă o plată condiționată de 140 mil. euro care va fi accesată în funcție de îndeplinirea condițiilor contractuale.

Odată cu noul proprietar, la uzina Ford vor fi asamblate, pe lângă modelul Puma și varianta electrică a acestuia, alte două vehicule utilitare atât cu motoare convenționale cât și electrice – Transit Courier și Tourneo Courier.

Pentru intrarea în producție a acestor noi vehicule, la uzina din Craiova se află în derulare un proiect de 300 de milioane de euro, sumă care duce totalul investițiilor Ford în România la aproape două miliarde de dolari.

„Nu am anunțat cu exactitate în ce investim sumele anunțate, dar ați văzut cât de efervescentă este uzina. Știți deja că vom lansa două noi vehicule în producție anul viitor și alte trei (n.n. – variantele electrice ale modelelor Puma, Transit Courier și Tourneo Courier) peste doi ani. E limpede că acum lucrăm să facem ajustările necesare în uzină. E un volum foarte mare de muncă. Folosim tot timpul disponibil pentru a fi pregătiți să producem noile vehicule”, a declarat Josephine Payne.

În opinia președintelui Ford România, angajații uzinei sunt încrezători în viitorul acesteia chiar dacă „schimbările aduc întotdeauna incertitudine. Dar comunicarea, împărtășirea constantă a informațiilor pe care le putem dezvălui ajută. E important să fii sincer. Sunt lucruri pe care le știu și lucruri pe care nu le știu nici eu. (…) Pentru o uzină auto sunt importante produsele și volumul. Pe noi, acest nou portofoliu de produse ne va ajuta să atingem acel volum dorit. Și de asta spun că putem vedea un viitor strălucit. Cred că asta văd și angajații noștri”.

Totodată, Josephine Payne declară că odată „cu viitoarele produse apare o perspectivă foarte puternică pentru noi angajări. Nu pot da cifre pentru că acestea depind de mulți factori. Dar produsele și succesul lor pe piață pot aduce noi angajări”.

Ford Otosan vine cu experiența în zona propulsiei electrice

Deși poate părea ciudat ca o companie care produce în Turcia cu costuri mai reduse decât cele din România să achiziționeze o uzină la noi, Ford Otosan pare gata să aducă la Craiova întreaga sa tehnologie în domeniul vehiculelor industriale electrice. Nu trebuie uitat că varianta electrică a modelului Transit se află deja în producție la uzinele din Turcia.

„Știți că anul trecut Ford Otosan a anunțat o investiție de două miliarde de dolari în Turcia. Este cea mai mare investiție făcută vreodată în industria auto turcă. Deci e limpede că Ford Otosan este o afacere în plin avânt. Pentru noi este foarte important. Avem acest produs, Puma, care are un succes enorm pe piață. E cel mai vândut autoturism Ford. Iar Ford Otosan are, de asemenea, produse incredibil de bune. Gama Transit pe care o produc este remarcabilă”, a declarat Josephine Payne care a adăugat că „folosim experiența celor de la Ford Otosan în domeniul vehiculelor electrice. Știți că ei deja produc modelul electric e-Transit. În acest domeniu sunt cu doi ani înaintea noastră și vor împărtăși cu noi toată experiența acumulată pentru ca uzina să aibă succes”.

De asemenea, președintele Ford România a explicat că „îmbinarea dintre uzina din Craiova și Ford Otosan este perfectă. Noi venim cu o echipă extraordinară, cu o uzină de ultimă oră și cu un autoturism foarte bun, iar ei cu experiența, cunoștințele și vehicule comerciale foarte bune. Vă închipuiți că în doar doi ani la această uzină vom produce autoturisme, vehicule comerciale, mașini cu motoare cu ardere internă și vehicule electrice? Vom fi una dintre cele mai flexibile uzine din Europa și una dintre fabricile cu un portofoliu de produse foarte divers. Asta arată un viitor foarte puternic pentru Craiova. Ca uzină nu am fost niciodată mai puternici decât suntem acum. Nu pot vorbi în numele Ford Otosan, dar eu, personal, văd logica din spatele acestei tranzacții. Cred că ea asigură viitorul acestei uzine și abia aștept să fiu parte a acestui succes. Pentru că va fi un succes”.

Deși uzina va fi preluată de o companie turcă, noul proprietar este, așa cum a scris LifeNews.ro la mijlocul lui martie, un joint-venture între grupul Koc și Ford Motor Co. În acest context, șefa uzinei din Bănie a ținut să menționeze că „nu trebuie uitat un detaliu important. Ford Otosan a cumpărat uzina din Craiova, compania își schimbă acționariatul, dar rămâne Ford România. Deci, uzina va fi a Ford Otosan, iar Ford este unul dintre principalii acționari ai acestei companii și are o puternică reprezentare în consiliul de conducere. Deci va exista o supervizare a operațiunilor din România”.

Uzina Ford România din Craiova în câteva cifre

Preluată de Ford de la statul român în urma unui proces de privatizare, uzina din Craiova a produs mai întâi modelul comercial Transit Connect. Ulterior a trecut la asamblarea monovolumului B-Max, pentru ca, în prezent să producă EcoSport și Puma.

În timp ce Puma va continua să fie asamblat la Craiova în următorii ani, inclusiv în variantă 100% electrică, micul SUV EcoSport va ieși din producție până la finalul lui 2022.

Cu o capacitate instalată de producție de 250.000 de mașini, uzina Ford din Craiova a asamblat anul trecut 163.350 vehicule. În prezent, circa 80% din producție este reprezentată de modelul Puma.

Puternic tehnologizată, uzina Ford include doar în secția de caroserii circa 600 de roboți Kuka de ultimă generație ceea ce face ca procentul de automatizare să fie de circa 95%. La fiecare 55 de secunde această secție trimite câte o caroserie către celelalte departamente ale uzinei.

Secția de montaj general produce, în trei schimburi, câte o mașină la fiecare 72,4 secunde. În uzina de motoare, care a depășit deja pragul de 1,5 milioane de unități produse, sunt montate circa 65 de motoare pe oră. De aici pleacă motoare „Fox” către uzinele Ford din Saarluis, Koln, Valencia și chiar Turcia.

Mândră de tot ce înseamnă uzina Ford pentru comunitate, Josephine Payne, președintele Ford România, se declară „foarte mulțumită de echipa noastră de la uzină, de orașul Craiova și de județul Dolj. Suntem cel mai mare angajator din zonă, iar succesul nostru înseamnă succesul orașului”.

Citește și:

Leave a Comment