UPDATE – Geneva Motor Show între amenințarea coronavirus, absenteism și electrificare
Marți, pe 3 martie, ar trebui să înceapă o nouă ediție a Geneva International Motor Show (GIMS). Pe lângă premiera mondială a primului concept electric Dacia, expoziția ar trebui să aducă în fața publicului noi modele de serie precum Volkswagen Golf 8 GTI, Renault Mégane Estate E-TECH Plug-in, Seat Leon, Mercedes-Benz Clasa E facelift, Hyundai i30 sau Fiat 500e.
UPDATE 12.00: Cu doar câteva zile înaintea debutului care ar fi trebuit să aibă loc marți, 3 martie, Geneva Interntional Motor Show are mari șanse de a fi anulat. Decizia vine dn partea autorităților federale elvețiene care au interzis desfășurarea tuturor activităților care implică prezența a mai mult de 1.000 de persoane.
Mai sunt doar câteva zile până la debutul ediției din 2020 a Geneva International Motor Show, iar veștile de la expoziția din Elveția sunt, încă, bune. Cel mai important este faptul că, în baza datelor existente în dimineața zilei de vineri, 28 februarie, evenimentul va avea loc în ciuda declanșării epidemiei cazuate de coronavirus în Europa. E drept că organizatorii au menționat posibilitatea anulării GIMS în ultima clipă în cazul unei decizii a autorităților elvețiene cu responsabilități în domeniul sănătății.
Apoi, un eveniment major în special pentru români este premiera mondială a primului concept de vehicul 100% electric al mărcii Dacia. Deși nu au fost date publicității informații oficiale clare despre acest vehicul este limpede că vehiculul este varianta europeană a lui Renault K-Ze, model comercializat deja în China. Totodată, conceptul care marchează „revoluția electrică” a Dacia, va deveni cel mai ieftin model electric de serie de pe piața europeană. Marca românească aparținând grupului Renault mai are la stand și modele dotate cu un nou motor, ECO-G. Acest propulsor care permite alimentarea alternativă cu benzină și GPL va fi disponibil din acest an pe întreaga gamă de produse a Dacia.
Sora mai cunoscută a mărcii românești, Renault, a anunțat pentru Geneva premiera mondială a modelului Twingo Z.E., însă acest mic vehicul electric nu va ajunge și pe piața din România. Tot francezii vor prezenta și Mégane Estate E-TECH Plug-in, conceptele Morphoz și Kangoo Z.E., precum și un facelift al modelului Talisman.
Germanii de la Volkswagen au anunțat deja premiera mondială a noului model de performanță Golf GTI, dar și conceptul celui de-al doilea model electric de generație nouă, ID.4. Subsidiara Skoda este și ea prezentă la Geneva cu Octavia RS, iar Seat va avea ca vedetă a standului modelul Leon atât în varianta hatchback cât și în cea break.
Din germania vor sosi și bavarezii de la BMW cu o întreagă serie de modele electrificate, dar și cu Vision i4, concept care stă la baza unui viitor model de serie electric. Mercedes-Benz a anunțat prezentarea unui facelift al Clasei E, dar și premiera spectaculosului AMG GLE 63.
Sosiți dintr-un cu totul alt colț al lumii, coreenii de la Hyundai vor avea la stand noile i20 și i30, în timp ce colegii de la KIA vor prezenta o nouă generație a SUV-ului Sorento.
La cele două capete ale segmentului de mașini electrice se plasează premierele Fiat 500e, un mic vehicul de oraș, și Rimac C-Two, vehicul sportiv de înaltă performanță.
Trebuie menționat că, pe lângă toate cele de mai sus, expoziția de la Geneva se anunță un adevărat show al electrificării și al soluțiilor de mobilitate eficiente, însă există și absențe importante printre care se numără mărcile Ford, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Citroen, Opel, Subaru, Tata, și Volvo. Fără vreo legătură cu teama de virsul Covid-19, aceste mărci au decis să nu participe la unul dintre cele mai mari saloane auto din lume preferând să organizeze evenimente proprii pentru lansarea noilor produse.
Și, dacă tot am ajuns la problemele cauzate de extinderea epidemiei Covid-19 în Europa trebuie menționat că multe mărci vor fi reprezentate la Geneva Motor Show doar de șefi ai subsidiarelor din Elveția și nu de reprezentanți de seamă ai producătorului. Un exemplu în acest senes este cel al mărcilor Ferrari și Brembo. Totodată furnizorul de sisteme audio Harmann a anunțat în ultima clipă absența de la eveniment, iar oficialii Volkswagen și Toyota au declarat că vor participa cu minimum de personal. Mai grav, cei de la Aiways au dat publicității un comunicat în care susțin că epidemia din China i-a împiedicat să trimită la timp către Geneva conceptul U6ion și, din această cauză nu vor mai participa la GIMS 2020.
Fără strălucirea de altădată și cu așteptate măsuri draconice de securitate sanitară, Geneva Motor Show rămâne unul dintre cele mai importante evenimente dedicate automobilului din lume, iar vehiculele, tehnologia și informațiile dezvăluite în halele pavilionului expozițional Palexpo vor marca fără doar și poate viitorul industriei auto aflată în pragul unor transformări importante și foarte costisitoare.
Citește și:
- Consiliul European obligă producătorii auto să echipeze mașinile cu noi sisteme de siguranță. Iată care sunt acestea
- ACEA estimează că 2020 va fi primul an de declin al pieței auto din UE după şase ani de creştere
- Industria auto germană, în corzi. Măsuri drastice de eficientizare
- Salonul auto de la Bruxelles, luat cu asalt de activiștii pentru mediu
- PwC: Producătorii auto, obligaţi să-şi diminueze costurile. Robotizarea uzinelor va crește rapid
- Renault confirmă lansarea unui model electric Dacia