Share

Uzina Ford din Craiova va opri producția 8 zile din cauza lipsei de semiconductori

Oficialii Ford România au anunțat astăzi că uzina din Craiova este nevoită să oprească producția pentru opt zile din cauza lipsei de semiconductori.

Conform anunțului Ford România de astăzi, uzina din Craiova va fi oprită, temporar, timp de opt zile, începând cu 26 februarie.

„Ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, Ford Craiova va suspenda temporar producția de vehicule și motoare timp de opt zile, începand cu 26 februarie”, menționează cei de la Ford.

De asemenea, ei susțin că „planul actual este ca producția la Ford Craiova să fie reluată pe data de 10 martie. Pe parcursul celor 8 zile în care producția va fi suspendată, angajații fabricii vor fi plătiți conform acordurilor încheiate între companie și sindicate și tinând cont de legislația în vigoare. La nivel global, Ford monitorizează îndeaproape situația și își adaptează planurile de producție pentru a minimiza efectul asupra angajaților, furnizorilor, clienților și dealerilor din intreaga Europa”.

Dacia a întrerupt producția, ca și Ford, timp de cinci zile

La începutul lunii februarie și uzina Automobile Dacia din Mioveni a întrerupt temporar producția. În anunțuri succesive, reprezentanții producătorului român din grupul renault au menționat că în zilele de 1, 5, 8, 12 și 15 februarie „activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă”.

Motivul acestor opriri ale liniilor de asamblare de la Mioveni este criza de semiconductori care afectează întreaga industrie auto.

Conform analiștilor IHS, criza a apărut pe fondul dotării mașinilor cu tot mai multă tehnologie, asta ducând la o cerere de semiconductori mai mare decât cea estimată.

Scade producția de mașini a României

Raportul Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) privind producția de autovehicule din luna ianuarie arată că uzinale Dacia din Mioveni și Ford din Craiova au asamblat împreună 38.431 de mașini. În aceeași lună a anului trecut erau produse în România 43.043 de unități.

Dintre acestea 19.809 unități au fost produse in uzina Automobile Dacia și 18.622 la uzina Ford.

Citește și:
– Cum și-a săpat industria auto singură groapa generând criza de semiconductori prin strategia „Just-in-Time”

Scăderea de 10,71% a producției de automobile din România vine după ce și anul 2020 s-a încheiat cu un recul important. Astfel, conform datelor ACAROM, anul trecut au fost asamblate la Mioveni și Craiova 438.107 de autovehicule, în scădere cu 10.67 % față de 2019, an în care au fost produse în România 490.412 unități.

Din nefericire, după rezultatul mai puțin bun din ianuarie 2021 este așteptat un nou recul și în februarie. În ciuda faptului că uzinele din România nu au au mai fost oprite din cauza pandemiei, criza de semiconductori a impus oficialilor Automobile Dacia și acum celor ai Ford să stopeze temporar asamblarea de mașini. Și sunt așteptate alte opriri temporare ale uzinei.

Citește și:

Leave a Comment