Share
Uzina Ford din Craiova a început producția celui mai puternic SUV asamblat vreodată în România

Uzina Ford din Craiova a început producția celui mai puternic SUV asamblat vreodată în România

Dezvoltat de divizia Ford Performance, noul Puma ST are în dotare un motor de 200 CP și poate ajunge la 100 km/h în 6,7 secunde. Prețul modelului va fi anunțat săptămâna viitoare.

La uzina de automobile din Craiova a fost prezentat astăzi cel mai puternic SUV produs vreodată de această unitate de producție. Noul Ford Puma ST nu este doar cel mai sportiv Ford asamblat vreodată la Craiova, ci și cel mai performant vehicul „made in Romania”.

Odată cu această premieră, Ford pune în vânzare cea mai puternică mașină de serie fabricată la noi în țară. Sigla ST de pe noul Ford Puma produs la Craiova promite mai multă performanță și un stil de condus sportiv, șasiu optimizat, 200 CP, pe un automobil de sub 1.400 kg.

Prevăzut cu tehnologii sportive sofisticate care includ un diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD) și arcuri cu distribuție vectorială, Puma ST oferă și posibilitatea selectării mai multor moduri de rulare, inclusiv modul Sport și – pentru prima dată pe un vehicul Ford Performance – modul Eco, oferind astfel șoferilor opțiuni pentru numeroase scenarii de conducere.

Combinate, aceste inovații tehnologice oferă experiența de condus specifică modelelor Ford Performance, experiență celebră în toată Europa, păstrând totodată confortul și nivelul de ergonomie oferite de SUV-ul Puma.

Puma ST este echipat cu un motor EcoBoost de 200 CP și 1.5 litri, care permite o accelerație de la 0 – 100 km/h în 6.7 secunde. Șasiul optimizat și personalizat include o bară de torsiune, o bară stabilizatoare și configurarea amortizoarelor. Răspunsurile la direcție sunt cu 25% mai rapide și frânele cu 17% mai receptive decât cele de pe modelul Puma standard. Anvelopele Michelin Pilot Sport 4S dezvoltate special pentru a oferi control si stabilitate sporite la niveluri înalte de performanță, contribuie, de asemenea, la livrarea celei mai sportive experiențe de conducere disponibile pe un SUV Ford.

„Credem că avem cel mai ușor de manevrat SUV de mici dimensiuni din lume. Este un SUV cu adevărat conectat, ce aduce cu sine senzația specifică condusului unui model ST. Este o bucurie să îl conduci,” a declarat Stefan Muenzinger, managerul diviziei europene a Ford Performance.

Un adevărat SUV Ford Perfomance

Puma ST este primul SUV de mici dimensiuni din Europa care este oferit cu diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD), ce optimizează tracțiunea frontală pentru a spori capacitatea de virare și a minimiza subvirarea, în special la ieșirea de pe viraje.

Sistemul pur mecanic distribuie cuplul motorului la roata cu cea mai mare aderență, reducând alunecarea roții și permițând șoferului să exploateze pe deplin performanța motorului.

Opțiunea LSD funcționează alături de Torque Vectoring Control, care îmbunătățește aderența la suprafața de rulare și reduce subvirarea prin aplicarea forței de frânare pe roata din față interioară la virare. Echilibrul dintre cele două caracteristici a fost optimizat de Ford Performance pentru a permite un nivel mai bun de control pe suprafețe uscate și umede.

Puma ST îmbunătățește arhitectura de tip B a Ford pentru a contrabalansa centrul de greutate al vehiculului. Bara de torsiune a suspensiei spate este întărită la 2.000 Nm / grad de torsiune, o creștere de peste 40% comparativ cu Fiesta ST și 50% comparativ cu Ford Puma standard, cu o bară stabilizatoare de 28 mm integrată în profil U.

De asemenea, arcurile de distribuție vectorială patentate de Ford îmbunătățesc modelul Puma ST, sportivitatea și capacitatea de răspuns a direcției. Arcurile cu coeficient de elasticitate variabil aplică forțe vectoriale suspensiei spate și permit forței de virare să fie transmisă direct în arc, pentru un nivel crescut de rigiditate.

„Direcția este un punct forte al oricărui model ST, fiind cheia interacțiunii dintre șofer și vehicul. Răspunsul direcției lui Puma ST este excepțional. Reacția directă și precisă a vehiculului oferă încredere – un ingredient cheie pentru plăcerea de a conduce”, explică Stefan Muenzinger.

Motorul EcoBoost de 1.5 litri și 200 CP – introdus pentru prima dată pe multi-premiatul Fiesta ST are un tubocompresor avansat și o pompă de injecție combustibil de înaltă presiune, alături de sistemul de deschidere variabilă a camelor pe admisie și evacuare (Variable Cam Twin). Acestea contribuie la un nivel de performanță specific mașinilor sport, dar și la un consum optimizat de combustibil.

Arhitectura cu trei cilindri a motorului din aluminiu oferă un cuplu natural ridicat la turații reduse, iar performanța este îmbunătățită de un turbocompresor radial-axial și o galerie de evacuare integrată, care minimizează distanța de deplasare a gazelor de eșapament între cilindri și turbocompresor – ambele contribuind la creșterea mai rapidă a presiunii și a timpului de reacție în cazul accelerărilor rapide.

Puterea maximă este disponibilă la 6.000 rpm, cuplul maxim crescând la 320 Nm între 2.500 rpm și 3.500 rpm, contribuind la o accelerație liniară și la o reacție sporită.

În plus față de sistemul personalizat de admisie și de evacuare liberă a gazelor, Puma ST oferă, de asemenea, noi suporturi pentru motor care țin sub control ruliul, minimizând mișcările nedorite, în special pe viraje strânse.

Tehnologia de control activ a supapelor de evacuare amplifică sunetul sportiv al motorului cu trei cilindri pentru a spori experiența de conducere. Ford Performance a reglat nota de evacuare pentru a se potrivi mai bine caracterului de SUV rafinat al Puma ST – modelul fiind cu aproximativ 1 decibel mai silențios decât Fiesta ST.

Ford Puma ST

Tehnologia Ford de dezactivare a cilindrilor a fost prima integrată pe un motor cu trei cilindri și poate opri automat livrarea combustibilului și funcționarea supapelor pentru unul dintre cilindrii motorului, în condiții în care nu este necesară capacitatea maximă, cum ar fi când conduci la viteze de croazieră. Această tehnologie permite motorului EcoBoost de 1.5 litri să fie la fel de sensibil pe cât de sportiv.

Tehnologia poate decupla sau cupla un cilindru în 14 milisecunde – de 20 de ori mai rapid decât durează să clipești – economisind combustibil și contribuind la un consum de 6,0 l / 100 km și emisiile de CO2 de 134 g / km NEDC (6,9 l / 100 km și 155 g / km WLTP)

Puma ST este oferit cu aceeași transmisie manuală cu șase trepte ca și Fiesta ST care permite accelerarea de la  0 la 100 km/ h în doar 6,7 secunde și o viteză maximă de 220 km/h.

Citește și:

Leave a Comment