Share

Scurtă incursiune în tendințele de întoarcere spre simplitate

Când paradigmele și standardele vieții se schimbă de mai multe ori într-o viață de om și cu AI (artificial intelligence/ inteligența artificială) deja implementată în sectoare-cheie, industriile care oferă produse și servicii de lux se redefinesc spre coordonate cu implicație complexă, mai mult decât ne putem imagina, poate, în viitor: 1/ Mobilitate, însă cu experiente emoționale; 2/ Conectivitate și customizare; 3/ Energie și materiale noi; 4/ Responsabilitate pentru mediul înconjurător și parteneriate strategice puternice în acest sens și 5/ Inteligența artificială și tehnologia intuitivă.

Vă propun să le analizam pe acestea, pas cu pas, în următoarele săptămâni, iar astăzi să parcurgem câteva tendințe de întoarcere spre simplitate.

Cea mai usor de detectat tendință a fost, însă, reconectarea cu natura. Vizibilă sensibil încă de acum aproape 15 ani, îndeplinirea nevoii de reconectare cu natura a devenit un lux mult-exploatat în real estate și în arhitectură. Casele care se vând cel mai scump sunt cele mai aproape de natură sau care sunt gândite să includă natura în conceptul lor arhitectural. Un proiect premiat recent este cel al Field Architecture creat la Pinon Ranch pe un concept pastoral. (mai multe detalii, aici: Field Architecture designs Pinon Ranch to embrace pastoral setting in California).

Alt concept care prinde tracțiune uriașă în Asia este cel al caselor neterminate intenționat. Cumpărătorii își adaptează apoi structura și compartimentarea casei sau a apartamentului în funcție de preferințe. Prețul unei case „neterminate intenționat” este mult mai mare decât ne-am imagina, pentru că ne oferă „luxul” customizării… Conceptul ii apartine unui student structurist, Lianjie Wu, iar mai multe detalii despre el puteți vedea aici: https://www.dezeen.com/2019/06/03/deliberately-unfinished-affordable-housing-by-lianjie-wu-mini-living-video/.

Un alt trend care redefinește luxul, așa cum îl știm până acum, este „function defines form” – funcția definește forma. Mult timp forma a fost cea care a vândut și a contat; simplitatea și creativitatea care vor vinde în viitor vor porni de la funcțiune, de la adevărata substanță a unui produs. Cu alte cuvinte, nu se vor mai vinde „fațade” ci „calitate intrinsecă„. Exemplific cu storcătorul de lămâie creat de Philippe Stark pentru Alessi….

Tot lux va fi – este, deja – și terapia customizată; un exemplu este cel al Yaarei Nusboim care creează jucării terapeutice pentru copiii care trec prin diverse traume. În funcție de cum abordează copiii jucăria, terapeutul primește indicii de unde să înceapă procesul de vindecare sau de stadiul emoțional al copilului…. Mai multe detalii aici: Yaara Nusboim designs therapy dolls for children struggling with emotional trauma.

Depre mobilitate, conectivitate și despre cum tehnologia devine umană – în episodul următor.

Nina Brătfălean este deținătoare a câte unui MBA în administrarea afacerilor la London Business School și Columbia Business School. A condus departamentele de comunicare ale Romcar și Porsche România. Timp de 12 ani a fost directorul de marketing al reprezentanței grupului BMW în România .

Citește și:

Leave a Comment