Share

Schimbare de lider la BMW Group România

Începând cu 1 septembrie 2024, conducerea reprezentanței grupului BMW în România va fi preluată de Oliver Rademacher. După cinci ani la conducerea BMW Group România, Josef Reiter preia un nou post în Austria.

BMW Group România a anunțat astăzi numirea lui Oliver Rademacher în funcția de director general începând cu 1 septembrie 2024. Rademacher îl înlocuiește Josef Reiter, care se va întoarce în Austria pentru a prelua conducerea BMW Vienna Niederlassungen, grupul de dealeri deţinut de BMW în Austria.

„Sunt onorat să asum acest rol la BMW Group România și aștept cu nerăbdare să lucrez cu echipa talentată de aici pentru a continua să ofer experiențe excepționale clienților noștri și să conducă succesul mărcii în regiune”, a declarat Oliver Rademacher.

În primăvara acestui an, Josef Reiter împărtășea cu LifeNews.ro viziunea sa asupra pieței auto românești și a performanțelor mărcii BMW la nivel local. „BMW performează foarte bine în segmentele superioare şi avem volume mai mici în segmentele medii şi compacte. Asta înseamnă că publicul pentru aceste modele nu s-a dezvoltat încă şi există mult loc de creştere. Vedem în România o creştere solidă a produsului intern brut, unele studii arată că țara poate ajunge la nivelul Poloniei în următorii ani în privința PIB-ului raportat la numărul de locuitori. Pe măsură ce economia devine mai puternică şi nivelul de trai creşte avem şansa să acoperim diferenţa celor 2,5 puncte procentuale. (…) BMW este un «love brand» autentic, are o comunitate mare de pasionaţi, este o marcă foarte urmărită, e parte din cultura locală şi are o istorie în România de aproape un secol. La acestea să adaugă şi aprecierea deosebită pentru tehnologia germană. Transformările recente în limbajul de design al mărcii, deşi le vedem foarte intens dezbătute, au generat multă vizibilitate şi s-au dovedit foarte bine primite de clienţii noştri. BMW este o marcă apreciată pentru plăcerea de a conduce și acesta rămâne un argument foarte important pentru clienţi”, declara Josef Reiter.

Oliver Rademacher și-a început cariera în grupul BMW în prima parte a anilor ’90, cu patru ani la BMW Niederlassungen din Frankfurt și BMW Tokyo, unde a ocupat poziţia de consultant de vânzări. Experiența sa este completată de 25 de ani în care a avut activități în domenoiul marketingului în America de Nord și de Sud, Japonia și Rusia.

În cea mai recentă poziţie, cea de CEO al BMW Group Slovakia, pe care a ocupat-o de la 1 ianuarie 2020 până în această vară, Rademacher a gestionat cu succes întreaga gamă de operațiuni de business pentru mărcile BMW, BMW Motorrad și MINI. În timpul mandatului său, a implementat Granular Performance Management (GPM), concept preluat de pe piaţa nord-americană care a asigurat creșterea profitabilă și poziția de lider pe piață a companiei.

Citește și:
– Șeful BMW România consideră că piața auto locală începe să își arate potențialul

Cariera lui Rademacher include şi două poziţii importante ocupate la BMW of North America. Inițial, a lucrat ca Area Manager în 2009, iar în 2017 ca Department Head of Network Performance Management, unde a optimizat procesele și a implementat noi strategii de vânzări în cadrul Granular Performance Management.

Din mai 2015 până în septembrie 2017, Rademacher a ocupat funcția de șef al Centrului pentru vizitatori și livrare de automobile BMW Welt din München. În această calitate, el a supravegheat toate aspectele procesului de livrare a vehiculelor și interacțiunile cu clienții la BMW Welt, gestionând livrarea a 23.000 automobile anual către clienți.

Mai devreme în cariera sa, între 2000 și 2003, el a ocupat funcția de Dealer Development Manager în Biroul Regional pentru Pacific și Africa de Sud. În acest rol a planificat și a înființat noi companii de import BMW și rețele de dealeri în piețele regionale-cheie, inclusiv în Indonezia, China, Polonia și Malaysia.

Citește și:

Leave a Comment