Renault confirmă lansarea unui model electric Dacia
Odată cu prezentarea rezultatelor financiare pentru anul 2019, oficialii grupului Renault, din care face parte și Dacia, au anunțat și lansarea „Dacia Urban City Car” cu propulsie 100% electrică. Este prima dată când francezii menționează într-un document oficial acest vehicul.
În cadrul conferinței de presă prilejuită de prezentarea rezultatelor financiare ale grupului desfășurată astăzi în Franța, oficialii Renault au dezvăluit și câteva detalii despre viitorul gamei de produse. Astfel, dacă în 2019 vedeta lansărilor de vehicule electrificate (100% Electrice – BEV, Plug-In Hybrid – PHEV și Hibride – HEV) a fost noua generație Renault Zoe, aflată deja și pe piața din România, în acest an marca franceză va lansa modelul 100% electric Twingo ZE, versiunea hibridă Clio E-Tech, dar și versiunile PHEV Captur E-Tech plug-in și Megane E-Tech plug-in.
Mult mai important pentru români, în perioada 2021 – 2022, grupul francez a anunțat lansarea a patru vehicule HEV – dintre care trei cu totul noi, a două PHEV – unul complet nou, dar și a unui BEV purtând, deocamdată, titulatura „Dacia Urban City car”.
Deși nu au fost date informații suplimentare, sursele LifeNews.ro arată că viitorul vehicul 100% electric Dacia nu va fi altul decât versiunea europeană a modelului Renault K-ZE produs în China. În plus, prezentarea acestuia pe piața europeană ar putea avea loc chiar mai devereme decât menționează oficialii francezi, la finalul lui 2020. Vânzările ar urma să înceapă la finalul lui 2021 sau începutul lui 2022.
Modelul electric Dacia, menționat încă de anul trecut
Trebuie menționat că, în septembrie 2019, șeful de pe atunci al francezilor, Thierry Bollore, a anunțat că grupul său lucrează la un vehicul electric care va putea fi vândut în Europa. „Nu toată lumea își poate permite prețul vehiculelor electrice aflate astăzi pe piață. Producătorii lucrează la mașini de înaltă calitate, dar elementul cheie este să facem mobilitatea electrică accesibilă”, explica, pe atunci, Thierry Bollore.
De asemenea, cu un an înainte, în septembrie 2018, conceptul K-ZE a fost prezentat în cadul unui eveniment restrâns numit „Electric Night” chiar de Carlos Ghosn, controversatul fost șef al Alianței Renault – Nissan. Acesta declara că „grupul Renault a fost un pionier și este lider în segmentul vehiculelor electrice. Modelul nostru nou, accesibil, urban și inspirat de liniile unui SUV, Renault K-ZE, reunește întreaga experiență a grupului: leadership-ul în domeniul vehiculelor electrice, expertiza noastră în vehicule accesibile și capacitatea de a construi parteneriate puternice”.
Tot la acel eveniment, la care a luat parte și LifeNews.ro, oficialul menționa că modelul K-ZE va ajunge și în Europa, însă nu a fost luată decizia dacă aici va purta marca Renault sau Dacia. „E încă devreme. Întâi să vedem evoluția pe piața chineză”, explica Ghosn.
Prin urmare, viitorul model Dacia 100% electric, o versiune adusă la stadarde europene a modelului K-ZE produs și comercializat în China ar putea avea un preț de circa 15.000 de euro, sub cel mai ieftin model electric aflat în prezent pe piața din România, Skoda Citigo-e iV, care costă 19.990 de euro. De altfel, într-o declarație dată anul trecut revistei britanice Autocar, Thierry Bolloré susținea chiar că modelul ar putea costa „în jur de 10.000 de lire sterline”.

Varianta chineză a lui K-ZE are o baterie de 26.8 kWh, un motor de 44 CP și o autonomie NEDC de circa 160 km. Prețul actual pe piața chineză este de circa 8.650 de dolari.
În acest noian de vești bune, vine și una mai puțin plăcută pentru români. Viitorul model electric Dacia va fi importat în Europa din China, deci nu va fi produs la Mioveni. Cel puțin deocamdată. Asta pentru că uzina din România nu poate produce încă vehicule electrice, fapt confirmat, la solictarea LifeNews.ro, chiar de Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia și al grupului Renault în România.
„Știrile din ultima perioadă arată că va exista un model electric Dacia. Vă spun cu siguranță că va veni. Când, nu vă pot spune însă. Dar pot adăuga că vom avea și modele hibride. Nu avem încotro. Cu noile reglementări în privința poluării toți producătorii trebuie să meargă în această direcție. Deocamdată nu pot fi produse mașini electrice în uzina de la Mioveni. Vom începe cu hibridele. Vor exista modele Dacia plug-in hybrid. Știți deja că noul Renault Clio are versiuni hibride. Iar viitorul nostru model Dacia va fi asamblat pe aceeași platformă. Deci grupul Renault are tehnologia și o va avea și Dacia. Dar, revenim la aceeași întrebare: când? Eu vă pot spune doar că o vom avea atunci când piața va fi pregătită și reglementările ne vor obliga să o facem”, declara la finalul anului trecut Christophe Dridi.
Citește și:
- Înalt oficial Renault: Peste doi sau trei ani vom electrifica Dacia
- Rezultate financiare Renault și Nissan: Vânzări în scădere, profit sub estimări
