Share
Înalt oficial Renault: Peste doi sau trei ani vom electrifica Dacia

Înalt oficial Renault: Peste doi sau trei ani vom electrifica Dacia

Philippe Buros, vice-președinte senior al grupului Renault și președinte al regiunii Europa a companiei franceze, a dezvăluit că Dacia va avea cel puțin un model electrificat „peste doi sau trei ani” și că marca trebuie să-și păstreze modelul de business actual. În același timp, directorul general al Automobile Dacia, Christophe Dridi, a declarat că sosirea unui model electric este sigură, dar, mai întâi, marca va avea modele hibride.

Fost director general al diviziei din România a RCI (Renault Credit International) Bank and Service (între 2006 și 2010), francezul de 58 de ani Philippe Buros este, din luna aprilie a acestui an, președinte al zonei Europa în cadrul grupului Renault. Într-un interviu acordat jurnalistului Peter Sigal el a dezvăluit câteva dintre noutățile cu care marca Dacia își va surprinde clienții în următorii ani.

Buros a explicat mai întâi că nu sunt motive de îngrijorare în privința unor eventuale amenzi pentru neîndeplinirea de către Dacia a noilor norme de depoluare pentru că marca românească face parte din grupul Renault și emisiile vor fi înglobate în cele ale grupului francez. „Principalul atu al Dacia în politica de vânzări este «valoare pentru bani». Ca parte a grupului Renault, marca Dacia preia tehnologie, dar cu o anumită întârziere. Deci Dacia va beneficia de tot ce are Renault în termeni de electrificare, pentru că vom fi obligați să electrificăm marca, fie cu vehicule 100% electrice, fie cu hibride. Este adevărat că Dacia nu are modele electrificate astăzi, dar există multe mărci în Europa aflate în aceeași situație”, a explicat oficialul francez.

Conform lui Philippe Buros este de așteptat ca tot mai mulți clienți Dacia să întrebe despre modele electrice. Asta pentru că, în Franța de exemplu, la începutul comercializării mărcii clienții veneau în special din zonele rurale, însă acum sunt tot mai mulți care locuiesc în orașe. „Aceștia vor dori o Dacia electrică. Dar una mai puțin costisitoare decât un Renault”, a detaliat reprezentantul Renault care este de părere și că o Dacia electrică „va trebui să păstreze aceeași diferență de preț (n.n. – față de un model electric Renault) ca și cea dintre Dacia Sandero și Renault Clio, de exemplu”.

Trebuie păstrat modelul de business

Deocamdată, reducerea emisiilor în cazul mărcii românești este realizată prin amplasarea de motoare care permit alimentarea cu GPL (gaz petrolier lichefiat). Modelele cu GPL sunt extrem de populare în special în Italia, Polonia, Spania sau Elveția. Conform lui Buros, Dacia este „singurul brand care oferă motoare cu GPL pentru întreaga familie de vehicule. În Italia avem cea mai mare cotă din piața GPL, înaintea Fiat. Asta pentru că peste 50% din vânzările modelului Duster din Italia sunt alimentate cu gaz”.

Revenind la electrificarea Dacia, oficialul francez a declarat că speră „ca peste doi ani marca să fie electrificată. Însă asta va însemna și o creștere a prețului. Ca și în cazul modificărilor cauzate de noile reglementări privind depoluarea. Problema acestor reglementări este că adaugă între 1.000 și 1.500 de euro la preț. În cazul unei mașini de 100.000 de euro, o astfel de sumă este ușor de absorbit, însă pentru una care costă 8.000 sau 9.000 de euro însemană 10% în plus.”.

Philippe Buros a explicat că acesta este motivul pentru care există o întârziere între amplasarea noilor sisteme pe Dacia față de Renault și că grupul francez încearcă să amâne cât mai mult transferul de tehnologie pentru a amortiza în prealabil costurile. La fel se întâmplă și în cazul sistemelor de siguranță care adaugă și ele costuri suplimentare. „Prețurile vor crește pentru toate mașinile de pe piață, dar noi trebuie să ne asigurăm că păstrăm diferența dintre Dacia și restul modelelor similare. În caz contrar volumul vânzărilor va scădea. Trebuie să continuăm să oferim «valoare pentru bani» și, în același timp, un nivel relativ ridicat de echipamente la un preț cât mai mic pentru a nu strica modelul de business”, a continuat Buros.

El a explicat că majoritatea clienților Dacia nu se așteaptă la vehicule foarte tehnologizate. Ei își doresc mașini care să îi transporte de la punctul A la B cu un confort rezonabil. Pentru asta au nevoie de geamuri acționate electric, aer condiționat sau direcție asistată, dar știu că nu pot avea o mașină autonomă cu doar 10.000 de euro.

Conform președintelui regiunii Europa din cadrul grupului francez, Dacia are o gamă aproape neschimbată de vehicule – Duster fiind reînnoit în 2017 – însă „ceva se va întâmpla în următorii doi ani”. Totodată, el a explicat că marca își va menține modelul de afaceri „value for money”. „Am găsit un echilibru bun între prețul cerut și ceea ce oferim. Dacă am oferi mai mult, ar trebui să ridicăm prețul. Și asta ar însemna ca modelele Dacia să le concureze pe cele ale Renault”, a încheiat Philippe Buros.

Christophe Dridi - Dacia Renault

Christophe Dridi: Spun cu siguranță că va exista un model electric Dacia

Într-o discuție cu un grup restrâns de jurnaliști români, purtată la sediul Renault Connected, directorul general al Automobile Dacia și al grupului Renault în România, Christophe Dridi, a declarat căștirile din ultima perioadă arată că va exista un model electric Dacia. Vă spun cu siguranță că va veni. Când, nu vă pot spune însă. Dar pot adăuga că vom avea și modele hibride. Nu avem încotro. Cu noile reglementări în privința poluării toți producătorii trebuie să meargă în această direcție”.

Totodată, oficialul Dacia a explicat că „deocamdată nu pot fi produse mașini electrice în uzina de la Mioveni. Vom începe cu hibridele. Vor exista modele Dacia plug-in hybrid. Știți deja că noul Renault Clio are versiuni hibride. Iar viitorul nostru model Dacia va fi asamblat pe aceeași platformă. Deci grupul Renault are tehnologia și o va avea și Dacia. Dar, revenim la aceeași întrebare: când? Eu vă pot spune doar că o vom avea atunci când piața va fi pregătită și reglementările ne vor obliga să o facem”.

Christophe Dridi, consideră și că „deocamdată, modelul de business al mașinilor electrice nu este sustenabil prin sine. Are nevoie de subvenții pentru a evolua. De aceea avem în România programul «Rabla Plus» care există, sub diferite forme, și în alte state europene”.

Citește și:

Leave a Comment