Premiera BMW Seria 1, debutul noii arhitecturi cu tracţiune faţă a bavarezilor
A treia generaţie BMW Seria 1 va fi prezentată publicului în premieră pe 25 – 27 iunie 2019, pe noua platformă de prezentare a BMW Group, #NEXTGen, la BMW Welt din München. Premiera de salon a noului BMW Seria 1 va fi în septembrie 2019 la IAA de la Frankfurt. Până atunci, bavarezii au oferit cele mai importante detalii.
Sosirea noului BMW Seria 1 reprezintă începutul unei noi ere. A treia generaţie a modelului compact premium de succes trage cortina pentru noua arhitectură cu tracţiune faţă a BMW, care combină plăcerea condusului şi excelenţa dinamică specifice BMW cu o creştere semnificativă a spaţiului interior. Sportiv, cool, sigur şi elegant, cu un design împrospătat şi noutăţi de conectivitate, noul Seria 1 este un BMW adevărat, dar unul cu propriul caracter puternic.
Sistemele de şasiu de ultimă oră şi tehnologiile inovatoare, dar şi integrarea tuturor componentelor dinamice de condus şi a sistemelor avansate de control, oferă BMW Seria 1 o creştere a agilităţii pe care conducătorii o vor recunoaşte în mod clar indiferent că se află la volanul noii configuraţii cu tracţiune faţă sau al tracţiunii integrale inteligente BMW xDrive. În acest scop, un proces de dezvoltare de cinci ani a făcut ca BMW să-şi canalizeze spre noul Seria 1 toată experienţa acumulată în privința soluţiilor de tracţiune faţă. Rezultatul este o claritate dinamică fără precedent la automobilele cu tracţiune faţă, cu care stabileşte noi standarde în segmentul premium al clasei compacte.
Peste 1,3 milioane de exemplare BMW Seria 1 au fost produse în primele două generaţii, automobilul dovedindu-se popular în special în Europa. A treia generaţie a modelului oferă semnificativ mai mult spaţiu decât predecesorul său, cu mici schimbări la amprenta exterioară, mulţumită arhitecturii BMW cu tracţiune faţă. Pasagerii din spate sunt principalii beneficiari, în timp ce portbagajul este şi el mai mare. Disponibil doar ca model cu cinci uşi, noul BMW Seria 1 este mai scurt cu cinci milimetri decât predecesorul său, având o lungime de 4.319 milimetri.

În ceea ce priveşte lăţimea (acum de 1.799 milimetri), aceasta a crescut cu 34 de milimetri, în timp ce înălţimea (1.434 mm) este mai mare cu 13 milimetri. Măsurând 2.670 de milimetri, ampatamentul este mai scurt cu 20 de milimetri decât cel al modelului din a doua generaţie.
O nouă faţă cu o grilă BMW, bineînțeles, mai mare
Noua faţă a BMW Seria 1 şi interpretarea proaspătă a particularităţilor BMW emblematice pot fi văzute clar din faţă. Grila BMW caracteristică este mai largă acum, cu o prezenţă mult mai mare. Pentru prima dată la această gamă de modele, cei doi „rinichi” se unesc în mijloc. Avanpostul sportiv al portofoliului este BMW M135i xDrive, care înlocuieşte barele clasice ale grilei cu un design mesh tridimensional, proeminent, inspirat de la maşinile de curse. Acum, farurile sunt înclinate şi conferă automobilului un sentiment proaspăt şi tineresc. Opţionale, farurile LED integrale – cu sistem adaptiv – realizează o imagine şi mai modernă.
Lateralele noului BMW Seria 1 se evidenţiază în primul rând prin botul de rechin BMW familiar, definit clar, o linie arcuită puternic şi o grafică subţire a geamurilor care culmină în montantul C cu tradiţionala curbă Hofmeister. Un număr mic de linii precise şi clare, alături de suprafeţe sculptate cu multă forţă conferă noului Seria 1 o apariţie atletică. Elementele definitorii ale părţii spate sunt secţiunea inferioară lată şi efectul conic pronunţat. Acestea creează o linie a umerilor atractivă, care oferă automobilului o atitudine fermă pe drum. Stopurile late, în două secţiuni, sporesc această impresie şi au un aspect foarte modern prin forma lor subţire şi înfăţişarea redusă. Opţionale, stopurile LED integrale oferă o abordare complet nouă a designului “L” familiar graţie unui element luminos simplu şi subţire, cu o oscilaţie atractivă spre exterior. Suprafeţele modelate expresiv şi ţevile de eşapament atractive cu diametrul de 90 de milimetri (sau 100 mm pentru elementele tăiate în unghi de la BMW M135i xDrive) completează aspectul sportiv al secţiunii spate. BMW Seria 1 este disponibil cu o gamă de jante din aliaj uşor, cu diametrul pornind de la 16 ţoli. În premieră sunt disponibile versiunile de 19 ţoli.
Accesul la facilităţile de infotainment opţionale ale noului sistem de operare BMW 7.0, inclusiv prin utilizarea gesturilor ca opţiune, se face prin intermediul a două monitoare, fiecare având o diagonală de până la 10,25 ţoli (26,04 cm) în cazul BMW Live Cockpit Professional. Noul design de afişare al acestei opţiuni îl imită, ca formă şi ca aranjament, pe cel al noii grile BMW. Dispus central şi cu funcţie touch, displayul central este înclinat spre conducător în stilul caracteristic BMW şi este poziţionat optim în câmpul vizual al acestuia. În plus, BMW Head-Up Display, color integral şi cu diagonală de 9,2 ţoli (23,37 cm) şi disponibil în premieră ca opţiune pentru BMW Seria 1 – permite conducătorului să vizualizeze informaţiile fără a-şi lua privirea de la drum.

Mult mai spațios
Interiorul noului BMW Seria 1 este mult mai spaţios decât al predecesorului, în special în compartimentul din spate. Accesul este mai uşor, iar spaţiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 33 de milimetri. În spate se oferă un plus de 19 milimetri la nivelul capului, dacă este comandat acoperişul panoramic culisant cu deschidere spre exterior. Pasagerii din spate se bucură şi de 13 milimetri în plus la nivelul coatelor, în timp ce conducătorul şi pasagerul au un spaţiu mai mare cu 42 de milimetri la acest capitol. Capacitatea portbagajului – 380 de litri – este mai mare cu 20 de litri faţă de modelul actual şi, prin rabatarea banchetei, volumul creşte la 1.200 de litri. În plus, lăţimea minimă a portbagajului a crescut cu 67 de milimetri. Acum, în premieră la BMW Seria 1 este oferită operare electrică a hayonului.
Modelul Advantage de bază este însoţit în portofoliul noului BMW Seria 1 de alte trei linii de echipare, care diferă unele de altele prin detalii atât la interior, cât şi la exterior. Modelul Luxury Line accentuează latura elegantă şi confortabilă a caracterului maşinii cu ajutorul aplicaţiilor de pe caroserie în aluminiu satinat şi a tapiţeriei scaunelor cu piele Dakota. Modelul Sport Line cu accente negre, grafică a geamurilor în BMW Individual high-gloss Shadow Line şi scaune sport, dar şi modelul M Sport cu accente în aluminiu satinat, şorţ faţă cu prize de aer modelate special şi şorţ spate BMW M în High-gloss Black urcă Seria 1 pe scara dinamică, punctul culminant fiind BMW M135i xDrive. Vârful de gamă se evidenţiază prin dotări ce includ grilă BMW cu design mesh, vârfuri ale ţevilor de eşapament tăiate în unghi în Cerium Grey şi spoiler spate BMW M în culoarea caroserie.

Arhitectură BMW cu tracţiune faţă
A treia generaţie BMW Seria 1 înseamnă debutul noii arhitecturii cu tracţiune faţă a BMW. Rezultatul este o dinamică reper pentru segment şi un interior mult mai spaţios. Un proces de dezvoltare ce a durat cinci ani a însemnat folosirea întregii experienţe acumulată în ultimii ani cu modelele BMW Group cu tracţiune faţă, alături de un transfer de tehnologie de la BMW i către marca BMW pentru a crea un automobil BMW autentic. Indiferent că are tracţiune faţă sau este echipat cu tracţiunea integrală inteligentă BMW xDrive, noul Seria 1 a dus agilitatea la un nivel peste cel al predecesorului. Reacţiile rapide şi precise sunt perceptibile clar şi contribuie la îmbunătăţirea experienţei de condus. Aici, un factor important este tehnologia ARB (control continuu pentru limitarea patinării roţii) familiară de la BMW i3s, care acum îşi face debutul la un automobil cu motor termic şi permite ca patinarea roţii să fie controlată mai sensibil şi mai rapid decât înainte. O dotare standard la BMW Seria 1, ARB utilizează un controler de patinare care este poziţionat direct în unitatea de control al motorului, în loc să fie în unitatea de control pentru sistemul DSC (controlul dinamic al stabilităţii). Eliminarea căilor lungi de semnal înseamnă că informaţia este trecută de trei ori mai repede, în timp ce conducătorul percepe patinarea roţii ca fiind adusă sub control de până la zece ori mai repede. În strânsă colaborare cu sistemul DSC, sistemul ARB reduce semnificativ supravirarea la acceleraţie experimentată de obicei de automobilele cu tracţiune faţă.

Cinci motoare disponibile
Clienţii îşi pot comanda noul BMW Seria 1 cu o varietate de motoare cu trei şi cu patru cilindri din cea mai recentă generaţie a familiei BMW EfficientDynamics. O serie de îmbunătăţiri detaliate le oferă economie mai mare de combustibil, emisii mai mici şi, în unele cazuri, mai multă putere ca înainte. Trei motoare diesel şi două propulsoare pe benzină sunt disponibile, cu puteri ce variază între 85 kW/116 CP la BMW 116d şi 225 kW/306 CP la BMW M135i xDrive. Noul motor ce propulsează vârful de gamă este cel mai puternic propulsor cu patru cilindri din portofoliul BMW Group. BMW M135i xDrive realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde (4,7 secunde cu pachetul M Performance, disponibil din noiembrie 2019), ajungând la o viteză maximă limitată la 250 km/h. În ciuda acestor valori de performanţă impresionante, consumul mediu mixt este de doar 7,1-6,8 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt de numai 162-155 g/km. Toate motoarele disponibile pentru noul BMW Seria 1 îndeplinesc standardul de emisii Euro 6d-TEMP, în timp ce BMW 116d respectă deja normele Euro 6d. Motoarele pe benzină sunt echipate cu un filtru de particule de benzină, iar variantele diesel cu filtru de particule diesel, catalizator de absorbţie NOx şi tehnologie SCR (reducere catalitică selectivă).
BMW 116d, BMW 118d şi BMW 118i vin echipate standard cu cutia de viteze manuală, cu şase trepte, dezvoltată suplimentar, în timp ce transmisia Steptronic cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte, de ultimă oră poate fi comandată ca opţiune pentru BMW 116d şi BMW 118i. Transmisia Steptronic cu opt trepte – disponibilă ca opţiune pentru BMW 118d şi standard pentru BMW 120d xDrive – şi transmisia Steptronic Sport cu opt trepte de la BMW M135i xDrive au proprietăţi acustice şi de liniaritate îmbunătăţite. Conectivitatea inteligentă permite ca ambele transmisii să-şi adapteze strategia de schimbare la traseu şi la situaţia de moment din trafic.
Citește și:
- VIDEO BMW și Mercedes-Benz, schimb de amabilități cu ocazia pensionării lui Dieter Zetsche
- TEST BMW Seria 3: Corectitudine bavareză
- Audi, BMW și Mercedes-Benz iau cu asalt Auto Shanghai 2019
- BMW și Urma, un „secret gig” în lumea mașinilor premium
- BMW prezintă o nouă gamă de ceasuri dedicată pasionaților mărcii