Nissan, campionul vânzărilor de mașini electrice din România
Vânzările de mașini „verzi” – electrice și hibride – au atins în primele șapte luni din acest an 3.571 de unități ocupând 3,6% din piața totală de autoturisme.
Statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) pentru perioada ianuarie – iulie 2019 arată că vânzările de mașini „verzi” au crescut substanțial, în parte grație programului „Rabla Plus”. Oficialii asociației menționează că „după ce, în luna iulie, mașinile electrice și hibride au înregistrat o cotă de 3,7% din total, ponderea acestora după șapte luni din 2019 este superioară celei din anul trecut, 3,6% în acest an față de doar 2,5% în 2018”.
„Pe subcategorii, consemnăm o creștere de 134,1% (de 2,3 ori) la autoturismele full electrice și o scădere de 16,5% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o creștere de 55,3%. În acest context, trebuie remarcată și în acest an evoluția foarte bună a Programului Rabla Plus, numărul persoanelor fizice care au achiziționat o mașină electrică (full sau plug-in) fiind de circa patru ori (!) mai mare decât cel consemnat la sfârșitul lunii iulie a anului trecut”, detaliază APIA.
„Această evoluție constant pozitivă din ultimii ani impune, din rațiuni de mediu, continuarea și în anii viitori a acestui Program, dar cu un buget superior, în concordanță cu cererea tot mai ridicată de autovehicule „verzi”, dar și cu cerințele în domeniu stabilite pentru România în Directiva UE nr. 1161/2019 (achizițiile publice de autovehicule cu emisii zero sau scăzute trebuie să ajungă la o pondere minimă de 18,7% în perioada de referință august 2021 – dec.2025)”, arată reprezentanții APIA.
În segmental mașinilor electrice, campionul vănzărilor din România este, în primele șapte luni din acest an, Nissan, al cărui model Leaf a fost comercializat în 218 unități. Pe locul second se află Renault, cu vânzări de 194 de unități pentru Zoe, iar pe trei se clasează Volkswagen cu 98 de unități (e-Golf și e-Up!). Locurile următoare în topul vânzărilor de electrice sunt coupate de Smart (86 unități), BMW (81 unități) și Jaguar (19 unități).
Vânzările de vehicule plug-in hybrid sunt dominate de Mitsubishi (54 unități), marcă urmată de Volvo (43 unități) și Land Rover (21 unități). Tot pentru primele șapte luni, zona hibridelor este dominată de Toyota (2.366 unități), marca niponă fiind urmată de Lexus (124 unități) și Ford (57 unități).
