Miuccia Prada preferă Shanghai în detrimentul orașului Milano
Grupul italian Prada a anunţat că prezentarea de modă din luna iunie va avea loc la Shanghai, în locul tradiţionalei defilări de la Milano.
Conform oficialilor Prada, grupul va marca astfel împlinirea a 40 de ani de la înfrăţirea celor două oraşe, Shanghai și Milano. Mai mult, decizia dovedește importanţa pe care China a dobândit-o în industria produselor de lux.
Prada, primul grup italian din industria luxului prin prisma cifrei de afaceri, va prezenta pe 6 iunie la Shanghai colecţia sa masculină pentru sezonul primăvară/vară 2020. „China a ocupat întotdeauna un loc de cinste în imaginaţia casei Prada, în special oraşul Shanghai şi bogata sa viaţă culturală”, a explicat Miuccia Prada, directorul artistic al casei italiene, subliniind capacitatea metropolei chineze „de a face să interacţioneze trecutul cu prezentul”. Prin această defilare, casa italiană doreşte „să îşi consolideze relaţia sa de lungă durată cu China”.
Pe plan mondial clienţii chinezi asigură o treime din totalul achizițiilor de produse de lux. Prada, care a deschis în 2017 instituţia culturală Prada Rong Zhai în Shanghai, precizează și că doreşte „să îşi dezvolte prezenţa în această ţară graţie unor experienţe inedite şi originale”.
Marca italiană nu va abandona însă complet oraşul Milano pentru Săptămâna modei masculine de la jumătatea lunii iunie. Prada va organiza în oraşul italian un eveniment muzical la sediul fundaţiei sale.