Încă un constructor auto anunță scoaterea motoarelor diesel din ofertă
Japonezii de la Honda Motor Co. au anunţat că vor elimina toate vehicule cu motoare diesel din oferta mărcii pentru Europa până în 2021. Constructorul are în plan să electrifice întreaga sa gamă de automobile destinate pieței europene până în 2025.
Honda este doar cel mai nou constructor care ăși anunță decizia de a reduce producţia de automobile diesel pentru a respecta normele privind emisiile poluante. Planul constructorului nipon vizează un obiectiv pe teren lung conform căruia automobilele electrice ar urma să reprezinte două treimi din gama sa de produse în anul 2030 faţă de mai puţin de 10% în prezent.
Până în 2020, potrivit ţintelor stabilite de Uniunea Europeană, emisiile de CO2 trebuie reduse la 95 de grame per kilometru pentru 95% dintre autoturisme faţă de media actuală de 120,5 grame per kilometru, o valoare care a crescut recent ca urmare a preferinţei consumatorilor pentru SUV-uri și vehicule cu motoare alimentate cu benzină. Toate automobilele noi din UE trebuie să respecte această ţintă în 2021.
Pentru Honda, scăderea cererii pentru vehiculele cu motoare diesel şi noile standarde mai dure privind emisiile poluante ar fi pus sub semnul întrebării viitorul în Europa. În luna februarie a acestui an Honda a anunţat că în 2021 îşi va închide singura uzină din Marea Britanie, o decizie care duce la dispariția a 3.500 de locuri de muncă.
Honda, al treilea mare constructor auto japonez, a precizat că până în 2025 îşi va reduce numărul de modele oferite cu o treime faţă de oferta actuală, o măsură care îi va permite să îşi diminueze costurile globale de producţie cu 10% şi să redirecţioneze economiile realizate astfel spre cercetare şi dezvoltare.
Citește și:
- APIA: Motoarele diesel fabricate după 2017 sunt mai performante decât cele alimentate cu benzină în privința emisiilor de CO2
- Speriați de reglementările tot mai drastice, românii renunță la mașinile diesel
- Doar o treime dintre autoturismele noi vândute în 2019 au motoare diesel
- Surprizele neplăcute ale WLTP: Emisiile de CO2 au crescut, iar România și Dacia s-au aliniat trendului