Share

Mașinile care își păstrează cel mai bine valoarea de revânzare: categoria SUV

Analiștii germani de la Bahr&Fess Forecasts au dat publicității un studiu care arată cât vor valora în vara lui 2023 mașinile cumpărate noi în primele șase luni ale acestui an. Raportul dezvăluie multe surprize.

Știm cu toţii că o maşină pentru care plătim astăzi 15.000 sau 25.000 de euro va putea fi vândută cu mult mai puţin pe măsură ce timpul trece. Dar cu cât? Această întrebare îşi poate găsi răspunsul în cataloagele de specialitate, însă o interpretare pentru fiecare maşină în parte costă bani frumoşi. Ei bine, specialiştii Bahr&Fess au luat în calcul informațiile din cataloagele mai sus menţionate, o distanţă medie parcursă în funcție de datele statistice ale fiecărui segment și alte informații proprii, iar rezultatele au fost date publicităţii în studiul „Campionii valorii reziduale”. Practic, luând în calcul valorile de pe piaţa germană – orientative pentru toate pieţele din Europa – analiştii Bahr&Fess au stabilit care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) şi deprecierea absolută (în euro, câți bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare) pentru fiecare clasă de vehicule.

Trebuie menționat că studiul ia în calcul, pentru majoritatea claselor de vehicule, un parcurs anual de circa 15.000 km și o pierdere din valoarea de catalog de 24,2% după primul an de utilizare și de 5% – 6% în fiecare dintre următorii ani. Cifrele și procentele menționate sunt medii rezultate din studierea pieței germane. Nu trebuie omis faptul că Bahr&Fess furnizează date privind valoarea reziduală a mașinilor unor companii precum Adam Opel AG, BMW Group, Daimler AG, Nissan Motor Co, PSA Peugeot Citroen, Renault Group sau Volkswagen AG.

Astăzi vă prezentăm secțiunea rezervată SUV-urilor din raportul Bahr&Fess Forecasts 2019. Detalii despre restul claselor de autoturisme veți găsi pe site-ul nostru în zilele următoare.

SUV-uri mici

Analiștii Bahr&Fess au luat în calcul pentru secțiunea SUV-urilor de clasă B un parcurs anual de circa 11.500 km pentru cele dotate cu motoare alimentate cu benzină și 15.000 km pentru cele diesel. Nu sunt contabilizate echipamentele opţionale şi nici starea tehnică, acestea depinzând de la un autoturism la altul.

În privința procentelor rămase din prețul de achiziție după patru ani de utilizare, campionul este Audi Q2 3.0 TFSI. Analiza arată că acesta își va păstra în vara lui 2023 nu mai puțin de 58,5% din cei 24.200 de euro cu care a fost achiziționat în vara lui 2019. Pe locul secund se află, surprinzător, Suzuki Jimny 1.5 AllGrip cu 57,5% din 17.915 euro, iar pe trei se clasează Volkswagen T-Cross 1.0 TSI tot cu 57,5%, dar din 17.975 de euro.

Cea mai mică pierdere din valoarea de catalog după patru ani de utilizare este aferentă modelului Dacia Duster 1.6 SCe 115 CP 2WD. Valoarea acestuia se va reduce cu 5.228 de euro în 2023 după ce în acest an, la achiziție, a costat 11.490 de euro. Un alt SUV mic cu pierdere redusă a valorii este Lada Taiga 1.7 4X4. Proprietarul acestuia va pierde doar 6.523 de euro din prețul de catalog de 11.990 de euro. Locul al treilea este ocupat de Seat Arona 1.0 TSI care pierde din valolare, după patru ani, 7.412 euro din cei 16.290 de euro necesari la achiziție.

SUV-uri medii

În cazul SUV-urilor medii, a fost luat în calcul un kilometraj anual de 15.000 pentru variantele pe benzină și de 19.000 pentru cele diesel. La fel, nu au fost contabilizate echipamentele opţionale şi nici starea tehnică.

Campionul clasei în domeniul procentelor rămase din prețul de achiziție după patru ani de utilizare este Land Rover Range Rover Evoque D150, model pentru care proprietarul rămâne cu 61% din valoarea de catalog de 38.100 de euro. Locul următor este ocupat de Porsche Macan care păstrează 59% din 59.792 euro, iar pe trei se află Audi Q3 3.5 TFSI care rămâne cu 55,5% din 34.400 de euro.

Cea mai mică pierdere din valoarea de catalog în euro este cea a modelului Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet care va pierde în 2023 doar 8.672 de euro din prețul de catalog de 18.650 de euro afișat în vara lui 2019. Seat Ateca 1.0 TSI este ocupantul poziției a doua cu o pierdere de 9.441 de euro din 20.980 de euro. Pe trei se găsește Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec care rămâne fără 10.243 de euro din 19.890 de euro.

SUV-uri mari

La SUV-urile mari a fost luat în calcul un parcurs de 19.000 km pentru variantele cu motoare alimentate cu benzină și de 22.000 km pentru cele diesel.

Mercedes G 350d este SUV-ul mare cu cel mai ridicat procent rămas din prețul de achiziție după patru ani de utilizare. Proprietarii acestui model rămân cu 55,5% din prețul de catalog de 97.116 euro. În același interval de timp Porsche Cayenne păstrează 53,5% din prețul de 76.690 de euro, iar Mercedes GLE 300 d 4Matic păstrează 53% din 65.807 euro.

Cea mai mică pierdere din valoarea de catalog după patru ani de utilizare este aferentă modelului Hyundai Santa Fe2.0 CRDi care rămâne fără 19.008 euro din prețul de catalog de 35.200 de euro din prima jumătate a lui 2019. Tot o pierdere relativ redusă este cea a modelului SsangYong Rexton 2.2 Diesel, 19.898 de euro din 32.890 de euro. Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D ocupă locul trei în segment cu o pierdere de 20.580 de euro din prețul de catalog de 41.120 de euro.

De ce este importantă valoarea reziduală

Un studiu realizat de J.D Power arată că principalele motive pentru care clienții aleg o anume marcă de vehicule atunci când cumpără un automobil nou sunt, în ordine, designul exterior (57%), designul interior și confortul (57%), fiabilitatea (56%), consumul (54%) și performanțele (45%). Siguranța ocupă doar poziția a opta (35%), iar valoarea de revânzare locul 15 (22%).

Conform analiștilor, deși valoarea cu care își pot vinde mașina este extrem de importantă, mai ales pentru susținerea achiziției unui nou automobil, clienții o neglijează. De asemenea, un detaliu solicitat de foarte puțini clienți în momentul achiziției este „Costul Total de Deținere” (TCO), valoare care relevă mult mai clar costurile pe care un client trebuie să le suporte, dincolo de cele de achiziție, precum deprecierea, carburantul, asigurarea, reviziile sau reparațiile. Tocmai pentru că omit aceste două detalii în momentul achiziției, mulți ajung apoi să regrete alegerea făcută și chiar să nu poată susține financiar întreținerea corectă a mașinii.

Citește și:

SUV - Mercedes G

Leave a Comment