Share
APIA: Motoarele diesel fabricate după 2017 sunt mai performante decât cele alimentate cu benzină în privința emisiilor de CO2

APIA: Motoarele diesel fabricate după 2017 sunt mai performante decât cele alimentate cu benzină în privința emisiilor de CO2

Cum tot mai multe titluri din presă anunță apocaliptic sfârșitul mașinilor cu motoare diesel, iar autorități ale statului – precum PMB prin excluderea dieselului din opțiunile pentru programul municipal de casare – nu dau semne că înțeleg diferențele dintre diesel și benzină în privința emisiilor poluante, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a dat publicității câteva informații – cheie despre această temă.

Recent, ACEA a publicat date privind situația înmatriculărilor de autoturisme în prima jumătate a acvestui an în funcție de carburantul folosit pentru propulsie. Din aceste date, reiese faptul că o mare parte a achizițiilor de automobile sunt îndreptate către benzină (59,4%), urmate de diesel (31,7%) și combustibili alternativi (electrice, hibride, gaz natural, etc), cu 8,9%.

Conform oficialilor APIA, „deoarece subiectul reducerii ponderii motoarelor diesel este destul de des întâlnit în dezbaterea publică – de multe ori cu titluri apocaliptice, care trădează o lipsă de documentare și de necunoaștere a problematicii), sunt necesare câteva precizări referitoare la acest subiect:

  • Motoarele diesel de ultimă generație (fabricate după 2017), corespund unei norme de poluare (Euro6d-Temp) care le face aproape la fel de prietenoase cu mediul ca și cele actuale alimentate cu benzină. Ba chiar mai performante în privința emisiilor de CO2.
  • Pe de altă parte, conform site-ului www.adac.de, astăzi sunt în oferta constructorilor de automobile noi, sute de modele care se află sub nivelul de emisii maxim acceptat prin reglementările europene, ceea ce conferă un raspuns adecvat așteptărilor cumpărătorilor. Iar trend-urile pe care le remarcăm în ultimele luni în unele țări europene, printre care și România, stau mărturie acestei evoluții, fiind proba faptului că, în ciuda unor mesaje publice incorecte, realitatea începe să fie percepută corect de consumatori.
  • Nu în ultimul rând, trebuie reținut faptul că, pe termen mediu, tehnologia diesel va contribui în mod semnificativ la respectarea țintelor privind reducerea emisiilor de CO2 (emisii mai mici cu cca. 15% – 20%), demers asumat de către toate țările europene.
  • Restricțiile de circulație din marea majoritate a orașelor care au anunțat implementarea unor inițiative de reducere a poluării se refera la autoturismele cu motoare diesel de generație veche (Euro 4 și inferior), acestea fiind extrem de poluante în raport cu cele de ultimă generație (Euro6d-Temp și, mai ales, Euro6d, ultimele fiind obligatorii de la 1 septembrie 2019).
  • Este adevarat faptul că, pe ansamblul UE, achizițiile de autoturisme noi diesel au avut un trend deascrescător, dar această evoluție este valabilă și pentru cele pe benzină, care, de asemenea, pe ansamblul UE, înregistrează o scădere. În acest context, segmentul câștigător este cel al autoturismelor cu combustibili alternativi (în special vehicule electrice și hibride).
  • Și un ultim aspect important de semnalat: autoturismele cu motore diesel reprezintă în România 76,5% din totalul importurilor de autoturisme second-hand. Problema este că marea lor majoritate (cca. 2/3) sunt din categoria celor vechi și foarte poluante, care chiar au un impact negativ important asupra deteriorării factorilor de mediu și a sănătății populației din marile orașe.

Ca și APIA, LifeNews.ro a atras atenția că, în multe cazuri, dieselul este blamat fără motiv, iar decizia PMB de a exclude dieselul din programul de casare este o eroare. O dovadă clară în acest sens este chiar studiul JATO Dynamics care arată că, în loc să scadă, emisiile de CO2 au crescut.

Citește și:

Leave a Comment