Share

Ford își separă activitățile în entități pentru mașini electrice și termice

Ford Motor își separă afacerile cu mașini cu combustie internă și cele de vehicule electrice cu scopul de a crește marjele de profit și de a exploata mai bine oportunitățile unice ale fiecărui tip de propulsie.

Americanii de la Ford Motor Co. au anunțat că își separă activitatea în două direcții de business dedicate mașinilor cu motoare cu combustie internă (ICE) și vehiculelor electrice (EV), cu scopul de a crește marjele de profit și de a-și concentra inginerii, și designerii pe nevoile unice ale fiecărui tip de grup motopropulsor.

În acest context, Ford Model e va fi divizia de vehiculele electrice și va ajuta grupul să pună pe piață mașini nepoluante care să reprezinte 30% din vânzările pe care le va putea realiza în următorii cinci ani. Până în 2030, ponderea acestora în vânzările Ford ar trebui să ajungă la 50%.

Ford Blue va acoperi zona mașinilor cu motoare cu ardere internă. Cele două unități împreună cu unitatea comercială Ford Pro recent creată vor colabora în unele domenii, dar vor funcționa în mare parte independent.

„Împărțim literalmente afacerea în jumătate”, a declarat directorul general Jim Farley.

Prin noua structură, Ford își propune să atingă o marjă totală a profiturilor înainte de impozitare de 10% până în 2026, adică aproape dublu față de 5,4% cât înregistrează în prezent. De asemenea, intenționează să producă peste două milioane de vehicule electrice până în 2026.

Totodată, americanii plănuiesc și schimbări majore pentru rețeaua de dealeri. Producătorul auto își dorește ca un anumit număr de retaileri „să se înscrie” pentru vânzarea de vehicule electrice în conformitate cu un nou set de standarde care va include lipsa stocurilor și vânzarea la prețuri nenegociabile.

Jim Farley, care a refuzat să menționeze câți dealeri are în plan includă în planul de vânzare a mașinilor electrice, a declarat că Ford intenționează să discute despre schimbările viitoare cu dealerii în următoarele două luni înainte de a finaliza proiectul.

În noul context, pe lângă funcția de CEO al grupului, Farley va deveni președinte al diviziei Model e, în timp ce Kumar Galhotra, președinte al grupului pentru zona americană și alte piețe internaționale, va deveni președinte al Ford Blue.

„Această nouă structură ne va spori capacitatea de a genera creștere, profitabilitate și lichiditate în această nouă eră a transporturilor. Va spori eficiența noastră în alocarea de capital atât afacerilor ICE, cât și EV (…) adăugând noi competențe oriunde sunt necesare, simplificând procesele și scăzând costurile”, a declarat John Lawler, directorul financiar al Ford.

Jom Farley a explicat că această abordare este unică în industrie faptul că majoritatea celorlalți producători de automobile care produc vehicule electrice dar și pe benzină au echipe similare care lucrează la ambele.

„Nu vom merge la oamenii de la ICE să le spunem «mergeți să negociația un contract pentru achiziția de litiu. Nu le vom cere designerilor noștri să proiecteze următorul Lincoln EV și apoi Super Duty în același timp. Majoritatea OEM-urilor, inclusiv noi, au cerut echipelor să le facă pe amândouă în același timp”, a explicat șeful Ford Motor.

În final, oficialii Ford au menționat că nu intenționează în viitorul apropiat să renunțe la produsele alimentate cu combustibili fosili.

„Credem că mai mult de jumătate dintre clienții noștri vor prefera mașini ICE și vor face asta pentru mult timp. (…) Chiar dacă volumul vânzărilor de mașini ICE începe să scadă odată cu adoptarea în masă a electrificării, în multe segmente acest lucru nu se va întâmpla și vrem să avem o echipă dedicată”, a susținut Jim Farley.

Citește și:

Leave a Comment