Share

Dacia Bigster, conceptul viitorului SUV compact al mărcii, prezentat la București

Automobile Dacia a prezentat astăzi în România conceptul Bigster, viitorul SUV de clasă C care ar trebui să ajungă la clienți în 2025.

Yohan Ori, șeful studioului de design Dacia de la București a prezentat astăzi unui grup restrâns de jurnaliști români conceptul Dacia Bigster, același pe care șeful grupului Renault, Luca de Meo, l-a dezvăluit în conferința de prezentare a planului de relansare a grupului, Renaulution, la începutul lui 2021.

„Conceptul Bigster prefigurează un viitor SUV de segment C care nu există în prezent în gama Dacia. Aceasta va fi cea mai mare mașină din viitoarea gamă a mărcii. În privința designului, am încercat să simplificăm «mesajul» cât de mult am putut pentru a arăta simplitatea, rubustețea, soliditatea și modernismul mașinii.

Culoarea kaki pe care o vedeți pe conceptul de prezentare face parte din noua imagine de brand a Dacia. Marca devine ceva de care putem fi mândri. Trebuie să rețineți că mașina pe care o vedeți acum este foarte apropiată de cea care va intra în producție. Nu spun că veți găsi absolut tot ce vedeți acum pe varianta de serie, dar conceptul este foarte apropiat de mașina care va intra în producție”, a declarat Yohan Ori la evenimentul desfășurat astăzi la București.

Dacia Bigster, primul SUV de clasă C al mărcii

Cei care nu sunt familiarizați cu detaliile disponibile până acum ale viitorului SUV Dacia care este programat pentru lansare în 2025 trebuie să știe că mașina va avea 4,6 metri lungime, cu dar câțiva milimetri mai mult decât recent-lansatul model Jogger (4,547 m).

Ca și Jogger și întreaga familie Dacia – mai puțin Spring – mașina este dezvoltată pe platforma CMF-B a grupului Renault, pentru Bigster fiind utilizată cea mai amplă deschidere a acesteia. Mai exact, viitorul SUV va avea cea mai alungită consolă spate pe care o permite platforma.

Chiar are la bază o platformă dedicată clasei B de vehicule, Dacia Bigster, ca și Jogger, face tranziția către segmentul compact (C) și se plasează în zona unor concurenți puternici precum Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, Hyundai Tucson sau Toyota RAV4. Desigur, ca și în cazul restului gamei Dacia, mașina va miza pe un preț redus și utilitate mai degrabă decât pe echipamente de ultimă oră.

Cu toate acestea, conform oficialilor Dacia, „poate fi echipat cu motorizări alternative și hibride, asigurând astfel adaptarea permanentă atât la nevoile clienților, cât și la evoluția reglementărilor în domeniul auto”.

Revenind la designul exterior, se remarcă semnătura luminoasă tridimensională în formă de Y care este acum mai amplă, accentuând aspectul robust specific modelelor SUV. Un aspect pus și mai mult în valoare de culoarea verde închis a caroseriei.

Conceptul Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de a face cu un SUV autentic, opțiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecțiile laterale.

Deși în cazul conceptului prezentat la București interiorul nu a fost dezvăluit putând fi observate doar câteva linii care răzbăteau prin geamurile opace, oficialii Dacia au menționat că habitaclul va fi „foarte primitor, fiind printre cele mai spațioase din acest segment”.

Un model, mai mulți designeri

Este important de menționat că bazele conceptului Dacia Bigster au fost puse de designerii Renault aflați în subordinea lui Alejandro Mesonero-Romanos, director de design Dacia doar pentru câteva luni. După ce acesta a plecat din grupul Renault preferând să își asume designul mărcii Alfa Romeo din grupul Stellantis, sarcina dezvoltării conceptului i-a revenit lui Miles Nürnberger, cel care de la 1 septembrie 2021 poartă responsabilitatea designului modelelor Dacia. Aflat în subordinea acestuia din urmă, centrul de design de la București continuă să dezvolte produse viitoare ale gamei producătorului român.

Înainte de a părăsi grupul Renault, Mesonero a explicat că Dacia Bigster „exprimă viitoarea evoluție a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esențial, evocând spiritul de aventură și aducând în plus o tușă «cool». Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi și atractiv”.

Bigster, parte a proiectului Dacia – Lada din grupul Renault

Planul Renaulution al grupului francez prevede un model de business comun pentru mărcile Dacia și Lada, care să țintească un aspect „cool” în cazul mărcii românești și unul „dur” pentru cea rusească. Mai important, cele două mărci vor reduce numărul de platforme tehnice utilizate de la 4 la una singură, comună, și tipurile de caroserie de la 18 la doar 11. Astfel, în loc să existe o producție de 0,3 milioane de unități / platformă se va ajunge la 1,1 milioane / platformă.

Unitatea de business Dacia – Lada va lansa șapte noi modele până în 2025, ambele mărci readucând în actualitate „modelele iconice”. De asemenea, Dacia va împrumuta mărcii Lada tehnologia sa GPL, în timp ce marca românească va primi de la Renault tehnologia hibridă E-Tech care va fi disponibilă pe Jogger și Bigster.

Citește și:
– Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: Profilul clienților Dacia s-a schimbat. Suntem la cu totul alt nivel

La începutul anului trecut, Denis Le Vot, șeful mărcii Dacia, menționa că „atât în uzina din România cât și în cele din Maroc, până la finalul planului vom ajunge să producem doar mașini pe platforma CMF-B, existentă deja pe noile Logan și Sandero. În Rusia, la Lada, situația e alta. Acolo aproape fiecare model este construit pe o platformă proprie. Acesta nu este, prin definiție, un model de business competitiv. Așa încât, pe măsură ce vom reînnoi fiecare dintre modelele Lada, le vom pune pe platforma CMF-B. Asta va fi bine pentru toată lumea, inclusiv România. Vom putea cumpăra componente – ca de exemplu discuri de frână – pentru peste 1 milion de mașini (n.n. – cu cât e mai mare volumul cumpărat cu atât prețul per piesă este mai redus)”.

Este important de menționat că adaptarea noii platforme la modelele Dacia și Lada se va face progresiv, până în 2025, pe măsură ce fiecare vehicul va fi reînnoit. Astfel, peste trei ani, gama Dacia va cuprinde șase modele, dintre care unul (Spring) de segment A (de oraș), trei de segment B (Logan, Sandero, Duster) și două de segment C (Jogger și varianta de serie a conceptului Bigster).

„Bigster va fi doar ultimul model anunțat în planul nostru Renaulution. Până atunci vor mai exista noutăți în gama Dacia. (… Vor urma alte modele, înaintea lui Bigster. Nu vom renunța la ideea de a oferi clienților noștri vehicule accesibile și spațioase, cu cinci sau șapte locuri. Așa că vom înnoi gama noastră cu modele care să se potrivească cererii. Cu Bigster vom intra într-un nou segment, cel compact, fără a abandona rețeta Dacia de a oferi esențialul. (…) Pe lângă faptul că utilizarea platformei CMF-B pentru toate modelele Dacia și Lada ne va asigura un avantaj, vom urca ambele mărci și în segmentul C (compact). În Rusia asta se va întâmpla prin renașterea modelului Niva, iar în Europa prin varianta de serie a conceptului Bigster”, a detaliat Denis Le Vot.

Citește și:

Leave a Comment