Share

Comisar european: Constructorii auto ar trebui să producă motoare cu ardere internă în Europa în loc să îşi mute producţia

Thierry Breton, Comisarul european pentru Piaţa Internă, le-a cerut constructorilor europeni de automobile să continue să exporte modele echipate cu motoare cu ardere internă.

Solicitarea comisarului vine în pofida faptului că mașinile cu motoare cu ardere internă vor fi interzise în UE începând din 2035.

Comisia Europeană şi-a anunţat anul trecut obiectivul de a reduce la zero emisiile de CO2 ale automobilelor noi din Uniunea Europeană începând din 2035, ceea ce va însemna interzicerea comercializării automobilelor pe benzină sau motorină de la acea dată.

„Chiar dacă Europa va interzice vânzările de automobile cu motoare cu combustie internă, alte ţări din lume vor continua să le utilizeze”, a declarat Thierry Breton cu prilejul unei vizite în Lombardia, unde se va întâlni cu reprezentanţii industriei auto, precum preşedintele Stellantis, John Elkann.

Comisarul european a subliniat că, potrivit estimărilor, ponderea automobilelor electrice se va limita la 12% în cazul autoturismelor noi vândute în Africa în 2030 şi la 40% în SUA sau în India.

„Încurajez întregul ecosistem auto, pe de o parte să asigure tranziţia electrică astfel încât să fie pregătit pentru 2035 în UE, dar şi pentru a continua să exporte vehicule cu motoare cu combustie sau hibride în ţările care vor mai avea încă nevoie timp de mai mulţi ani sau decenii”, a explicat Thierry Breton.

Acesta a recomandat constructorilor auto „să nu uite că vocaţia lor este să deservească piaţa mondială şi să aibă grijă de întregul ecosistem industrial”.

Breton a adăugat, dovedind că nu cunoaște suficient modul de lucru din industria auto, că ar dori ca „marii producători să îşi înţeleagă responsabilităţile şi să continue să producă în Europa motoare cu ardere internă pentru restul lumii, în loc să îşi mute producţia”.

Constructorii europeni de automobile au atras atenţia în repetate rânduri asupra impactului social al tranziţiei la mașini electrice, avertizând că aceasta ar putea duce la închiderea unor uzine şi pierderea de locuri de muncă.

Pe lângă obiectivul ca toate automobilele noi vândute în 2035 să fie modele electrice, Comisia Europeană ar urma să prezinte în lunile următoare o propunere pentru o înăsprire a reglementărilor cu privire la emisiile poluante ale automobilelor, noile norme Euro 7 care ar urma să se aplice din 2025.

Pentru Thierry Breton aceste noi norme Euro 7, care vor fi printre cele mai stricte din lume, vor oferi constructorilor europeni un avantaj concurenţial.

„Acest «savoir-faire» le va permite să fie mai competitivi decât alţii pe piaţa mondială a vehiculelor cu motoare termice sau hibride datorită emisiilor foarte reduse de CO2 şi poluanţi”, a explicat oficielul european fără a părea să conștientizeze că noile tehnologii au costuri ridicate și că asta va majora prețul mașinilor reducând competitivitatea produicătorilor forțați să le utilizeze.

Citește și:

ACEA: 14.000 de puncte publice de încărcare ar trebui instalate săptămânal în UE
Președintele ACEA arată de ce programul Fit for 55, care va duce la interzicerea mașinilor convenționale, este, acum, irealizabil

Leave a Comment