Bogdan Florea, Volkswagen: Pe 8 mai începem „revoluția electrică”
Directorul mărcii Volkswagen pentru piața românească, Bogdan Florea, a declarat într-o discuție cu jurnaliștii români că data de 8 mai a acestui an va marca începutul unei adevărate revoluții electrice a mărcii germane. În acest an el mizează pe o piață a vehiculelor electrificate de 1500 de unități, dintre care 400 vor aparține mărcii Volkswagen.
Bogdan Florea consideră că piața românească a vehiculelor BEV (Battery Electric Vehicles) și PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicles) va continua să crească. Astfel, după ce anul trecut acest segment de piață a urcat până la 1.019 unități, dintre care 257 au fost Volkswagen, în 2019 se va atinge pragul de 1.500 de unități, dintre care circa 400 vor aparține mărcii germane. Apoi, în 2020, un an foarte important pentru industria auto din cauza schimbării limitei maxime admise pentru emisiile de CO2, piața autoturismelor electrificate va urca la 3.000 de unități, nu mai puțin de 1.200 dintre acestea fiind Volkswagen.
Pentru a susține această creștere a pieței, România va avea nevoie de tot mai multe stații de încărcare, în special de mare putere. În ciuda aparențelor, și în acest domeniu lucrurile se mișcă rapid. Conform plugshare.com, dacă în 2016 existau la noi doar două stații rapide de încărcare, în aprilie 2019 numărul acestora urcase deja la peste 50. Acestora li se adaugă zeci de stații de mică putere și wall-box-uri private.
Conform lui Bogdan Florea, marca Volkswagen va susține dezvoltarea accelerată a pieței mașinilor nepoluante. „Pe 8 mai, la Berlin va avea loc o conferință de presa în care Volkswagen va anunța începerea rezervării cotelor de producție pentru familia ID. Clienții își vor putea crea un cont pe site dacă vor depune suma de 1.000 euro și astfel vor rezerva un model electric Volkswagen care va fi produs după 2020”, a explicat Bogdan Florea.
Directorul mărcii Volkswagen din cadrul importatorului Porsche România, a arătat și că viitoarele modele ID vor avea un preț „apropiat de cel al unui Golf TDI cu putere și dotări similare și vor avea o autonomie de până la 550 km conform normelor WLTP”. Oficialul a menționat și că autonomia vehiculelor electrice ale oricărei mărci depinde mult de stilul de condus, dar și de factori externi. Astfel, dacă un ID va putea parcurge 550 km cu o singură încărcare, acest lucru va fi posibil la o viteză de circa 48 km/h, specifică orașelor, și la temperaturi medii de 23 de grade Celsius. În cazul unei creșteri a temperaturii până la 35 gr. C, același vehicul va avea o autonomie de doar 490 km, iar în cazul utilizării la -7 gr. C, mașina va putea parcurge numai 390 km. La fel, dacă va fi utilizată la viteze interurbane de circa 100 km/h, autonomia mașinii va fi de 500 km, dar o creștere a vitezei la 120 km/h va scădea acest indicator până la 390 km.
Alături de modelele ID, ID Crozz, ID Vizzion și ID BUZZ ale mărcii Volkswagen, grupul german va avea în primul său val de vehicule electrice și alte modele precum Audi e-tron, Porsche Taycan, Audi e-tron Sportback, Audi e-tron GT, Porsche Mission E Cross Turismo și o așa-numită „MEB entry family” care vizează, probabil, o familie de vehicule electrice cu prețuri mai reduse, dar și cu caracteristici tehnice limitate.
Citește și:
- Brent Valmar, Porsche România: Rabla Clasic e doar o picătură în ocean. Rabla Plus trebuie transformat în strategie națională
- Audi, BMW și Mercedes-Benz iau cu asalt Auto Shanghai 2019
- Noul Volkswagen Transporter, prezentat la BAUMA 2019
- UPDATE Rabla Plus 2019: Ce mașini electrice puteți achiziționa cu bonus de 10.000 de euro de la stat
- Volkswagen Golf împlinește 45 de ani. Cel mai căutat automobil în Europa este gata pentru o nouă generație