Audi, BMW și Mercedes-Benz iau cu asalt Auto Shanghai 2019
Cei trei producători premium europeni vor prezenta mâine la expoziția auto din Shanghai modele cu care au în plan să cucerească piața chineză și care vor ajunge, în curând în Europa. AI:ME, Seria 3 LWB, X3 M, X4 M și GLB sunt principalele premiere pregătite de mărcile germane pentru a lua ochii pasionalilor clienți asiatici.
Ediția din acest an a Auto Shanghai va debuta mâine cu cele două zile dedicate presei, urmând ca între 18 și 25 aprilie clienții din Asia să poată vedea și, eventual, comanda, cele mai noi modele expuse în marele oraș chinez.
AI:ME, un concept dedicat aglomerărilor urbane
Marca premium a grupului Volkswagen, Audi, a dezvăluit deja surpriza pregătită pentru Shanghai. Este vorba despre conceptul AI:ME un vehicul care reprezintă viziunea germanilor în privința mobilității din megaorașelor viitorului. Cu dimensiuni specifice segmentului compact (C), un interior generos și un design futurist, AI:ME oferă pasagerilor săi o mulțime de echipamente high-tech dedicate comunicării, divertismentului și chiar relaxării. Asta pentru că vehiculul are abilitatea de a se deplasa autonom, atingând din acest punct de vedere nivelul 4. Cu o lungime de 4,30 metri și o lățime de 1,90 metri, Audi AI: ME ocupă mai puțin spațiu în trafic decât mașinile compacte din ziua de astăzi. Cu toate acestea, ampatamentul de 2,77 metri și înălțimea de 1,52 metri indică un spațiu interior aferent mai degrabă claselor superioare. Acest lucru a fost posibil datorită arhitecturii sistemului electric de propulsie care nu necesită un tunel central pentru sistemul de transmisie și nici un spațiu prea mare destinat motorului. De altfel, propulsia este realizată de un sistem electric poziționat pe puntea din spate care dezvoltă 170 CP. Conform oficialilor Audi, întregul concept este orientat către traficul urban, excluzând din start vitezele mari necesare pe autostradă și virajele abordate sportiv. AI:ME se simte cel mai bine în intervalul de viteză cuprins între 20 km/h și 70 km/h.
Trei noutăți de la BMW
Bavarezii vor pune în lumina reflectoarelor de la Shanghai în special noua Serie 3 Sedan, dar, fiind vorba despre China, acest model nu putea fi oferit fără modificări. Spunem asta pentru că spațiul interior limitat al vehiculului deja lansat în Europa nu ar fi putut fi pe placul asiaticilor dornici de confort maxim. Tocmai de aceea, în China va fi prezentată versiunea alungită, Long Wheel Base (LWB), a frumosului sedan. Pentru piața asiatică acest model va fi asamblat la Shenyang de asocierea BMW – Brilliance Automotive. Tot vizitatorilor de la Auto Shanghai 2019 BMW a decis să le prezinte în premieră mondială noile X3 M și X4 M, alături de care vor debuta în Asia și BMW Seria 8 Coupe și BMW Seria 8 Convertible.
GLB va intra în oferta Mercedes-Benz între GLA și GLC
„Ne-am întrebat dacă există spațiu suficient între GLA și GLC în gama noastră SUV. Conceptul GLB este răspunsul la această întrebare, cel cu care ne demonstră ideile creative pe care le avem în acest segment. GLB este un SUV solid și practic, cu dimensiuni compacte. Chiar dacă este utilizat ca vehicul de familie generos, cu șapte locuri, sau ca un companion versatil destinat timpului liber, suntem siguri că acest concept va fi de mare interes pentru clienții noștri”, a declarat Britta Seeger , membru al consiliului de administrație al Daimler AG.
Prin urmare. Viitorul model de serie GLB se încadrează în oferta producătorului german între GLA, cu liniile sale sportive și SUV-ul GLC. Actualul concept aflat foarte aproape de varianta care va intra în vânzare are o lungime de 4.634 mm, o lățime de 1.890 mm și o înălțime de exact 1.900 mm. Grație unui ampatament care poate ajunge la 2.829 mm, vehiculul poate oferi loc chiar și pentru șapte pasageri.
Deocamdată, producătorul din Stuttgart a anunțat un singur propulsor disponibil pentru viitorul GLB. Este vorba despre un motor cu patru cilindri, alimentat cu benzină, care poate dezvolta până la 224 CP și 350 Nm. Acesta transmite puterea către roți grație cutiei cu dublu ambreiaj 8G-DCT. Conceptul actual utilizează sistemul permanent 4MATIC cu Dynamic Select, sistem care permite șoferului să aleagă stilul de deplasare. În cazul modului Eco/Confort puterea este distribuită 80% către puntea din față și 20% către cea din spate. Modul Sport schimbă raportul la 70:30, iar cel off-road (4X4), la 50:50.
©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.