Share
Dacia începe luna martie cu noi opriri temporare ale producției. Uzinele grupului Renault se pregătesc de un trimestru 2 dificil

Dacia începe luna martie cu noi opriri temporare ale producției. Uzinele grupului Renault se pregătesc de un trimestru 2 dificil

Uzina Automobile Dacia din Mioveni va opri din nou producția pe 5 și 8 martie. Criza de semiconductori a blocat deja liniile de asamblare pentru cinci zile.

Criza de semiconductori din industria auto devine tot mai acerbă, iar oficialii Automobile Dacia și ai grupului Renault se așteaptă ca în următoarele luni situația să fie tot mai greu de gestionat.

La solicitarea LifeNews.ro, direcția de comunicare a producătorului român de automobile deținut de grupul francez Renault a confirmat că „penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru”.

Prin urmare, dacă de la începutul acestui an uzina Automobile Dacia din Mioveni a fost nevoită să oprească producția, așa cum ați aflat de la LifeNews.ro, pentru cinci zile, luna martie nu se anunță deloc mai ușoară. Chiar mai grav „cea mai recentă estimare a grupului Renault, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul în curs”.

10.000 de mașini Dacia mai puțin pentru uzina din Mioveni

Câte dintre cele 100.000 de mașini pe care oficialii Renault estimează că nu le vor putea produce în 2021 vor reveni mărcii Dacia rămâne încă un mister, însă este cert că până acum, în cele cinci zile de blocaj din februarie, uzina din Mioveni ar fi putut asambla circa 6.500 de mașini.

La acestea se vor adăuga alte aproximativ 2.600 de mașini care ar fi putut fi asamblate în zilele de 5 și 8 martie când, conform oficialilor companiei, liniile de asamblare vor rămâne din nou nemișcate.

„În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 și 8 martie, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în aceleași zile”, a menționat direcția de comunicare Dacia pentru LifeNews.ro.

Oficialii companiei ne-a explicat și că încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Aprovizionare și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele grupului Renault”.

La începutul lunii februarie uzina Automobile Dacia din Mioveni a întrerupt temporar producția. În anunțuri succesive, reprezentanții producătorului român din grupul Renault au menționat că în zilele de 1, 5, 8, 12 și 15 februarie „activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă”.

De astăzi este oprită și uzina Ford din Craiova

În urmă cu două zile, pe 24 februarie, și oficialii Ford România au anunțat că sunt nevoiți să oprească producția. Dacă în cazul Dacia știm deja despre un blocaj de șapte zile, cei de la Ford confirmă, deocamdată, stoparea liniilor de asamblare pentru opt zile.

Citește și:
– Cum și-a săpat industria auto singură groapa generând criza de semiconductori prin strategia „Just-in-Time”

„Ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, Ford Craiova va suspenda temporar producția de vehicule și motoare timp de opt zile, începand cu 26 februarie. Planul actual este ca producția la Ford Craiova să fie reluată pe data de 10 martie. Pe parcursul celor opt zile în care producția va fi suspendată, angajații fabricii vor fi plătiți conform acordurilor încheiate între companie și sindicate și tinând cont de legislația în vigoare”, au declarat cei de la Ford România.

Așa cum rezultă din declarația de mai sus, cei de la Ford pot doar spera că oprirea producției de la Craiova se va rezuma la cele opt zile deja anunțate, însă, ca și în cazul Dacia, impactul total al crizei de semiconductori nu poate fi cunoscut încă.

Conform analiștilor IHS, criza actuală a apărut pe fondul dotării mașinilor cu tot mai multă tehnologie, asta ducând la o cerere de semiconductori mai mare decât cea estimată.

Citește și:

Leave a Comment