Share

Vânzările Dacia în România s-au majorat cu 14,8% în 2023

Marca Dacia, parte a grupului Renault, a anunțat rezultatele sale comerciale pe piața din România. Conform producătorului, vânzările sale au crescut cu 14,8%.

Clienții Dacia au înmatriculat 46.124 de vehicule în 2023 pe piața din România, în creștere cu 14,8% față de cele 40.179 de unități comercializate în anul precedent.

Marca își menține astfel poziția de lider detașat al pieței, cu o cotă de 28,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.

În 2023, topul celor mai vândute cinci modele din România a fost ocupat integral de modele Dacia. Fiecare model al mărcii a fost, totodată, lider în segmentul său de piață.

Clasamentul vânzărilor de modele pe întreaga piață românească este condus de Logan, cu 14.269 de unități, în creștere cu 25% față de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022.

Aflat în ultimul an complet de comercializare, înainte de intrarea în fabricație a unei noi generații, Duster a reușit o performanță foarte bună pe piața din România, ocupând locul al doilea în topul vânzărilor, cu 10.908 unități, peste rezultatul anului precedent (10.161 vehicule).

Conform Dacia, versiunea „Extreme”, care beneficiază de cel mai ridicat nivel de echipare din gamă și de elemente de design specifice outdoor, reprezintă 34% din vânzările Duster. Totodată, două treimi dintre clienții Duster au optat în 2023 pentru versiunea cu tracțiune integrală.

Pe locul al treilea se află Sandero, cu 9.896 unități (+16,9% față de cele 8.492 vehicule vândute în anul precedent). Cea mai mare parte a vânzărilor (92%) a fost reprezentată de versiunea Stepway.

Cu 6.875 de unități vândute, Spring a continuat să fie și în 2023 cel mai popular model electric de pe piața din România, cu o cotă de piață de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.

Aflat pe locul cinci în clasamentul celor mai vândute modele din România, cu 4.175 unități înmatriculate în 2023, Jogger s-a impus drept cel mai popular vehicul de familie cu până la șapte locuri de pe piața locală. Versiunea Hybrid 140, primul vehicul full-hibrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.

„În 2023 Dacia a reușit performanța de a ocupa integral clasamentul celor mai vândute cinci modele din România. Aceasta reprezintă cea mai bună confirmare a faptului că modelele noastre răspund așteptărilor diverse ale clienților, constituind o ofertă atrăgătoare la cel mai bun raport prestații/preț. Sunt convins că Noul Duster, a cărui lansare reprezintă pentru noi evenimentul anului 2024, va deveni, la rândul său, o adevărată referință pe piața din România”, a declarat Mihai Bordeanu, director general Automobile Dacia.

Dezvăluită presei la sfârșitul anului trecut, a treia generație a modelului Duster va putea fi comandată de clienții din România în primele zile ale lunii martie, primele livrări fiind prevăzute înainte de jumătatea anului.

La rândul său, modelul Spring va cunoaște o evoluție semnificativă în acest an, care îi va consolida atractivitatea în segmentul vehiculelor electrice accesibile.

2024 va fi și anul în care se va încheia procesul de modernizare a rețelei comerciale Dacia din România, prin adoptarea noii identități vizuale a mărcii atât la exterior, cât și la interiorul tuturor showroom-urilor.

Citește și:

Leave a Comment