Share

Uzina care va produce vehiculele Trinity ale Volkswagen costă 2 mld. euro

Grupul Volkswagen a anunțat că uzina care va produce mașinile electrice Trinity va fi amplasată la Warmenau și va costa două miliarde de euro.

Consiliul de Supraveghere al grupului Volkswagen a adoptat o rezoluție prin care se stabilește ca amplasament pentru viitoarea unitate de producție a familiei de vehicule electrice Trinity zona Warmenau de lângă uzina principală din Wolfsburg.

Conform grupului german, construcția uzinei care va necesita investiții de circa două miliarde de euro va începe în 2023, iar primele mașini vor ieși de pe liniile de asamblare trei ani mai târziu, în 2026.

După finalizarea noii uzine va urma modernizarea și retehnologizarea unității principale de producție a grupului Volkswagen, cea din Wolfsburg.

„Stabilim repere în industria auto cu Trinity și noua fabrică și transformăm Wolfsburg în pionier global în producția de vehicule eficiente de ultimă oră. Aceasta reafirmă că transformarea economică a Germaniei în centru al industriei sustenabile poate fi realizată”, a declarat Ralf Brandstätter, CEO al Volkswagen.

De asemenea, Daniela Cavallo, șefa consiliului sindical, a menționat că „uzina pentru Trinity va deveni un model pentru actuala uzină principală a grupului și pentru Volkswagen în general. De asemenea, am convenit că vom extinde activitățile de dezvoltare a bateriilor, sistemelor de încărcare și digitalizare aici, în Wolfsburg. Toate centrate în jurul proiectului Trinity. Toate acestea protejează locurile de muncă și aduc coerență transformării de la Wolfsburg.”

Anterior, șeful mărcii Volkswagen a explicat că se urmărește un timp de producție de circa 10 ore per vehicul pentru viitorul model Trinity. O astfel de cadență ar fi similară cu cea a noii uzine Tesla din Gruenheide, lângă Berlin, acolo unde demarează în aceste zile asamblarea Model 3.

Proiectul Trinity este o viitoare vedetă a flotei complet electrice a Volkswagen și punctul de cristalizare al strategiei „Accelerate” a mărcii. Mașinile rezultate vor avea un timp de încărcare mult mai scurt și o autonomie de peste 700 de kilometri. În plus, atât producția cât și vehiculele vor fin neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.

Echipat cu software-ul de ultimă generație al grupului și pregătit din punct de vedere tehnic pentru conducerea autonomă de nivel 4, proiectul Trinity va avea la bază noua platformă SSP a Volkswagen.

Citește și:

Leave a Comment