Share

Taycan: detaliile primului sprinter Porsche 100% electric

Porsche a prezentat astăzi publicului prima sa mașină sport complet electrică în cadrul unor evenimente spectaculoase organizate simultan pe trei continente, America de Nord, Asia și Europa.

„Modelul Taycan leagă moștenirea noastră de viitor. Acesta duce mai departe povestea de succes a mărcii noastre – un brand care fascinează și încântă oamenii de peste șapte decenii”, a declarat Oliver Blume, președintele comitetului executiv al Porsche AG, care a găzduit premiera mondială de la Berlin: „Această zi marchează începutul unei noi ere”.

Conform producătorului, limuzina sport cu patru uși este un pachet unic, oferind conectivitate și performanțe tipice Porsche pentru utilizarea zilnică. În același timp, metodele de producție extrem de avansate și caracteristicile modelului Taycan stabilesc noi standarde în domeniul sustenabilității și al digitalizării. „Am promis un adevărat Porsche pentru epoca electromobilității – o mașină sport fascinantă, care nu numai că este senzațională din punct de vedere al tehnologiei și dinamicii sale de conducere, dar este și capabilă să stârnească pasiune în oamenii din întreaga lume, așa cum au făcut-o predecesorii săi legendari. Acum, am îndeplinit această promisiune”, a subliniat Michael Steiner, membru al comitetului executiv al Porsche AG – Cercetare și Dezvoltare.

Primele modele din noua serie sunt Taycan Turbo și Taycan Turbo S. Acestea sunt vehicule de top Porsche E-Performance și sunt printre cele mai puternice modele de serie pe care producătorul de mașini sport le are în prezent în gama de produse. Variante mai puțin puternice ale acestor automobile cu tracțiune integrală vor urma anul acesta. Primul derivat va fi Taycan Cross Turismo, la sfârșitul anului viitor. Până în 2022, Porsche va investi peste șase miliarde de euro în electromobilitate.

Performanță și eficiență

Versiunea emblematică Turbo S a Taycan poate genera un boost de putere de până la 560 kW (761 CP) în combinație cu Launch Control, iar Taycan Turbo, până la 500 kW (680 CP). Taycan Turbo S accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde, în timp ce Taycan Turbo sprintează în 3,2 secunde. Turbo S are o autonomie de până la 412 kilometri, iar Turbo, o autonomie de până la 450 de kilometri (conform WLTP pentru fiecare versiune). Viteza maximă a ambelor modele cu tracțiune integrală este de 260 km/h.

Porsche Taycan este primul automobil de serie cu o tensiune a sistemului de 800 de volți, față de sistemul obișnuit de 400 de volți folosit până acum pentru mașinile electrice. Acesta este un avantaj deosebit pentru șoferii modelului Taycan, pe șosea: în doar cinci minute, bateria poate fi reîncărcată folosind curent continuu dintr-o rețea de încărcare de mare putere, pentru o autonomie de până la 100 de kilometri (conform WLTP). Timpul de încărcare, în condiții ideale, de la 5% până la 80% SoC (state of charge) este de 22,5 minute, iar puterea maximă de încărcare este de 270 kW. Capacitatea totală a bateriei „Performance Battery Plus” este de 93,4 kWh. Dar utilizatorii Taycan își pot încărca confortabil mașinile cu până la 11 kW, la curent alternativ.

Vezi aici detalii despre premierele de la Frankfurt Motor Show 2019

Variantele Porsche Taycan pot fi deja comandate, iar prețul cu TVA al acestora este de 110.624,78 de euro pentru Taycan 4S, 157.318,00 de euro pentru Taycan Turbo și 190.860,53 de euro pentru Taycan Turbo S.

ADN Porsche

Prin designul său curat, purist, Taycan semnalează începutul unei noi ere, dar păstrează și inconfundabilul ADN al designului Porsche. Habitaclul include un cluster de instrumente, curb, independent, reprezintă cel mai înalt punct al tabloului de bord. Aceasta pune un accent clar pe șofer. Un display central de 10,9 inci și un display pentru pasageri opțional sunt combinate pentru a forma o bandă de sticlă integrată, cu un aspect de panou negru. Toate interfețele pentru utilizator au fost complet reconcepute pentru Taycan. Numărul de comenzi clasice, cum ar fi comutatoarele și butoanele, a fost redus semnificativ. În schimb, controlul este inteligent și intuitiv – folosind funcțiile tactile sau funcția de control vocal, care răspunde la comanda „Hey Porsche”.

Atât Taycan Turbo S cât și Taycan Turbo dispun de cîte două motoare electrice extrem de eficiente, unul pe puntea față și unul pe puntea din spate. Atât autonomia cât și puterea continuă a propulsiei beneficiază de eficiența ridicată a motoarelor sincron cu magnet permanent. O caracteristică specială a motoarelor electrice este înfășurarea în „ac de păr” a bobinelor statorului. Această tehnologie face posibilă încorporarea a mai mult cupru, crescând puterea și cuplul și menținând totodată același volum al componentelor. Transmisia cu două viteze instalată pe puntea spate este o inovație dezvoltată de Porsche. Prima treaptă oferă automobilului mai multă putere la start, în timp ce a doua treaptă, cu un raport de viteză lung, asigură o eficiență ridicată și rezerve de putere la fel de ridicate.

Porsche Taycan va fi prezentat publicului la ediția din acest an a Frankfurt Motor Show (IAA 2019).

Porsche Taycan
Porsche Taycan

Leave a Comment