Nissan a dat publicității detaliile noului Juke
Micul Nissan Juke, fost campion european al segmentului SUV-urilor mici (SUV B), revine pe piață cu o înfățișare mai „cuminte”, mai mult spațiu interior, un plus de tehnologie și… fără motoare diesel.
Lansarea lui Nissan Juke în 2010 a dat naștere unei schimbări fără precedent a clasei SUV-urilor mici sau crossoverelor, cum preferă unii să le numească. Ceea ce pe atunci era doar o nișă redusă a devenit, grație lui Juke, un segment de piață în toată puterea cuvântului. Iar designul ciudat al micului vehicul a fost, în mare parte, motivul pentru care ani de-a rândul Juke a rămas constant în vârful clasamentului clasei SUV B. Ei bine, în prezent, acest fost pionier și lider al curentului SUV care a cuprins întreaga lume, a pierdut complet contactul cu vârful ierarhiei, el neintrând, în primele șase luni ale anului, nici măcar în Top 10 al unei clase SUV B dominată autoritar de Renault Captur, Dacia Duster și Volkswagen T-Roc.
Tocmai pentru că apetitul clienților pentru acest vehicul pare să fi scăzut puternic, iar alți competitori i-au furat din gloria de altădată, japonezii de la Nissan au decis să îl aducă în pas cu vremurile și chiar să îl pregătească pentru anii ce vor urma. Astfel, de exemplu, noul Juke prezentat în această săptămână de Nissan, nu va mai avea propulsoare diesel – atât de blamate în ultima perioadă, ci doar alimentate cu benzină. Iar oficialii mărcii nu exclud o viitoare amplasare sub capotă a unui sistem hibrid, compus tot dintr-un motor alimentat cu benzină și unul electric. Eventual, același nou mild-hybrid de 48 V cu care se laudă fratele de Alianță, dar și rival de piață, Renault Captur.
Conform producătorului, noul Nissan Juke va fi disponibil la intrarea pe piață doar cu un motor de 1.0 litri, cu trei cilindri, care dezvoltă 115 CP. Ulterior vor fi adaptate și alte propulsoare, dar dieselurile ies din discuție. Transmiterea puterii către roți poate fi făcută printr-o cutie manuală cu șase trepte sau una automată cu șapte.
Dezvoltat pe platform CMF-B pe care o împarte cu colegul de Alianță, Renault Captur, noul Juke a crescut în lungime cu 75 mm, având acum 4.210 mm, iar ampatamentul a fost majorat și el cu 105 mm astfel încât două dintre problemele evidențiate până acum de clienți au fost rezolvate: spațiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 58 mm, iar portbagajul are acum 422 de litri, cu 20% mai mult decât cel al variantei anterioare.
Dacă designul exterior a fost „cumințit” puțin, păstrând însă detaliile esențiale, în interior s-a renunțat la consola centrală asemănătoare unui rezervor de motocicletă tocmai pentru a permite un plus de spațiu.
În Marea Britanie, acolo unde va fi produs ca și până acum, Nissan Juke va costa minimum 17.395 de lire (19.000 de euro).