Studiu: Merită cumpărată o mașină electrică de patru – cinci ani vechime?
Dacă în prezent sunt aduse în România din Europa de Vest mașini second-hand alimentate cu carburant având sute de mii de kilometri la bord, peste un an – doi, când cererea pentru electrice va fi și mai mare, vor fi importate mașini electrice cu o jumătate de milion de kilometri sau chiar mai mult. Merită achiziționată o astfel de mașină?
InspectorAuto.ro, portalul care oferă istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand, a realizat un studiu care dezbate dacă merită cumpărată o mașină electrică de patru – cinci ani vechime, cu un preț la jumătate din cel al uneia noi și cu peste 400.000 km la bord.
Dintre mașinile electrice second-hand găsite la vânzare pe internet, modelele Tesla Model S și Model X au cei mai mulți kilometri. Acestea ar putea deveni curând cele mai căutate/importate în România, datorită autonomiei, prețului mult redus comparativ cu o mașină nouă și a faptului că au un confort similar cu modelele germane premium.
Dar ce știm până acum despre uzura mașinilor Tesla Model S și Model X cu mulți kilometri la bord? Merită luate în calcul că viitoare achiziție de mașină second-hand?
Conform unui studiu făcut de forumul posesorilor de Tesla din Belgia și Olanda, pe un număr de peste 400 de mașini, rezultă că bateriile pierd în jur de 5% din capacitate/autonomie după primii 100.000 km și încă 5% în următorii 200.000 km, ajungând la aproximativ 90% din capacitate în jurul a 300.000 km rulați. În studiul menționat sunt incluse și mașini Tesla Model S cu peste 500.000 Km, mai exact Tesla Model S 100D cu 539.000 km și Tesla Model S P100D cu 507.000 km.
„Dacă mergem pe aceeași logică, putem spune că la 600.000 km rulați o Tesla Model S second-hand ar putea avea încă 80% din capacitatea inițială a bateriei. Totuși conform spuselor lui Elon Musk, Tesla a simulat 800.000 km prin incărcări și descărcări repetate ale bateriei Model S și acesta mai avea 80% din capacitate. Realitatea poate confirma acest lucru în scurt timp dar până atunci este cert că din punct de vedere al autonomiei, o Tesla second-hand cu 400.000 km poate fi o opțiune serioasă pentru achiziție”, spune Mihai Cune, fondatorul InspectorAuto.ro.
Este foarte important de știut că la mașinile electrice, neavând motor cu ardere internă, scapi de o mulțime de probleme cum ar fi: uzura internă a motorului din cauza frecării, distribuție, turbină, injectoare, filtru de particule, galerie de admisie, EGR, pompă de combustibil, catalizator, etc. Totuși ce probleme pot apărea la o astfel de mașină în comparație cu una cu motor termic?
Cum am văzut, pentru Tesla Model S nu pare a fi o problemă bateria, ci mai degrabă, ca la orice mașină cu sute de mii de km, vor trebui înlocuite amortizoarele, arcurile, bucsile și alte elemente care țin de siguranța în trafic și sunt uzate odată cu parcurgerea a sute de mii de km.
În schimb în cazul Tesla Model 3 care are un preț de catalog similar cu al unui Model S de 400.000 Km și 4 – 5 ani vechime, se garantează că acumulatorul va avea o capacitate de 70% după doar 200.000 km.
©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.