Speriați de reglementările tot mai drastice, românii renunță la mașinile diesel
Un raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citat de Asociația Constructorilor Români de Automobile (ACAROM) arată că înmatriculările de autoturisme noi cu motoare diesel au scăzut în prima jumătate a acestui an cu 20.9% comparativ cu perioada similară din 2018. Și la nivel european dieselul pierde teren, însă reculul a fost de numai 17,2%.
În primele șase luni ale anului 2019, înmatriculările de autoturisme noi cu motoare diesel au scăzut cu 20,9% compartiv cu perioada similară din 2018 atingând un volum de 20.726 unități, în timp ce automobilele noi cu motoare pe benzină intrate în circulație au crescut cu 48,9% ajungând la 46.929 unități.
Comparativ cu prima jumătate a anului 2018, înmatricularile de autoturisme noi cu propulsie alternativă (electrice și hibride) au crescut cu 68,4%, atingând 3.965 unități. În primele 6 luni din 2019 au fost înmatriculate în România 456 de vehicule electrice noi, în crestere cu 53,5%, în timp ce înmatriculările de autoturisme noi cu propulsie hibridă au crescut cu 89,8%, până la 2.910 unități.
La nivelul Uniunii Europene, compativ cu perioada similară din 2018, înmatriculările de autoturisme noi cu motoare diesel, au scăzut cu 17,2% , totalizând 2.574.756 unități, în timp ce autoturismele cu motoare alimentate cu benzină au înregistrat o creștere de 2,5%, atingând valoarea de 4.818.367 unități.
Înmatriculările de vehiculele noi cu propulsie alternativă au crescut la nivel european cu 27,5%, înregistrându-se 724.599 unități. Dintre acestea, 125.344 unități sunt 100% electrice, în creștere de 90,9 % față de primele șase luni din 2018.
Cele mai multe vehicule electrice noi din UE au fost înmatriculate în Germania (31.159 unități), Franța (21.007 unități) și Olanda (20.050 unități). Norvegia continuă să rămână lider european la înmatriculările de vehicule electrice noi, cu un volum de 35.200 unități înmatriculate în prima jumătate a lui 2019.
Declinul dieselului a început după scandalul „Dieselgate” și era de așteptat să continue, însă atât autoritățile cât și o parte dintre posesorii de mașini încă nu înțeleg cu exactitate care au fost problemele incriminate pe atunci. Nici chiar acum problema diesel nu pare a fi suficient înțeleasă, dieselurile noi (Euro 5, Euro 6) fiind pe nedrept considerate extrem de poluante.
Citește și:
- Doar o treime dintre autoturismele noi vândute în 2019 au motoare diesel
- Începe programul prin care bucureștenii pot da o mașină veche în schimbul unor „eco-vouchere” de 9.000 de lei
- Surprizele neplăcute ale WLTP: Emisiile de CO2 au crescut, iar România și Dacia s-au aliniat trendului
- Începe programul prin care bucureștenii pot da o mașină veche în schimbul unor „eco-vouchere” de 9.000 de lei