CNAIR: În 15 luni A1 și A2 vor fi legate printr-un drum cu 4 benzi. S-a deschis șantierul segmentului dintre DN2 și A2 din Centura București
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat astăzi că a fost emis ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a sectorului DN2 – A2 din Centura București.
Astăzi a fost deschis șantierul pentru lărgirea segmentului de Centură a Bucureștiului dintre DN2 (Afumați) și A2. Prezent la fața locului, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a declarat că „suntem într-o continuă dezvoltare a infrastructurii rutiere pe Regiunea București – Ilfov, luna trecută am predat aplasamentul constructorului pentru realizarea Pasajului de la Mogoșoaia, iar astăzi deschidem un nou șantier aici pe DN2 – A2. În perioada următoare vom începe mai multe lucrări importante pentru zona București – Ilfov, și anume Pasajul Berceni și Pasajul Oltenița.
Oficialul din Minuisterul Transporturilor a declarat și că, așa cum LifeNews.ro a scris deja, „în luna iunie încep lucrările la Autostrada A0, cea mai importantă și așteptată de către cetățeni în această zonă”.
Sectorul DN2 – A2 din Centura București, finalizat în 15 luni
Conform CNAIR, de astăzi începe să curgă termenul contractual de 15 luni pentru modernizarea sectorului DN2 – A2 din Centura București. „Nu mai vrem întârzieri, iar ambitia noastră este să închidem inelul Capitalei la patru benzi, astfel încât să eliminăm blocajele în trafic. CNAIR are toată deschiderea față de constructori și vă asigur că lucrările executate vor fi plătite foarte rapid, încercăm astfel să accelerăm ritmul în șantiere, constructorii pe partea de executie, noi pe partea de plăți”, a declarat și Ovidiu Barbier, director general adjunct al CNAIR.
Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,524 kilometri din centura rutieră a municipiului Bucureşti, sector DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750), constă în principal în sporirea capacităţii de circulaţie de la două benzi la patru benzi de circulaţie (câte două pe sens) şi eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi precum şi reabilitarea pasajelor şi a podurilor existente pe acest sector de drum naţional.
Valoarea contractului semnat cu antreprenorul Tirrena Scavi încă de pe 3 martie 2020 este de 235.747.292,70 Lei fără TVA, sursa de finanțare fiind Fondul de Coeziune în cofinanțare cu Bugetul de Stat. Durata contractului este de 75 de luni si cuprinde: 15 luni perioada de execuție și minim 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.
Citește și:
- Lucrările la Autostrada de centură Bucureşti Sud ar trebui să înceapă în iunie
- Reîncep lucrările la Centura Capitalei între DN2 și A2
- EXCLUSIV: Costul segmentului de Centură a Bucureștiului dintre A2 și și DN 2 aproape s-a dublat