Românii cumpără tot mai multe mașini noi. Recul al pieței mașinilor de ocazie
Raportul DRPCIV privind înmatriculările din primele cinci luni ale acestui an arată o majorare cu 20,3% în zona autoturismelor noi și un recul de 6,56% în cea a automobilelor de ocazie. Lamborghini înregistrează cea mai mare creștere din zona premium a pieței, iar Nissan crește spectaculos în segmentul mașinilor de volum.
Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a dat publicității raportul privind înmatriculările de autoturisme noi și second-hand din perioada ianuarie – mai 2019. Conform documentului, în primele cinci luni ale acestui an au fost înmatriculate în România 57.538 de autoturisme noi, în creștere cu 20,3% față de perioada similară din anul anterior, și 184.091 de mașini de ocazie, în scădere cu 6,56%. Grație acestei evoluții a înmatriculărilor, raportul dintre mașinile noi și cele de ocazie a scăzut de la 1/4 la 1/3,2 revenind într-o zonă apropiată normalității (cca 1/3). Trebuie menționat că acest detaliu, aparent minor, demonstrează că, în lipsa taxei pe poluare, piața se autoreglează.
Dacia – liderul mașinilor noi, Volkswagen – cea mai căutată marcă de ocazie
Așa cum era de așteptat, marca autohtonă Dacia se află pe prima poziție în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi. Cele 17.604 unități raportate în primele cinci luni din 2019 reprezintă o creștere cu 39,81% față de anul anterior. Pe locul secund se află Renault, cu 4.806 unități (+59,77%), iar pe trei Skoda, cu 4.345 unități (+3,45%).
În zona mașinilor de ocazie, clasamentul înmatriculărilor este dominat de marca Volkswagen, cu 45.089 unități (-9,45%), urmată de BMW cu 18.521 unități (+0,29%) și Audi, cu 17.336 unități (-5,35%).
Liderii creșterilor
În cazul mașinilor noi, cele mai mari creșteri în zona mărcilor de volum se remarcă în dreptul Nissan (+89,49% până la 1.965 unități), Volvo (72,73% până la 418 unități) și Renault (+59,77 până la 4.806 unități). În zona vehiculelor premium și de lux, cea mai importantă creștere este cea a mărcii Lamborghini (+300% până la 12 unități), urmată de Ferrari (+100% până la 8 unități) și Lexus (+83,87% până la 114 unități).
Citește și:
- BrandZ 100: Toyota rămâne lider în clasamentul mărcilor auto, iar Volkswagen are cea mai mare creștere
- Profit record la Automobile Dacia. A crescut și numărul angajaților
- Doar o treime dintre autoturismele noi vândute în 2019 au motoare diesel
- Piața auto se va majora în acest an cu peste 10%, însă efectele „Rabla” vor fi minore
- UE va impune noi reguli pentru mașinile noi. Fără sisteme avansate de siguranță și asistență nu vor mai putea fi vândute
- Chirițoiu: Un sfert dintre mașini nu au RCA valabil, polița trebuie încheiată pe numele șoferului
- UPDATE Rabla Plus 2019: Ce mașini electrice puteți achiziționa cu bonus de 10.000 de euro de la stat