Share
UE va impune noi reguli pentru mașinile noi. Fără sisteme avansate de siguranță și asistență nu vor mai putea fi vândute

UE va impune noi reguli pentru mașinile noi. Fără sisteme avansate de siguranță și asistență nu vor mai putea fi vândute

Uniunea Europeană va impune noi reguli care ar trebui să îmbunătățească siguranța rutieră și să reducă numărul accidentelor. Normele cer prezența anumitor tehnologii de salvare a vieții în toate mașinile noi. Iată care sunt cele mai importante dintre acestea.

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din întreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, față de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. În acest context, România, alături de Bulgaria și Croația sunt oile negre. Deși accidentele s-au înjumătățit în ultimele două decenii, statisticile arată că numărul deceselor este în stagnare, ceea ce demonstrează că este nevoie, în continuare, de îmbunătățirea siguranței rutiere.

Parlamentul European a dat undă verde unor noi reguli care impun existența unor echipamentele avansate de siguranță rutieră pentru toate vehiculele noi vândute în UE. Propunerea urmărește, de asemenea, schimbarea legislației existente pentru a lua în considerare evoluția tehnologică și tendințele sociale, precum îmbătrânirea populației, noi surse de distragere a atenției șoferilor (în special utilizarea dispozitivelor electronice în timpul condusului) și creșterea numărului bicicliștilor și pietonilor pe drumurile europene.

Sisteme care ar putea deveni obligatorii

Conform unui comunicat al Parlamentului European, toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vieții precum unul care semnalează șoferului că a depășit limita de viteză printr-o vibrație în pedala de accelerație, o alertă privind starea de somnolență sau lipsa de atenție, semnal intermitent al luminilor pentru a anunța șoferii din spate că mașina frânează brusc, sistem de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistem de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistem de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul după consumul de alcool, aparat de înregistrare a accidentelor care va stoca date relevante înainte, în timpul și după un accident rutier.

Totodată, autoturismele și vehiculele ușoare ar urma să fie dotate cu sisteme de avertizare la frânarea de urgență și sisteme de avertizare la ieșirea de pe benzile de circulație (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanele și autobuzele vor trebui dotate cu sisteme de monitorizare care le vor permite șoferilor să vadă utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fără a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum și sisteme ce vor detecta prezența bicicliștilor sau pietonilor în imediata vecinătate.

Elementele obligatorii de siguranță vor trebui, de asemenea, să ajute șoferii să se obișnuiască cu tehnologiile automate și să sporească tranziția către mașinile fără șofer.

După aprobarea din sesiunea plenară, noile norme mai trebuie aprobate oficial de către Consiliul UE pentru a putea intra în vigoare.

©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.

Leave a Comment