Share

Renault încearcă să evite o potențială naționalizare a AvtoVAZ

Așa cum LifeNews.ro scria încă de pe 7 martie, grupul francez Renault nu își permite să renunțe la activitățile din Rusia în contextul sancțiunilor internaționale. Acum, Bloomberg notează că producătorul „şi-a păstrat intacte legăturile cu Rusia”.

Jurnaliștii Bloomberg scriu că grupul auto francez Renault SA şi-a păstrat intacte legăturile cu Rusia, în pofida războiului din Ucraina, deoarece este îngrijorat de costurile ridicate ale unei retrageri din societatea mixtă pe care o are împreună cu un partener rus.

În plus, constructorul auto francez vrea să evite o naţionalizare a subsidiarei sale ruseşti, AvtoVaz, care joacă un rol important în relansarea grupului, au declarat sursele Bloomberg care au dorit să îşi păstreze anonimatul. Poziţia Renault este susţinută şi de guvernul francez, cel mai puternic acţionar la grupului care deține și marca Dacia.

În schimb, un purtător de cuvânt al companiei a declarat încă de la începutul lui martie că Renault monitorizează în continuare situaţia. Iar joi, 10 martie, președintele Renault, Jean-Dominique Senard, s-a mulțumit să declare că situația actuală din Rusia este puțin probabil să amenințe redresarea companiei, redresarea Renault fiind pe drumul cel bun și strategia sa pe termen lung depășind cu mult criza actuală.

În ultimele zile, Renault a rămas printre puținii mari constructori auto care nu a oprit schimburile comerciale cu Rusia şi nu a oprit producţia la uzinele din Rusia.

Rivalul Stellantis NV a anunţat zilele trecute că a suspendat importurile şi exporturile de automobile din Rusia, adăugându-se altor constructori, precum Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. şi Mercedes-Benz AG, care au luat o decizie similară. Chiar şi Nissan, partenerul japonez al Renault, a oprit exporturile spre Rusia.

Riscul de expropriere a crescut săptămâna aceasta, după ce Rusia a anunţat că ar putea sechestra sau chiar naţionaliza firmele la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de companiile străine şi care au decis să plece din Rusia, după invazia Ucrainei.

Într-o situație similară se află și Mercedes-Benz, grupul anunțând ieri că are active în valoare de aproximativ două miliarde de euro în Rusia care ar putea fi în pericol de expropriere.

De la începutul războiului din Ucraina, acţiunile Renault au pierdut un sfert din valoare, iar agenţia de evaluare Fitch a avertizat că relansarea companiei ar putea fi periclitată.

Pentru moment, Renault a oprit activitatea la uzina sa de asamblare din apropiere de Moscova până pe 18 martie, din cauza dificultăţilor de aprovizionare. Alte două uzine deţinute de AvtoVaz la Togliatti şi Izhevsk au fost oprite parțial și temporar din cauza lipsei de componente electrice.

Detalii despre motivele care împiedică grupul Renault să rupă relațiile cu Rusia, precum și informații despre expunerea grupului francez pe piața rusă puteți găsi în articolul publicat de LifeNews.ro pe 7 martie.

Este important de menționat că, așa cum menționam în acel articol, efectele negative ale sancțiunilor împotriva Rusiei au impact și la Dacia.

Conform presei locale, ca urmare a reducerii comenzilor uzinelor Renault și Nissan din Rusia, care utilizează cutii de viteze fabricate la Mioveni, programul de lucru la Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia va fi redus în perioada 14 – 21 februarie.

Astfel, departamentul Cutii de Viteze își va întrerupe activitatea în zilele de 14, 18 și 21 martie 2022, în timp ce activitatea de uzinaj piese cutii de viteze și cea a funcțiilor suport va fi adaptată în consecință.

Citește și:

Leave a Comment