Share

Primul Mini Electric de competiție, dezvoltat în România, se prezintă în varianta Evo

Primul Mini Electric de competiţie din lume a debutat într-o cursă din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă din 2020 şi a avut un program competiţional extins în 2021. Acum trece printr-un proces de transformare.

„Racing Mimi” devine „Mimi EVO”. După ce a debutat oficial într-o cursă în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă din 2020 şi a avut un program competiţional extins în 2021, primul Mini Electric de competiţie din lume este implicat într-un proces amplu de transformare.

Acum, proiectul este coordonat de Engage Engineering, o echipă de ingineri cu multe performanţe remarcabile în motorsportul românesc – de la bipostul Norma M20FC care a dominat absolut Campionatul Naţional de Viteză în Coastă în sezonul 2019, cu Emil Nestor la comenzi, până la modelul Dacia Duster pregătit pentru Rally Raid. Mulţi membri din echipa Engage Engineering s-au format în proiectul Blue Streamline de Formula Student al Politehnicii din Braşov, cea mai de succes echipă românească într-o competiţie care a format mulţi ingineri valoroşi de curse.

Echipa tehnică implicată în proiectul Mini EVO îi include din partea Engage Engineering pe Horia Platona – manager şi inginer, Costin Păunescu – inginer coordonator, Andrei Necula – inginer motorsport, şi Andrei Kerekes – inginer elctrician. Din partea BMW Group România în proiect este implicat Vladislav Schirca – inginer.

„Vreau să le mulţumesc celor care au fost alături de noi la începutul proiectului. Nu a fost doar o premieră mondială absolută pentru marca Mini, dar şi un teritoriu nou pentru noi. Fără sprijinul Automobile Bavaria şi Vitesco Technologies nu am fi putut face primii paşi în această aventură. Acum mergem mai departe cu Engage Engineering. Aveam nevoie pentru următorul pas de o echipă cu o experienţă bogată în motorsport, care vine cu o nouă abordare, orientată către competiţii. Faptul că folosim numele de EVO arată că pregătim o transformare semnificativă a maşinii”, a declarat Alexandru Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

În ultimele trei luni, modelul Mini a fost supus unui program de modificări extinse şi acum devine „Mimi EVO”. Cele mai importante transformări includ un proces amplu de reducere a masei, un nou sistem de frânare care include discuri Mini John Cooper Works Brembo şi o frână de mână hidraulică, rigidizarea caroseriei şi a suspensiilor, monitorizarea sistemului de propulsie şi a bateriilor, anularea sistemelor de siguranţă activă ale automobilului de stradă (ABS, DSC), reconstrucţia mai multor module electronice şi un megafazor AC-DC activ de înaltă performanţă. De asemenea, Mini EVO a primit o revizie completă, un interior refăcut şi mici reparaţii după aproape 20 de curse şi două săptămâni de teste pe circuit într-un an şi jumătate de activitate.

Noul Mini EVO se pregăteşte pentru debut la Trofeul Râşnov, pe 2 și 3 aprilie, în prima etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă.

Activitatea de optimizare şi pregătire vor continua, folosind informaţiile, măsurătorile şi experienţa acumulate direct în competiţii. Imediat după debut, Mini EVO continuă procesul major de transformare pentru următoarea cursă din calendar, pe 7 mai, la Cheile Grădiştei, în prima cursă din Campionatului Naţional de Viteză în Coastă 2.

Vehiculul de competiție dezvoltat în România are la bază modelul Cooper SE. Acesta este dotat de o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh care asigură o autonomie de 235 – 270 km măsurată conform standardelor WLTP. Motorul electric al mașinii de serie dezvoltă 184 CP şi 270 Nm, asigurând o acceleraţie 0-100 km/h în 7,3 secunde.

Citește și:

Leave a Comment