Share

Modelul electric Cooper SE a devenit cel mai vândut Mini la nivel mondial. În România, vehiculul a generat o treime din vânzări

Marca premium britanică Mini a comercializat 302.144 mașini în întreaga lume, înregistrând şi un adevărat boom electric. În România, o treime din vânzări au fost vehicule 100% electrice.

Marca britanică Mini a reuşit să îşi majoreze livrările la nivel mondial cu 3,3%, până la 302.144 de unităţi, în 2021. Modelele Mini cu sisteme de propulsie electrificate (100% electric + plug-in hibrid) au cunoscut un adevărat boom în ceea ce priveşte cererea, vânzările acestora crescând cu 64,3%, până la 53.243 de automobile – aproximativ 18% din totalul vânzărilor la nivel mondial în 2021.

Cel mai câutat model al anului 2021 a fost electricul Cooper SE, acesta reușind aproape o dublare a vânzărilor (+98,2%). Astfel, Cooper SE devine cea mai populară variantă de model din întreaga gamă de produse Mini cu vânzări de 34.851 de unităţi.

Asta înseamnă că fiecare al treilea client al unui Mini Hatch cu trei uşi a optat pentru plăcerea de a conduce fără emisii poluante. În plus, s-au vândut 18.392 de unităţi Cooper SE Countryman ALL4. Modelul plug-in hybrid a înregistrat o creştere a vânzărilor de 24,2%. Aproape fiecare al patrulea Mini Countryman nou înmatriculat a ieşit pe şosea cu un sistem de propulsie electrificat.

În Germania, un Mini din trei a fost electrificat. În România unul din trei a fost 100% electric

Cea mai importantă piaţă din lume pentru Cooper SE a fost în 2021 din nou Germania, unde au fost vândute peste 10.000 de unităţi din varianta de model electric. La acestea s-au adăugat 3.473 de unităţi Cooper SE Countryman ALL4, astfel că aproximativ 31% dintre toate automobilele Mini nou înmatriculate în 2021 în Germania au fost electrificate.

O proporţie mai mare este atinsă doar în câteva ţări din întreaga lume. De exemplu, în Norvegia, aproximativ 96% dintre toate noile Mini livrate clienţilor anul trecut au avut un sistem de propulsie electric sau plug-in hybrid. Această rată este depăşită doar de Islanda. Acolo, modelele Mini electrificate au ajuns pe piață pentru prima dată chiar anul trecut, iar Cooper SE a reprezentat 62% din vânzări, în timp ce Cooper SE Countryman ALL4 circa 38%.

În România, Mini Electric a încheiat anul cu 86 înmatriculări, cu o creştere de peste 2,5 ori comparativ cu 2020 (24 înmatriculări), o performanţă ce plasează marca pe locul al treilea în topul înmatriculărilor de modele electrice de la branduri premium, după BMW şi Mercedes. În total, unul din trei clienţi Mini din România a optat pentru un automobil electric. Mai exact, dintr-un total de 269 de unități Mini vândute în 2021 în România, 86 (32%) au fost Cooper SE, alte 27 de unități fiind Mini SE Countryman. De altfel, piaţa locală joacă un rol special de pionierat cu proiectul „Racing MIMI” care reprezintă primul automobil electric de curse al mărcii britanice.

Vânzări-record și pentru John Cooper Works

Mini a atins noi recorduri nu numai în domeniul mobilităţii electrice. Marca John Cooper Works a înregistrat noi vânzări-record şi în 2021. La nivel mondial, clienţii au ales sportivul de top al seriei de modele respective în 21.132 de cazuri. Aceasta reprezintă o creştere de 2,4% faţă de anul precedent. Entuziasmul pentru sentimentul de motorsport pur are o valoare enorm de mare în comunitatea Mini. 7,0% din toate modelele nou înregistrate în ultimul an poartă sigla John Cooper Works.

Aproape 45% (9.389 de unităţi) din toate maşinile sport nou înmatriculate sunt bazate pe Mini Hatch cu trei uşi. John Cooper Works Countryman a reprezentat 4.317 automobile noi, John Cooper Works Clubman a bifat 3.945 de unităţi, iar John Cooper Works Cabriolet 3.481 de înmatriculări noi.

În România au fost înmatriculate 33 de modele noi John Cooper Works, la acelaşi nivel ca anul precedent (2020: 35 unităţi).

Automobilele premium ale mărcii Mini sunt disponibile acum în 109 ţări din întreaga lume. Şi în 2021, cele mai mari vânzări au fost înregistrate în ţara de origine, Marea Britanie, unde au fost livrate 46.211 automobile ale mărcii. A doua cea mai importantă piaţă a fost Germania, cu 43.004 de unităţi, urmată de China (30.546 de unităţi, în creştere cu 5,2%) şi SUA (29.930 de unităţi, în creştere cu 6,3%).

Citește și:

Leave a Comment