Share

Prezentările în public: Opt pași simpli pentru a fi corect înțeleși

E vremea PowerPoint-urilor: planurile anului în curs trebuie arătate, discutate, agreate și metoda cea mai simplă pare o înșiruire de noțiuni și informații, fără număr, fără număr… Nimic mai greșit.

Dacă aveți planuri de arătat și în mintea voastră totul e clar, mai aveți de parcurs câțiva pași pentru a transmite corect mesajul vostru. O mulțime de tabele aglomerate, cu cifre care par ilizibile în spatele sălii unde susțineți prezentarea generează plictiseală și poate nemulțumire.

Liderii care comunică bine sunt cei care ne vorbesc limpede și coerent. Au câteva mesaje puternice, pe care le repetă de fiecare dată când au ocazia, pentru categorii diferite de public.

Iată câteva sugestii pentru prezentări de impact:

  1. Explicați încă de la început care este structura pe care o urmăriți, de unde porniți, unde veți ajunge. La fiecare capitol al prezentării, faceți legătura cu următorul.
  2. Corelați timpul pe care îl aveți la dispoziție cu numărul de slide-uri de prezentare. Nu veți reuși să transmiteți mesaje de calitate dacă galopați cu mai mult de două slide-uri pe minut.
  3. Arătați imaginea de ansamblu a planului vostru.
  4. Uitați de tabele detaliate, înghesuite pe un amărât de slide. Prezentați doar cifrele-cheie, fără justificări inutile. Voi dețineți informația, iar dacă are cineva nevoie de explicații suplimentare, i le oferiți ulterior.
  5. Faceți corelații vizuale, pentru a capta atenția sălii. Arătați imagini sau filmulețe sugestive, fără să le încărcați cu texte adiționale. Și nu vă explicați alegerea, lăsați audiența să filtreze informația. Cum spuneam, nu trebuie să vă justificați.
  6. Nu citiți slide-urile, întorcându-vă cu spatele la sală, ca să descifrați împreună cu audiența ce e afișat pe ecran. E penibil, arătați ca niște școlari care nu și-au făcut temele. Stați cu fața la sală, pregăți-vă notițe pentru fiecare slide, iar când prezentați stabiliți un contact vizual cu oamenii.
  7. Faceți câteva pauze și angajați un dialog cu cei cărora vă adresați.
  8. Transmiteți concluzia prezentării și etapele următoare. Insistați asupra mesajelor principale, reluați-le pentru ca oamenii să plece cu câteva informații clare din partea voastră.

Dincolo de prezentări, liderii fac ceea ce spun. Sunt credibili. Și povestesc ce au făcut, cu aceleași mesaje cu care și-au lansat proiectele. Clare. Simple. Coerente. Fiți acel lider pe care oamenii îl cunosc și îl recunosc.

Leave a Comment