Share

Parizienii au votat triplarea tarifelor de parcare pentru SUV-uri

Locuitorii Parisului au votat în favoarea creșterii majore a tarifelor de parcare pentru SUV-uri, odată cu majorarea facilităților pentru biciclete.

Parizienii au votat duminică, în cadrul unui referendum, în favoarea unei triplări a tarifelor de parcare pentru SUV-urile de mari dimensiuni. Totodată, capitala Franței va continua planurile pe termen lung de a deveni un oraș în care se poate circula facil cu bicicleta.

Aproximativ 54,5% dintre participanții la referendum au votat în favoarea măsurii, în timp ce 45,5% au respins-o, însă este important de menționat că doar 5,7% dintre alegători s-au prezentat la consultarea decisă de municipalitate.

Referendumul, desfășurat la mai puțin de un an după ce locuitorii orașului de pe Sena au votat pentru interzicerea trotinetelor electrice, vizează triplarea taxelor de parcare pentru mașinile de peste 1,6 tone până la 18 euro pe oră. În acest fel este vizată descurajarea utilizării în oraș a mașinilor „voluminoase și poluante”, a explicat primăria.

Noul tarif ar urma să se aplice, de asemenea, mașinilor electrice cu o greutate mai mare de două tone.

„Mândră” de rezultatul referendumului, Anne Hidalgo, primarul Parisului, consideră că utilizarea bicicletelor este mult mai avantajoasă decât deplasarea cu mașina. Sub conducerea ei străzile marelui oraș trec printr-o transformare importantă. Începând cu 2020 au fost create piste pentru biciclete în lungime de peste 84 de kilometri. Acestea se adaugă celor deja existente. În plus, de la finalul pandemiei, utilizarea bicicletelor în Paris a crescut cu 71%.

Dacă unii dintre locuitorii Parisului s-au declarat fericiți de rezultatul referendumului, alții, în special șoferii cu copii mici, consideră decizia o greșeală. Grupul de lobby al automobiliștilor „40 millions d’automobilistes” a lansat o petiție pentru a susține libertatea șoferilor de a folosi orice vehicul doresc.

„Trebuie să ne opunem cu fermitate acestor atacuri asupra libertății sub false pretexte ecologice. (…) Dacă nu o oprim acum, această rebeliune nejustificată condusă de o minoritate ultraurbană și anti-mașină se va răspândi ca o cangrenă în alte orașe”, consideră conducătorii acestei mișcări.

Citește și:

Leave a Comment