Share

Îți place să fii în pas cu moda? Iată câteva detalii pe care trebuie să le cunoști

Importanța Italiei în istoria modei nu poate fi subevaluată, iar numele caselor italiene din industria modei sunt cunoscute la nivel mondial. Cu toate acestea, mulți știu doar numele acestor giganți ai eleganței și bunului gust. Iată câteva detalii pe care trebuie să le cunoști dacă nu vrei să te faci de râs într-o discuție cu prietenii.

Dacă nu ai auzit de branduri precum Versace, Valentino, Moschino, Gucci sau Fendi, aproape sigur ai trăit o viață întreagă cu capul în nisip. Pentru a putea purta măcar o discuție lejeră cu prietenii despre lumea modei și trendurile acesteia trebuie să știi că o mare parte a hainelor pe care le porți au detalii născute în Italia. Chiar dacă marca de pe hainele tale nu are un nume cunoscut cu rezonanțe peninsulare, cu siguranță are componente inspirate din creațiile designerilor italieni ai marilor case. În secolul XXI, producția italiană de îmbrăcăminte continuă să fie văzută ca fiind una dintre cele cu cea mai înaltă calitate din lume, nenumărate firme de familie producând haine pentru mărcile de lux extrem de cunoscute. Având în vedere acest lucru, iată un ghid cuprinzător despre brandurile italiene esențiale.

Bottega Veneta

Numele se traduce în română prin „Atelierul Venețian” și ascunde o marcă italiană de lux, specializată în articole și accesorii din piele, fondată în 1966 de Michele Taddei și Renzo Zengiaro. Deși casa produce acum colecții de îmbrăcăminte întregi atât pentru bărbați, cât și pentru femei, este, fără îndoială, cel mai bine cunoscută pentru pielea „intrecciato”, obiecte realizate printr-o tehnică complicată care presupune împletirea manuală a diferitelor tipuri de piele astfel încât să fie creat un șablon gen șurub.

Grație unei abordări subtile a branding-ului de lux specialiștii Vogue consideră Bottega Veneta drept un exemplu de „bogăție ascunsă”. Sau, mai exact, haine și accesorii care deși sunt de lux nu „strigă” pe stradă că utilizatorul este un bogat care își cheltuiește banii pe haine pretențioase.  În esență, Bottega Veneta este un adevărat studiu de caz pentru o practică grație căreia unele mărci reușesc să se diferențieze într-o lume cu nenumărate branduri de îmbrăcăminte: găsirea unei estetici unice și preluarea totală a proprietății asupra ei.

Valentino

În acest caz totul este legat de numele Valentino Garavani. Un om care a creat un brand puternic în jurul său grație studiilor aprofundate în domeniu începute de la o vârstă fragedă la Paris. În 1960, designerul s-a întors la Roma pentru a-și deschide propria casa de modă și a canalizat natura grandioasă, opulentă, a modei pariziene, în propria sa marcă italiană. Valentino a devenit cunoscut la nivel mondial în special nuanței distinctive de roșu pe care a folosit-o pentru majoritatea rochiilor create. Ba chiar a reușit să o personalizeze până în punctul în care specialiștii o numesc acum „Valentino Red”. În mai bine de 50 de ani Valentino a construit un adevărat imperiu, ducând marca sa alături de cele mai importante nume din lumea vedetelor de film și muzică. Dacă brandurile italiene au reputația de a fi ostentative, este datorită lui Valentino Garavani.

Versace

Dacă brandul Valentino este ostentativ, iar Dolce & Gabbana este plin de farmec, atunci casa Versace poate fi descrisă – în cel mai bun mod posibil – ca fiind îndrăzneață. Fondată în 1978 de Gianni Versace, marca italiană înglobează cam tot ce am ajuns să ne imaginăm despre lux. Este un brand care arată scump, se simte scump și este – ai ghicit – foarte costisitor. Versace este cunoscut pentru culorile sale luminoase, modelele îndrăznețe și grafica vibrantă, iar utilizarea Medusei în logo-ul mărcii are la bază un personaj mitologic grecesc care avea capacitatea ei de a îi consuma complet pe cei care o priveau. Asta înseamnă Versace!

Moschino

Fondată în 1983 de Franco Moschino, marca italiană are una dintre cele mai mari influențe asupra modei contemporane așa cum o știm. Deviind de noțiunea tipică de modă luxoasă cu tentă aristocratică pe care atât de mulți dintre noi o au în minte, Moschino a îmbrățișat cultura populară și iconografia de zi cu zi, într-un mod în care nimeni reușise până atunci. Și nici după. Pop art, etimologie culturală, branding corporativ, cărți de benzi desenate și jucării sunt bogate surse de inspirație pentru marca Moschino. Și au avut atât de mult succes încât, la finalul anilor `90, în majoritatea cluburilor „de fițe”din Roma, Paris, Londra sau Ibiza vedeai la tot pasul blugii și bluzele cu imprimeuri, grafice și logo-uri supradimensionate. De atunci, marca a reușit să cimenteze o legătură ciudată, dar foarte atractivă între luxul specific italian și cultura stradală din toate colțurile lumii. În 2013, un designer cel puțin la fel de ciudat ca Moschino, Jeremy Scott, a preluat rolul regizorului creativ al mărcii, și a amplificat cultura contemporană a unei respectate case de modă italiene.

Gucci

Fondată în 1921 de Guccio Gucci, casa este una dintre cele mai vechi mărci italiene de îmbrăcăminte care se află în atenția publicului. Gucci și-a fondat brandul pentru a realiza genți de mână. Asta după ce a fost inspirat de stilul de viață al persoanelor pe care le-a întâlnit în timp ce lucra în hotelurile de lux de la Paris și Londra. Combinând această estetică cu arta locală din Toscana, compania a devenit rapid foarte populară printre cei care călătoresc și doresc să își arate statutul.

În 1994, Tom Ford a preluat temporar funcția de director de creație al Gucci, injectând propria sa abordare fără teama de a strica istoria mărcii. În ultimii ani, cu Alessandro Michele la cârma creativă a brandului, Gucci și-a revigorat identitatea. Ba chiar mai mult, a reușit să devină o marcă populară în rândul clienților mai tineri bazându-se pe o excentricitate mai rar întâlnită la o instituție de modă.

Fendi

Istoria brandului Fendi poate fi urmărită până în 1925. Atunci, Edoardo și Adele Fendi au înființat la Roma un magazin de blănuri și articole de îmbrăcăminte din piele. Acum, Fendi este una dintre cele mai respectate case de modă în domeniul articolelor din blană și piele. În anii ’40, o nouă generație a familiei Fendi – cele cinci surori, Paola, Anna, Franca, Alda și Carla – au preluat afacerea și au început să îi injecteze o perspectivă nouă și tânără. În anii ’60, Karl Lagerfeld sa alăturat brandului și i-a aplicat propriile sale idei aducând o perspectivă contemporană asupra unei mărci istorice.

Giorgio Armani

Armani și-a fondat imperiul din lumea modei în 1975, înrădăcinându-și viziunea unui design bazat pe ceea ce purtau pe stradă oamenii obișnuiți. O astfel de abordare s-a dovedit a fi populară pentru clienți  de toate vârstele, iar acum, pentru a își separa produsele pe segmente, marca a fost nevoită să impună o listă extinsă subbranduri, printre care Emporio Armani, Armani Exchange, EA7 și Armani Jeans. La fel ca Versace, imperiul Armani rămâne în proprietate privată, ceea ce este, de obicei, de bun augur în domeniul modei. Și, dacă Versace este un exemplu de strălucire italiană, atunci Armani este un exponent al clasei superioare.

Prada

Ca multe alte case de modă italiene, Prada își are rădăcinile în creația de genți din piele destinate călătorilor. Fondată în 1913 de Mario Prada, casa a experimentat rapid un succes meteoric, iar în 1919 a fost confirmată oficial ca furnizor al casei regale italiene. Acest lucru este semnalat și pe logo. Prada a intrat într-o nouă fază în anii ’70 când nepoata lui Mario Prada, Miuccia, a moștenit afacerea, injectându-i o nouă energie și o perspectivă modernă. Pe parcursul următoarelor patru decenii, Prada și-a cimentat marca drept un simbol al chic-ului atemporal, încorporat în designul minimalist.

©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.

Leave a Comment