O primă urmare a ideii doamnei Firea de a taxa accesul mașinilor în București
Conform jurnaliștilor PH-Online.ro, primarul din orașul Comarnic ar fi declarat că are în plan impunerea unei taxe similare cu cea a primarului Gabriela Firea pentru posesorii de mașini din București și Ilfov care străbat urbea de pe Valea Prahovei. Deși are mici șanse de realizare, o astfel de reacție este cât se poate de logică. De plătit, însă, nu plătește d-na Firea.
Într-un articol publicat astăzi, PH-online susține că primarul din Comarnic a decis să propună consiliului local adoptarea unei hotărâri care să impună posesorilor de mașini din București și Ilfov să plătească o vinietă pentru trecerea prin orașul său.
„Pe noi ne poluează la fel de mult ca și în București, pentru că stau mașinile cu orele pe raza orașului Comarnic. Vom face și noi o hotărâre de consiliu, că este ușor de făcut, prin care să impunem viniete pentru cei din București și Ilfov. Așa aducem și noi niște bani la buget”, ar fi declarat declarat Sorin Nicolae Popa, primarul orașului Comarnic.
Cât se poate de logică în contextul dat, vinieta dorită de Sorin Nicolae Popa ca reacție la obligația deținătorilor de mașini din Comarnic de a plăti pentru a intra în București are însă o piedică importantă. Șoseaua principală care străbate orașul Comarnic și care este folosită de bucureșteni și ilfoveni pentru a ajunge în stațiunile de pe Valea Prahovei sau către Brașov este de fapt un drum național construit din bani de la Bugetul de Stat și se află în subordinea CNAIR, nu a primăriei. Este de menționat totuși că și primăria Capitalei primește anual bani de la bugetul central pe care îi folosește inclusiv pentru construirea și întreținerea străzilor din București. Prin urmare, și în cazul Capitalei, ar însemna că șoferii din provincie plătesc de două ori pentru același lucru.
O altă piedică în calea inițiativei lui Sorin Nicolae Popa este lipsa unei soluții de a ocoli orașul Comarnic. Bucureștiul are o așa-numită „centură”, în timp ce orașul de pe Valea Pahovei nu deține o astfel de șosea. Glumind, ar mai fi de luat în calcul că orașul Comarnic poate fi evitat de bucureșteni și ilfoveni mergând pe DN1 A, prin Cheia.
Chiar dacă declarația primarului din Comarnic trebuie interpretată, deocamdată, ca o glumă, ideea ca alte orașe să impună taxe de acces pentru șoferii bucureșteni și ilfoveni – tot cu justificarea poluării – poate fi cât se poate de logică. Din nefericire, în acest caz, nu oficialii din PMB care au gândit taxa „Oxigen” vor avea de suferit, ci toți cei care trec prin orașele cu pricina fără a locui pe teritoriul lor.
Găsiți aici știrea din ph-online.ro.
Citește și:
- Deranjată de reacțiile adverse la taxa de acces în București, Firea dă vina pe toată lumea
- Taxa „Oxigen” a doamnei Firea: Românii, obligați să plătească incompetența
- Preşedintele Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării: Vinieta de acces în Bucureşti este discriminatorie, deci nelegală
- UPDATE Buvinieta revine! Taxă pentru acces în centrul Capitalei. Autoturismele sub Euro 3 vor fi interzise! VIDEO