Share

Mașinile cu motor termic, condamnate începând cu 2035

Parlamentul European a adoptat propunerea Comisiei Europene (CE) de a ajunge la o mobilitate rutieră fără emisii poluante până în 2035. Astfel, mașinile diesel și alimentate cu benzină, inclusiv cele hibride, nu vor mai putea fi comercializate.

Parlamentul European a votat ieri propunerea Comisiei Europene (CE) de a ajunge la o mobilitate rutieră fără emisii până în 2035 prin planul „Fit for 55”.

În urma adoptării proiectului propus de CE cu 339 voturi pentru, 249 împotrivă și 24 abțineri, Parlamentul European va începe negocierile cu statele membre (Consiliul UE) pentru implementarea acestei măsuri care implică sfârşitul vânzării pe piaţa UE a maşinilor noi cu motor cu combustie internă.

Așa cum ați aflat de la LifeNews.ro, înainte de votul de ieri existau speranțe că impactul măsurilor ar putea fi redus printr-un amendament al Partidul Popular European (PPE) cea mai puternică grupare din Parlamentul European.

Cum amendamentul nu a fost adoptat, mașinile cu motor alimentat cu benzină sau motorină, inclusiv cele hibride, nu vor mai putea fi comercializate începând cu 2035 astfel încât la nivelul anului 2050 întregul parc auto să fie fără emisii de CO2. Desigur, întrucât urmează negocieri cu statele membre, versiunea definitivă a textului legislativ ar putea suferi totuși modificări.

Documentul face parte din pachetul legislativ european menit să combată schimbările climatice, denumit ”Fit for 55” şi al cărui obiectiv este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în anul 2030, faţă de nivelul anului 1990, şi atingerea neutralităţii climatice până în anul 2050.

„O revizuire ambițioasă a standardelor privind emisiile de CO2 este un element crucial pentru a atinge obiectivele noastre climatice. Prin adoptarea noilor standarde, creăm claritate pentru industria autovehiculelor și stimulăm inovarea și investițiile pentru producătorii de automobile. În plus, achiziționarea și conducerea de autoturisme cu emisii zero vor deveni mai ieftine pentru consumatori. Sunt fericit că Parlamentul a susținut revizuirea ambițioasă a obiectivelor pentru 2030 și reducerea cu 100% a emisiilor pentru 3035, ceea ce este esențial pentru a atinge neutralitatea climatică în 2050”, a declarat raportorul european Jan Huitema.

Pe 14 iulie 2021, ca parte a pachetului „Fit for 55”, Comisia Europeană a prezentat o propunere legislativă de revizuire a standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru autoturisme și vehiculele utilitare ușoare noi. Propunerea urmărește să contribuie la obiectivele climatice ale UE pentru 2030 și 2050, să aducă beneficii cetățenilor prin introducerea pe scară largă a vehiculelor cu emisii zero (o mai bună calitate a aerului, economii de energie și costuri mai mici pentru deținerea unui vehicul), precum și să stimuleze inovarea în domeniul tehnologiilor cu emisii zero.

Citește și:

Leave a Comment