Începe modernizarea Gării de Nord din București. Nu va fi gata pentru EURO 2020
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că, de la sfârşitul lunii octombrie, Gara de Nord din București va intra într-un amplu proces de modernizare finanțat din fonduri europene. Lucrările ar trebui să dureze doi ani și, prin urmare, aceasta nu va fi gata pentru EURO 2020 așa cum promiseseră autoritățile.
Conform ministrului Transporturilor, modernizarea Gării de Nord „este un proiect pornit pe fonduri europene (…). Vor începe lucrările, dacă nu mă înşel, de la sfârşitul lunii octombrie. Este un proiect ambiţios. Valoarea este undeva la 100 de milioane (de euro – n.r.)”. El a menţionat că lucrările de modernizare vor dura doi ani.
Răzvan Cuc a declarat și că va fi făcută inclusiv o sistematizare a spaţiilor comerciale, astfel încât să fie „o logică” în amplasarea acestora. „O să se facă o sistematizare la fel cum este, probabil, în toate aeroporturile şi toate gările moderne din capitalele Uniunii Europene. Aşa cum trebuie să fie şi Bucureştiul o capitală modernă, cu o Gară de Nord modernă”, a explicat ministrul Cuc.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat încă din luna iunie că lucrări de modernizare a Gării de Nord din Bucureşti vor fi executate înainte de începerea Campionatului European de Fotbal de anul viitor, iar ulterior obiectivul va fi supus unor lucrări mai ample. „Modernizarea va fi una de amploare, dar cu siguranţă în prima parte vom face o modernizare care să se finalizeze până la începerea campionatului. Acolo trebuie regândit totul, un concept nou”, declara pe atunci ministrul Răzvan Cuc.
Acum, după cea mai recentă declarație a ministrului Cuc, se pare că planul a fost schimbat și Gara de Nord nu va fi pregătită să aștepte suporterii sosiți la București pentru EURO 2020.
Asta după ce și linia de cale ferată către aeroportul Otopeni pare că va întârzia. La finalul lunii mai, oficialii CFR Sa anunțau că linia de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă va fi realizată de companiile Arcada Company – ISPCF – DB Engineering & Consulting GMBH, iar termenul total de execuție este de 14 luni. Cum primul meci de la EURO 2020 care se va disputa la București are loc pe 14 iunie este limpede că suporterii nu vor putea ajunge de la aeroport în oraș pe această rută.
Totuși, Răzvan Cuc, spune în luna iunie, la câteva săptămâni de la semnarea contractului că finanţarea pentru proiectarea şi execuţia liniei de cale ferată directă între Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi Gara de Nord este asigurată, iar constructorul va avea tot sprijinul pentru a derula acest proiect în condiţii de rapiditate, ca să-l finalizeze, aşa cum şi-a asumat, până la data de 30 mai 2020. Doar că termenul din contract este de 14 luni, iar oficialul a „uitat” de perioada obligatorie de testare.
Citește și:
- Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni nu va fi gata pentru EURO 2020
- Ministrul Transporturilor promite că execuția căii ferate către Aeroportul Otopeni va fi încheiată în timp util pentru EURO 2020
- Șefa CNI: Stadioanele Steaua şi Arcul de Triumf vor fi gata pentru EURO 2020. La Rapid sunt întârzieri